Audi A6 2017: nová generace dostane diesely s e-kompresorem, zhubne 100 kg

Chystaná novinka čtyř kruhů počítá rovněž s autonomním řízením či poklesem hmotnosti o 100 kg. Chce být o 10 procent úspornější než současný model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A6 2017: nová generace dostane diesely s e-kompresorem, zhubne 100 kg

7.12.2015 | Petr Prokopec | 9 příspěvků

Audi A6 2017: nová generace dostane diesely s e-kompresorem, zhubne 100 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná novinka čtyř kruhů počítá rovněž s autonomním řízením či poklesem hmotnosti o 100 kg. Chce být o 10 procent úspornější než současný model.

V příštích měsících a letech nás čeká modernizace celého německého prémiového trojlístku. Jako první se již za pár dní ukáže na autosalonu v Detroitu nový Mercedes-Benz třídy E, o trochu déle si ovšem budeme muset počkat na BMW řady 5 a Audi A6. Mnichovská novinka by měla debutovat příští rok na podzim na autosalonu v Paříži, na zástupce čtyř kruhů si ovšem počkáme až do jara 2017. V ten moment se přitom ukáže pouze sedan, kombi Avant má dorazit s dvanáctiměsíčním zpožděním.

Stejně jako u konkurence lze také v případě nového Audi A6 očekávat nižší hmotnost, která vůči stávajícímu provedení má poklesnout o nějakých 100 kilogramů, a to díky širšímu využití hliníku a karbonu. Nakolik tento krok bude doprovázen downsizingem v motorovém prostoru, to je zatím nejisté. Nicméně turbodiesely by měly dostat do vínku elektricky řízené turbo čí spíše kompresor, který by spolu s dalšími úpravami měl podle automobilky ponížit spotřebu o nemalých 10 procent ve srovnání s modely vybavenými klasickými turbodmychadly.

Ještě menší žíznivost, tedy alespoň papírovou, můžeme očekávat u diesel-elektrického hybridního modelu, který převezme techniku Audi Q7 e-tron. I když momentálně je samozřejmě otázkou, jakým směrem se nakonec vyvrbí kauza Dieselgate a zda náhodou nebude mít širší dopad na budoucí modely značky než jen omezení investic. Ať však již skandál dopadne jakkoliv, jisté je, že e-kompresor dostanou skutečně nejprve diesely, než jím budou vybaveny benzinové motory.

Další novinkou, kterou Audi chystá, je autonomní řízení. To bude samozřejmě vycházet ze systému nového Audi A8, přičemž automobilka počítá s kombinovanými výstupy z kamer i radarových, laserových a ultrazvukových senzorů. Vše pak následně bude vyhodnocovat inteligentní elektrická řídicí jednotka napojená na centrální server, díky kterému bude možná komunikace vašeho vozu s ostatními a rovněž také s veškerým okolím.

V rámci interiéru značka představí hned čtveřici digitálních displejů, na jejichž výrobu Audi použilo extrémně tenké a hlavně flexibilní organické diody. Minimálně vpředu lze počítat s duálními obrazovkami, kdy odlišný obraz bude nabídnut řidiči i spolujezdci, dále se výrazného zlepšení má dočkat také hlasové ovládání. Chybět nebude ani modernizované komunikační rozhraní, které počítá se streamováním hudby či přístupem na sociální sítě.

Tím jsme se dostali na konec výčtu aktuálních informací, pročež jen dodáme, že nové Audi A6 dorazí s kódovým označením C8 a designem, který bude odpovídat konceptu Prologue. Automobilka přitom doufá, že i po odhalení nové generace bude zachován stávající poměr sil na trhu, kdy po modelu z Ingolstadtu sáhne 32,5 procenta kupujících, zatímco po BMW řady 5 pouze 31,7 procenta a po Mercedesu třídy E jen 30,4 % zákazníků.


Audi A6 2017: nová generace dostane diesely s e-kompresorem, zhubne 100 kg - 1 - Audi A6 2017 render 01Audi A6 2017: nová generace dostane diesely s e-kompresorem, zhubne 100 kg - 2 - Audi A6 2017 render 02
Design nového Audi A6 bude odpovídat konceptu Prologue

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze 9 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše