Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
18.6.2025 | Petr Prokopec
Audi je na scestí tak moc, jako snad ještě nikdy nebylo. Dotýká se to všech aspektů jeho aut, od designu přes techniku až po kvalitu. Letos se ale máme dočkat alespoň v některých ohledech velkých změn a už nikdy se nevrátit zpátky.
Slibem nezarmoutíš, říká se. Své o tom ví u Audi, neboť zástupci německé automobilky už pomalu tři dekády mluví o tom, kterak od sebe jednotlivé modely víc odliší. Designéři značky se o to možná i snaží, v takovém případě se ale pohybují v natolik úzkých mantinelech, že výsledkem je vzhled pomalu jak přes kopírák. Navíc velmi kontroverzní - jen málokdo označí současná Audi za nápaditá, osobitá či evropsky působící, kritických hladů je hromada. A když si pak některé modely postavíte vedle sebe, budete pomalu potřebovat návod, abyste poznali, co je čím.
Že Audi skutečně se stávající nabídkou došly nápady, tento týden potvrdila i nová generace SUV Q3. Od předchůdce ji sice rozeznáte, v případě většího Q5 to ale bude podobně obtížně, jako je tomu u výše odkazované dvojice. Kromě toho pak znovu dochází na implementaci oné masky zvané Single Frame, na kterou navazují úzká světla. Skoro se tak zdá, že jedinou prací designérů jsou hrátky ve Photoshopu, kde kupříkladu upraví poměr stran ve prospěch výšky či naopak šířky. Za to si pak řeknou měsíčně o víc peněz, než vy berete za celý rok.
S tím by ovšem dle šéfa značky Gernota Döllnera měl být konec, jak řekl Autocaru. Loni se totiž firemním šéfdesignérem stal Massimo Frascella, který svou kariéru odstartoval ve studiu Bertone. Poté se přesunul k Fordu a Kie, než v roce 2011 zakotvil u Jaguaru a Land Roveru. Od Britů jej pak přetáhli Němci, kteří nejspíš očekávají typickou „italskou školu“. Otázkou však je, zda se dočkají také kýženého odlišení, neboť třeba Defender, Discovery a Range Rover rovněž jedou na společné vlně a liší se taktéž pouze detaily.
Odpovědi bychom se měli dočkat ještě letos, neboť Döllner slibuje příchod nového konceptu, který má předznamenávat „odvážný“ nový designový směr. S tím pak dorazí i trochu upravená strategie značky. „Už nebudeme představovat všemožné studie. Když něco takového ukážeme, musí to mít opodstatnění. Každý koncept, který odhalíme, tak bude následovat sériový produkt,“ řekl šéf Audi kolegům. A dodal, že je „ohromen“ tím, co Frascella dokázal za pouhý rok. Spolu s Döllnerem má prý „jasnou vizi“, kam se v budoucnu vydat.
Zatímco ovšem koncept bude odhalen letos, na navazující produkční model si budeme muset počkat o trochu déle. Kolegové zmiňují rok 2028, tedy termín, který dle původních plánů měl být spojen už jen s odhalováním elektrických novinek. Jenže dané záměry Audi nakonec zrušilo, neboť trváním pouze na bateriovém pohonu si skutečně jen kopalo svůj vlastní hrob. Že by Audi bylo na správné cestě? S Döllnerem v čele obtížně, však nakonec i tato prohlášení mohou být v prvé řadě projevem snahy o umlčení sílících kritických hlasů na jeho adresu. Dokud neuvidíme reálné výsledky, zůstáváme skeptičtí.



Toto je nové Audi A6, ... Foto: Audi
...toto nová A5, ... Foto: Audi
...toto nová Q3, ... Foto: Audi
...toto nová Q5. Je to všechno stejné a podobně generické každé zvlášť i všechno dohromady. Audi nyní slibuje změnu, něco takového ale nedělá poprvé. Foto: Audi
Zdroj: Autocar
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Elektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé
před 2 hodinamiHyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
včera„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
včeraHonda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
včeraStellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.08. 23:13 - zinc
- Pneu koutek 08.08. 21:07 - jerry
- Politický koutek 08.08. 20:53 - jerry
- Onboard videa 08.08. 16:36 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.08. 10:00 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.08. 08:03 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.08. 00:48 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 08.07. 21:21 - Snowman000