Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo novou rodinnou střelu. RS4 Avant má 450 koní, stovku dá za 4,1 s
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejlepší cesta, jak přivést zbytek rodiny k šílenství? Stačí ji usadit do nové RS4 a dát plný plyn, její dynamiku s klidem nepřejde nikdo z těch, které pobere.
Někdejší šéf Lamborghini Stephan Winkelmann si v čele divize Audi Sport dlouho nepobyl, od příštího měsíce totiž bude vládnout v Molsheimu. Frankfurtský autosalon si ale ještě mohl vychutnat jako šéf sportovní divize čtyř kruhů, přičemž odprezentoval jednu z nejočekávanějších novinek nejen tohoto roku, a sice nové Audi RS4 Avant. To je pro značku velmi důležitým vozem, neboť poprvé bude nabízeno i v Číně - jako jediné sportovní a výkonné kombi v segmentu.
V rámci vzhledu vůz pochopitelně vychází z běžného Audi A4 Avant, nicméně vůči němu byly o 30 milimetrů rozšířeny blatníky. Spojitost lze hledat v použitém pohonu všech kol quattro, kromě toho se ale značka snažila také zdůraznit dynamický postoj. Tomu napomáhají i další prvky pro modely RS tak typické - třeba třešní spoiler nebo difuzor rámovaný oválnými koncovkami výfuku. Dorazila i 19palcová kovaná kola, jenž lze vyměnit za příplatkové dvacítky.
Automobilka dodává, že inspirována byla světem motorsportu, zejména pak závodním speciálem Audi 90 Quattro IMSA GTO. Použitá barva karoserie Nogaro Blue pak pro změnu odkazuje na vůbec první generaci modelu RS4 Avant, jenž se objevila v roce 1999. Uvnitř lze pak očekávat především kůží obšitý sportovní volant se zploštělou spodní částí, s nímž dorazila sportovní sedadla, karbonové dekory nebo digitální přístrojový štít a head-up displej.
Pohled pod kapotu neodhalí žádné překvapení, stejně jako u Audi RS5 i zde všechna čtyři kola roztáčí 2,9litrový šestiválec biturbo naladěný na 450 koní a 600 Nm. Vůči předchozímu atmosférickému 4,2litrovému osmiválci přitom novinka nabízí o 170 Nm více, točivý moment je navíc k dispozici v pásmu 1 900 až 5 000 otáček. Stovku tak vůz zvládne za 4,1 sekundy, omezovač nejvyšší rychlosti lze pak za příplatek přenastavit z 250 na 280 km/h. Reálná maximálka? Ví bůh, ale přes 300 km/h to bude asi bez problémů.
V rámci spotřeby lze zmínit 8,8litrový průměr, což oproti minulosti představuje o 17 procent lepší výsledek. Zásluhu na tom nenese jen přeplňovaný motor či optimalizovaná osmistupňová automatická převodovka, ale také hmotnost 1 790 kilogramů, jenž je oproti předchozí generaci nižší o 80 kg. Stran tohoto pak můžeme ještě zmínit přiblížení podvozku k zemi o 7 milimetrů oproti regulérnímu kombíku.
Ceny na německém trhu startují na částce 79 800 Eur (cca 2,08 mil. Kč), zákazníci si ale mohou připlatit za sportovní diferenciál, karbon-keramické brzdy, dynamické řízení či sportovní podvozek, jehož součástí je i technologie DRC (Dynamic Ride Control). V rámci oslovení divize Audi Exclusive se pak realitou mohou stát veškeré vaše fantazie, jenž se týkají venkovního vzhledu a vnitřní výbavy.













































Nové Audi RS4 Avant modrým odstínem karoserie odkazuje na první generaci výkonného kombíku. Pod kapotou pak má 450 koní a 600 Nm, s nimiž dá stovku za 4,1 sekundy a zvládne až 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1