Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji
15.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Koncept hybridního roadsteru Audi e-tron není zrovna horkou novinkou. Nyní ale známe jeho další specifikace a máme i další fotografie.
Audi představilo svůj koncept e-tron Spyder již loni na pařížském autosalonu, letos se jej ale rozhodlo znovu ukázat v dějišti nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, ve francouzském Le Mans. Jistě není shodou okolností že se tak stalo den před vítězstvím Audi s samotném závodě (byť letos to bylo pro čtyři kruhy mnohem těžší než kdy jindy), ostatně i sám e-tron si užil jakéhosi propagačního závodu pojmenovanéo „Le Mans vers le futur”. To volně přeloženo znamená „Le Mans v budoucnu” a jeho obsahem bylo ukázat možnosti nových technologií v automobilovém průmyslu.
Samotný koncept e-tron Spyder disponuje výkonem 300 koní z třílitrového, dvojitě přeplňovaného dieselu V6, který nedávno zažil produkční premiéru v novém Audi A6 Avant. Výkon je přenášen na zadní kola skrze sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku. O pohon předních kol se stará v tomto případě elektromotor s výkonem dalších 87 koní a točivým momentem 350 Nm. Hybrid zvládne dojezdovou vzdálenost 50 km při maximální rychlosti 60 km/h a na stovku se při využití plného výkonu dostane za 4,4 sekundy. Oba agregáty mohou pracovat současně, nebo zcela samostatně.
Audi e-tron Spyder má běžně k dispozici 75 % výkonu pro zadní kola a zbytek výkonu jde na přední nápravu. Maximální rychlosti je omezena na obligátních 250 km/h (vzhledem k výkonu se nedá předpokládat, že by bez něj byl e-tron nějak výrazně rychlejší) a teoretická dojezdová vzdálenost je pěkných 1 000 km. S podobným dojezdem se ovšem setkáte i v leckterém dieselu s větší nádrží již u současných produkčních vozů.
Koncept Audi má hmotnost 1 450 kg a při jeho navrhování bylo do poslední chvíle pamatováno na to, že hmotnost je jedním z hlavních problémů hybridů i čistých elektromobilů. K cíli došlo Audi za pomocí lehkého hliníku nebo uhlíkových vláken. Rozložení hmotnosti je v tomto případě ideálních 50:50, což by mělo koncept učinit velmi dobře ovladatelným. Kombinovaná spotřeba Audi e-tron Spyder se pyšní hodnotou 2,25 litru nafty na 100 kilometrů, nejsme si ale jisti, jak moc je reálná a zda tradičně nepočítá již s nějakou to elektrickou energií schovanou pro začátek jízdy v akumulátorech. Ani ta se bohužel nevezme ze vzduchu.
Audi se svým e-tron Spyderem bude sbírat body i za vzhled, který je opravdu atraktivní. Podobná koncepce velmi pravděpodobně v této podobě nikdy nespatří světlo světa, ale možná se dostane ke slovu v praktičtějších vozidlech. Nás nyní může trošku mrzet, že Audi e-tron Spyder nemá svého poněkud méně ekologického (rozumějte méně společensky přijatelného) souputníka s pořádným benzínovým motorem. I když příchod takové R4 stále není definitivně vyloučen...






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 3 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Bugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 51 minutamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 2 hodinamiNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 3 hodinamiNový polský prezident nechtěl obrněné auto po svém předchůdci, a tak si poručil nové. Tohle je ono
před 4 hodinamiPorsche našlo nové dno vysvětlování svého úpadku: Ten kolaps prodejů jsme plánovali!
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 11:46 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.21. 11:42 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha