Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely
1.5.2019 | Petr Prokopec
V nabídce Audi se zjevně odehrává něco jako tichá naftová revoluce. V době, kdy dieselům leckdo větší konec, Němci přichází s novými motory tohoto typu a dokonce jimi nahrazují stávající benzinové verze.
Očekávané se stalo skutečností. Němci opět pokročili v obměně své rodiny modelů S4, S5, S6 a S7 a všem na evropském kontinentu nadělili nový třílitrový turbodiesel. Ten disponuje nejen tradičním přeplňováním pomocí výfukových plynů, ale rovněž elektrickým kompresorem. Opomenut nebyl ani integrovaný startér-generátor, 48voltový elektrický okruh či lithium-iontová baterie o kapacitě 0,5 kWh, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi, která zůstává v prodeji jen mimo Evropu.
Pohonné ústrojí produkuje standardně 347 koní a 700 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Maximální výkon je k dispozici ve 3 850 otáčkách, spoustu jej ale motor bude generovat i níže. Právě z toho důvodu dorazil elektrický kompresor, který funguje pouze do 1 650 ot./min. Turbodmychadlo se tak spouští naplno až po překročení této mety, zmíněný startér-generátor pak v rámci akcelerace dokáže vozu dodat ještě dodatečných 11 koní a 60 Nm.
S takovou silou pod kapotou není stovka za 4,8 sekundy u sedanu (resp. za 4,9 sekundy u kombíku) žádným překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost omezená u celé rodiny elektronicky na 250 km/h. Spíše než jízdní dynamikou se ovšem Audi chlubí spotřebou, která v průměru poklesla na 6,2 a 6,3 litru na sto kilometrů. Dáno je to nejen přesedláním z benzinového motoru na dieselový, ale také novými technologiemi. Kupříkladu při brzdění se totiž spalovací agregát může vypnout při rychlosti až do 22 km/h.
Je však otázkou, jak na tuto rošádu budou slyšet zákazníci, neboť nahrazení benzinové jednotky se negativně projevilo na hmotnosti. Ta vzrostla o 150 kilogramů, obě verze se tak nově pohybují okolo 1,9 tuny. Většina z dané masy navíc přistála nad přední nápravou, pročež se dají vytušit daleko větší sklony k nedotáčivosti, ač je značka zkouší negovat pomocí systému Quattro, jenž za normálních okolností přepouští 60 % výkonu dozadu. Maximálně pak může poslat 85 % dozadu a 70 % dopředu.
Audi s novým motorem ani nečekalo na facelift a modifikace pod kapotou dokončilo v prvém sledu. Je to zvláštní, jako by dosavadní benzinové provedení nebylo možné z nějakého důvodu podle nové měřicí procedury WLTP homologovat. Ještě zvláštnější ale je, jak potají Audi nabídku o nové S4 doplnilo. Ačkoli výroba i prodej odstartují již tento měsíc, oficiální snímky i technické parametry musíte na webu pro média složitě hledat. Tisková zpráva neexistuje a německé i české oficiální prodejní weby pořád prezentují S4 jako vůz s motorem 3,0 TFSI, se kterým ho už nejspíše nikdy nekoupíte. Zvláštní.
Oficiální fotogalerie nového Audi S4 TDI














Oficiální fotogalerie nového Audi S4 Avant TDI
Obrázky nového motoru 3,0 TDI s výkonem
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 4 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 7 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva