Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo novou rodinnou střelu. RS4 Avant má 450 koní, stovku dá za 4,1 s
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejlepší cesta, jak přivést zbytek rodiny k šílenství? Stačí ji usadit do nové RS4 a dát plný plyn, její dynamiku s klidem nepřejde nikdo z těch, které pobere.
Někdejší šéf Lamborghini Stephan Winkelmann si v čele divize Audi Sport dlouho nepobyl, od příštího měsíce totiž bude vládnout v Molsheimu. Frankfurtský autosalon si ale ještě mohl vychutnat jako šéf sportovní divize čtyř kruhů, přičemž odprezentoval jednu z nejočekávanějších novinek nejen tohoto roku, a sice nové Audi RS4 Avant. To je pro značku velmi důležitým vozem, neboť poprvé bude nabízeno i v Číně - jako jediné sportovní a výkonné kombi v segmentu.
V rámci vzhledu vůz pochopitelně vychází z běžného Audi A4 Avant, nicméně vůči němu byly o 30 milimetrů rozšířeny blatníky. Spojitost lze hledat v použitém pohonu všech kol quattro, kromě toho se ale značka snažila také zdůraznit dynamický postoj. Tomu napomáhají i další prvky pro modely RS tak typické - třeba třešní spoiler nebo difuzor rámovaný oválnými koncovkami výfuku. Dorazila i 19palcová kovaná kola, jenž lze vyměnit za příplatkové dvacítky.
Automobilka dodává, že inspirována byla světem motorsportu, zejména pak závodním speciálem Audi 90 Quattro IMSA GTO. Použitá barva karoserie Nogaro Blue pak pro změnu odkazuje na vůbec první generaci modelu RS4 Avant, jenž se objevila v roce 1999. Uvnitř lze pak očekávat především kůží obšitý sportovní volant se zploštělou spodní částí, s nímž dorazila sportovní sedadla, karbonové dekory nebo digitální přístrojový štít a head-up displej.
Pohled pod kapotu neodhalí žádné překvapení, stejně jako u Audi RS5 i zde všechna čtyři kola roztáčí 2,9litrový šestiválec biturbo naladěný na 450 koní a 600 Nm. Vůči předchozímu atmosférickému 4,2litrovému osmiválci přitom novinka nabízí o 170 Nm více, točivý moment je navíc k dispozici v pásmu 1 900 až 5 000 otáček. Stovku tak vůz zvládne za 4,1 sekundy, omezovač nejvyšší rychlosti lze pak za příplatek přenastavit z 250 na 280 km/h. Reálná maximálka? Ví bůh, ale přes 300 km/h to bude asi bez problémů.
V rámci spotřeby lze zmínit 8,8litrový průměr, což oproti minulosti představuje o 17 procent lepší výsledek. Zásluhu na tom nenese jen přeplňovaný motor či optimalizovaná osmistupňová automatická převodovka, ale také hmotnost 1 790 kilogramů, jenž je oproti předchozí generaci nižší o 80 kg. Stran tohoto pak můžeme ještě zmínit přiblížení podvozku k zemi o 7 milimetrů oproti regulérnímu kombíku.
Ceny na německém trhu startují na částce 79 800 Eur (cca 2,08 mil. Kč), zákazníci si ale mohou připlatit za sportovní diferenciál, karbon-keramické brzdy, dynamické řízení či sportovní podvozek, jehož součástí je i technologie DRC (Dynamic Ride Control). V rámci oslovení divize Audi Exclusive se pak realitou mohou stát veškeré vaše fantazie, jenž se týkají venkovního vzhledu a vnitřní výbavy.













































Nové Audi RS4 Avant modrým odstínem karoserie odkazuje na první generaci výkonného kombíku. Pod kapotou pak má 450 koní a 600 Nm, s nimiž dá stovku za 4,1 sekundy a zvládne až 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 8 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 4 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 6 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 7 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 8 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha