Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 B9 2014: nová A4 nabídne deaktivaci poloviny válců i u motoru 1,4 TSI
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní verzi sedanu prý postačí jen dva válce. Vadit to nemá kvůli dietě, více ale slibuje verze 2,0 TFSI.
Pokud přijde řeč na segment kompaktních prémiových sedanů, pak veškerou pozornost v současné době okupuje nový Mercedes-Benz třídy C, neboť premiéra modelu W205 je už delší čas na spadnutí. Třícípá hvězda ovšem není jedinou značkou, která se v příštím roce hodlá postavit BMW 3 F30, se svým příspěvkem dorazí také Audi - novou generaci A4 B9 spatříme jen měsíce po premiéře „Céčka“.
V případě čtyř kruhů tedy momentálně můžeme posloužit pouze několika spekulativními ilustracemi, ty ovšem s ohledem na spíše evoluční než revoluční design Audi nebudou daleko vzdálené od pravdy. Co se techniky týče, tam již máme k dispozici rozsáhlejší repertoár informací. Začít lze rozměry, které se od stávajícího provedení příliš lišit nebudou. Na délku má vůz měřit 4 701 mm, na šířku 1 826 mm a na výšku dle motorizace 1 417 až 1 437 mm.
Design by měl vsadit na třídimenzionální čelní masku, kterou ve standardu doplní xenonové světlomety doplněné diodami pro denní svícení. Za příplatek budou k mání plnohodnotné LEDky, které představilo Audi A8. Na bocích značka počítá s výraznějšími prolisy, záď ozdobí (samozřejmě kromě diodových světel) větší odtrhová hrana.
O kabině se toho prozatím mnoho neví, jistý je modernizovaný multimediální systém MMI s ovládáním skrze touchpad. Chybět nebude ani head-up displej či nové zpětné zrcátko, jehož jedna část má mít integrovaný informační panel. Již ve standardu se bjeví hlasové ovládání, které by v budoucnu měl doplnit (či nahradit) snímač gest řidiče.
Audi zároveň nebere na lehkou váhu čínský trh. Proto by zmiňovaný touchpad měl již od zahájení prodeje počítat s čínskými znaky. Zároveň se přitom dá očekávat, že tamní verze bude k mání rovněž s prodlouženým rozvorem. O verzi „Long“ však prozatímní zdroje mlčí. Mnohem více se ale mluví o snižování hmotnosti (až o 150 kg) či pohonných jednotkách.
Základem se má stát 1,4litrový čtyřválec TSI, který dorazí s výkonem 122 nebo 180 koní. Vyznačovat by se měl extrémně nízkou normovanou spotřebou, neboť Audi počítá s deaktivací poloviny válců. Ve více než 70 procentech případů by tak tento agregát měl sloužit jako dvouválec, což nezní zrovna lákavě.
Daleko zajímavější svezení lze očekávat od dvoulitru TFSI, který má produkovat 225 koní. Audi totiž v jeho případě slibuje nejvyšší rychlost 240 km/h a spotřebu 6,9 l/100 km. Kromě toho dorazí i hybrid, který s benzinovým dvoulitrem kombinuje elektromotor o výkonu 95 koní. Dojezd čistě na elektřinu má přitom činit 50 km.
O dieselech se automobilka zatím nezmiňuje, chybět zaručeně nebudou. Podrobnosti o nich vám ale přineseme až příště, přičemž doufáme také v rozšíření obrazové galerie. A to minimálně o snímky zakamuflovaných prototypů, které se již momentálně prohánějí po Německu.



Chystané Audi A4 se již objevilo na prvních neoficiálních ilustracích. Sériová podoba s ohledem na nepříliš nemněnný design německé značky zřejmě nebude příliš vzdálená
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Auto, které EU už roky zkouší zabít svými absurdními pravidly, se do Evropy znovu dokázalo vrátit oknem
před hodinouŠéf Mercedesu pod tlakem definitivně odpískal nahrazení spalovacích aut elektrickými. Asi bude lepší nabízet obojí, říká po sérii fiasek
před 2 hodinamiSupersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
včeraZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včera
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 07:40 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 06.19. 21:38 - petr_riha
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988