Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 L extended je superdlouhá A8 pro šest, měří 6,36 metru
11.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku takřka rok připravovala limuzínu pro konkrétního zákazníka. Uvnitř se chlubí třemi řadami sedadel v béžové kůži.
Prodloužená verze Audi A8 rozhodně není žhavou novinkou posledních dní. Z toho důvodu ji ostatně snadno naleznete v české nabídce, přičemž ceny startují na sumě 2 258 900 Kč. Za to dostanete třílitrový turbodiesel o výkonu 263 koní a karoserii nataženou po stránce délkové na 5 265 milimetrů (+130 mm oproti standardnímu modelu) a v případě rozvoru na 3 122 mm (+130 mm). Pokud vám ovšem ani tento prostor nestačí, můžete německou automobilku požádat o specifickou nabídku odpovídající vaší fantazii. A samozřejmě také velikosti bankovního účtu.
V tomto ohledu skutečně nejde o aprílový žertík, nýbrž holou skutečnost. Seznámit vás proto můžeme s modelem A8 L extended, jemuž naměříte 6,36 metru na délku a 4,22 metru v rámci rozvoru. Výše zmiňovaná základní prodloužená verze tak byla více než překonána, mezi nápravami pak máme tu čest se stejnou porcí, jakou disponuje pětidveřové Audi A3 od předního po zadní nárazník. Na této ploše pak najde svá sedadla šestice cestujících včetně řidiče.
Technici od Audi strávili vývojem tohoto zakázkového exempláře takřka rok, přičemž výsledek má navzdory nemalému prodloužení plně odpovídat veškerým standardům značky. Kromě zachování bezpečnosti a tuhosti byl přitom nemalý důraz kladen také na design, neboť silueta vozu musela odpovídat běžnému provedení. Přepracování se proto dočkala zejména středová část, kde byly prodlouženy prahy a centrální tunel.
Stejně jako u běžné produkce je i zde použit hliníkový rám ASF (Audi Space Frame), který je jedním z hlavních důvodů relativně nízké hmotnosti 2 418 kg (regulérní prodloužená verze váží 2 010 kg). Té přitom bylo dosaženo i navzdory dvojité přepážce oddělující prostor pro posádku od toho zavazadlového či přes přítomnost dodatečných vzpěr a hliníkových rozpěr, jimiž byla osazena střecha zahrnující i 2,4metrové okno.
Dle legislativních požadavků se čelní a zadní diodové světlomety dočkaly dodatečných směrových světel, celá karoserie pak byla nalakována do tmavě modrého odstínu Moonlight Blue. Uvnitř je pro změnu možné počítat s béžovým koženým čalouněním Valcona, druhou a třetí radu sedadel lze individuálně a elektronicky nastavit. Zcela vzadu pak cestující mají k dispozici zábavní systém či chladicí box.
Do motorového prostoru se nastěhoval s ohledem na danou délku vcelku miniaturní motor, a sice benzinový třílitrový přeplňovaný šestiválec. Tato pohonná jednotka přitom odkazuje zejména na čínský trh kvůli nízkému zdanění, nicméně Audi v tiskové zprávě zmiňuje evropského zákazníka. Počítat přitom může se 310 koňmi, 440 Nm točivého momentu a akcelerací z klidu na stovku za 7,1 sekundy.
O bezpečné zastavení se stará brzdové ústrojí převzaté z verze S8, které se ukrývá za 19palcovými litými koly v patnáctipaprskovém designu. Mimo to můžeme zmínit ještě přítomnost osmistupňové automatické převodovky a pohonu všech kol quattro, tím nám ovšem dostupné informace končí. Cenu Audi nezmínilo, stoprocentně lze však počítat s vyšší sumou než 3 792 900 Kč, které dáte za A8 L W12.












Audi A8 L extended má přes šest metrů na délku, o pohon se však stará vzhledem k těmto rozměrům poněkud směšný třílitrový šestiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
před 2 hodinamiOjeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB