Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
17.4.2025 | Petr Prokopec
Jste zmateni? Nedivíme se, ale vše uvedené v nadpisu je do puntíku přesné. Dosavadní Audi A4 si teď říká A5, jméno A4 pak ponese jen elektrický model. Vedle nich pak vznikne Sportback zvaný E5, který bude také od automobilky Audi, dostane ale její novou značku AUDI.
V loňském roce Audi odhalilo bizarní koncept, který neměl ve znaku ikonické čtyři navzájem propojené kruhy. Místo toho jeho příď, záď i volant zdobil název značky, který byl navíc vyveden kapitálkami. Němci se totiž rozhodli, že pozice, které v Číně postupně ztrácí, se pokusí dobýt zpátky vozy šitými na míru tamnímu publiku. Měla z toho být specifická levnější značka, nakonec je ale nenapadlo nic lepšího než jako „novinku” uvést na trh značku AUDI.
Jako první se klientelu pokusí okouzlit vůz zvaný AUDI E5 Sportback, které dokoná dosavadní zmatení. Tradiční model A4 totiž nově nese označení A5, protože jméno A4 dostane jen elektrická verze. To samé mělo nakonec stihnout větší A6 (dál jen elektrická, spalovací si měla říkat A7), Audi si to ale nakonec rozmyslelo a nabízí elektrickou A6 e-tron a spalovací A6. Nyní tedy přichází další trumf, ještě jinak pojmenovaný elektrický liftback. Pokud tohle není Cirkus Ingolstadt, pak nevíme, kde jinde ho spíš hledat.
AUDI E5 Sportback se poprvé ukáže na konci dubna na autosalonu v Šanghaji a do prodeje zamíří ještě letos v létě. Na Němce jde o vcelku rychlé tempo, což je dáno tím, že na novince spolupracovali s čínskou automobilkou SAIC, se kterou si „pláclo“ již v roce 2023. Loni pak kromě představení konceptu došlo na oznámení, že pod značkou AUDI budou představeny tři modely užívající architekturu Advanced Digitized Platform. Sportback, tedy v podstatě stylovější liftback typu Škoda Octavia, má následovat SUV a zatím blíže neupřesněná varianta.
Prvotina se nyní ukázala na prvním snímku, který odhaluje střešní LiDAR, stejně jako kamery místo tradičních zpětných zrcátek. Po stránce technické pak Němci sice podrobná data tají, naznačují však, že od loňského konceptu se letošní produkční model nebude zas až tak lišit. Očekávat bychom tedy měli zhruba 4,9 metru dlouhý vůz, který ve své vrcholné verzi dostane do vínku dvojici elektromotorů. S celkovým výkonem 775 koní by pak měl zrychlit na stovku za 3,6 sekundy.
Novinka počítá s takřka třímetrovým rozvorem, přičemž mezi nápravy zamíří baterie čínské firmy CATL o kapacitě 100 kWh. Celkový dojezd vozu by se pak měl pohybovat okolo 700 km, z faktu, že baterie je ekvivalentem asi 25litrové nádrže nafty v dieselovém autě, si ale jistě sami uděláte slušný obrázek o tom, jak realistický předpoklad to je.
Co se interiéru týče, s ohledem na velkorysý rozvor asi nepřekvapí dostatek místa v obou řadách sedadel, stejně jako v zavazadelníku, byť na ten Číňané nekladou takový důraz. Palubní deska pak bude hostit především dotykové displeje, fyzických tlačítek dorazí minimum. Vidět zatím v tomto směru nemůžeme nic, Němci ale říkají, že takto chtějí zaujmout „mladou klientelu milující nové technologie“. Jak moc se jim to bez čtyř kruhů povede, je otázkou - bez správných cen se ale nejspíše bude dosavadní propad prodejů spíš dál prohlubovat.


Chystané AUDI E5 Sportback je bizarní hlavně svým jménem. Víc toho zatím nevidíme, auto oficiálně shodí kamufláž za necelé dva týdny. Do prodeje pak elektrické čtyřdveřové kupé zamíří letos v létě, ovšem pouze v Číně. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 9 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 11 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
včeraRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva