Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi poslalo domů 10 tisíc lidí ze dvou největších továren, nemá pro ně práci
18.1.2021 | Petr Miler
Sladit nabídku s poptávkou je za situace, která panuje už skoro rok, zjevně nadlidský úkol. K seznamu těch, kteří neobstáli při jeho řešení, se nyní přidalo Audi.
Ruku na srdce, koho z vás v sobotu 14. března 2020 ráno, když se z tlampačů začaly ozývat informace o tom, že se v Česku zavírá téměř vše krom obchodů s tím nejnutnějším, napadlo, že se 18. ledna 2021 budeme radovat, že si budeme moci jít koupit nové ponožky? Tušíme, že nikoho a je to jen jedna z mnoha smutných kapitol sepsaných autorem, jehož jméno začíná na K a končí na oronavirus.
Problémy nebo alespoň zmatky se nevyhnuly téměř nikomu a ničemu a automobilový průmysl skutečně není výjimkou, právě naopak. Má to řadu důvodů, ať už kvůli tomu, že pokud lidé nebo firmy cítí riziko příchodu problémů, výměna auta bude to první, co si odpustí. Nebo kvůli tomu, že výrobu tak komplikovaných věcí nelze jednoduše škálovat. Sklady jsou dnes v tomto průmyslu sprosté slovo a zajistit neustále adekvátní přísun všech komponentů, když jednou potřebujete vyrobit 1 tisíc aut za den a podruhé 2, není jednoduché.
Proto také v těchto dnech tak často slýcháme o problémech s výrobou, které by měly být pořád tou menší potíží než problémy s poptávkou. Nejsou. Patálie na tomto poli hlásí mimo jiné Škoda, Mercedes nebo Ford a ušetřeno jich nakonec není ani Audi, třebaže koncern VW dělal vše proto, aby výrobu vozů s vyššími maržemi omezit nemusel.
Začalo se o tom špitat na sociálních sítích, záhy vše potvrdil sám šéf čtyř kruhů Markus Düsmann v rozhovoru pro Financial Times. Přiznal, že firma musela ne zatím ne zcela jasnou dobu poslat domů 10 tisíc zaměstnanců továren v Ingostadtu a Neckarsulmu, tedy dvou největších fabrik vyrábějících skoro všechno důležité, co Audi nabízí. Důvod? Automobilka nemá z čeho vyrábět, potíží jsou stejně jako u konkurentů polovodiče, kterých v případě automobilek očividně není dost pro nikoho.
Düsmann říká, že omezení zasáhne hlavně modely A4 a A5 a doufá, že takto nebude vyrobeno „jen” 10 tisíc aut, která by normálně vznikla. A stejně tak doufá, že by tato nucená dovolená pro asi šestinu všech lidí zaměstnaných v obou fabrikách nebude muset trvat déle než do konce ledna. Více ukáže čas, stejně jako se uvidí, kdo další bude podobné problémy řešit. Z velkých automobilek už dnes mnoho nedotčených nezbývá.



Továrny Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu pojedou nyní pojedou na půl plynu, 10 tisíc lidí pracujících ve výrobě muselo kvůli nedostatku komponentů na nucenou dovolenou. Foto: Audi
Zdroj: Financial Times
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan