Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q3 a RS Q3 2015: facelift přinesl hranatější příď a až 340 koní
6.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Nejmenší crossover Audi v polovině své éry prošel modernizací. Přinesla vesměs očekávané změny.
Kompaktní SUV ingolstadtské automobilky, respektive nejmenší crossover Q3 se dostal do prodeje na sklonku roku 2011. Do příchodu nové generace, která by se nám měla představit někdy v roce 2018, ještě zbývá dost času, a tak přichází na řadu facelift stávajícího provedení. Pokud znáte obvyklý obsah programu omlazení jednotlivých produktů koncernu VW Group, pak vás asi nepřekvapíme ani tentokrát. Pojďme se ale přesto podívat, co si pro nás u čtyř kruhů na prosinec připravili.
Předně je dobré vědět, že modernizací souběžně prochází nejen standardní vydání Q3, ale také jeho nejsportovnější verze RS. Obě mají primárně společný nový výraz předních partií v čele s novou maskou chladiče, která je vizuálně propojena se světlomety jejím chromovaným orámováním - vše dává přídi poněkud hranatější vzhled. Pod drobnohledem se ocitají také nárazníky, které mají za úkol vůz opticky rozšířit a mezi novinkami najdeme rovněž nové exteriérové linie. Těm dominuje na snímcích zobrazený S line paket s větší mírou lakování nárazníků, což poznáte zejména při pohledu na záď.
Když už jsme u exteriéru, zmíníme se nových xenonových světlometech Plus s LED na denní svícení a také o plně LEDkové variantě, která doplní nejlépe koncové svítilny se stejnou technikou. Ty používají nové blikače a postupně se rozsvěcujícím pásem diod od středu vozu do směru, kam odbočujete. Aby toho nebylo málo, LED budou zajišťovat také osvětlení kabiny, ve které se objevují přepracovaná sedadla s elektrickým nastavením. Pobyt na palubě ale bude v největší míře zpestřovat celá řada nových asistenčních systémů.
Mezi nimi najdeme například upozornění na vozy v mrtvém úhlu, dále systém kontroly a udržování v jízdním pruhu, kameru monitorující dopravní značky a nakonec i modernizovaný systém MMI sloužící kromě navigace také k připojení na internet a k vytvoření WiFi hotspotu pro další mobilní zařízení posádky (služby Audi connect). Do 460litrového zavazadelníku navíc bude možné objednat nová řešení k zajištění nákladu.
Ty nejrapidnější změny však můžeme bezpečně očekávat pod kapotou, kde se objevují tři zážehové motory TFSI a také tři verze jednotek TDI. Ve všech případech (tedy až na RS Q3) se jedná o turbodmychadelm přeplňované čtyřválce, přičemž po faceliftu u nich klesly emise CO2 až o 17 procent a splňují nově emisní normu Euro 6. Základem je přitom jednotka 1,4 TFSI s funkcí COD (odpojování válců při nízkém zatížení), která přední nápravě poskytuje 150 koní (110 kW) a v ekologičtějším provedení ultra chce jezdit jen za 5,5 l/100 km.
Silnější 2,0 TFSI nabízí výkon necelých 180 koní (132 kW) a výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol by ráda konzumovala jen 6,5 l/100 km. Jeho silnější verze s 220 koňmi (162 kW) pak vykazuje průměrnou spotřebu od 6,6 l/100 km. Mezi naftovými motory se jakožto základ vznětové nabídky objeví 2,0 TDI clean diesel se 110 kW (150 koňmi) se spotřebou 4,6 l/100 km, po boku verze ultra, která hodnotu vyjadřující apetit snížila až na 4,4 l/100 km.
Dále budou k mání i 2,0 TDI s pohonem quattro a výkonem 150 či 184 koní (135 kW), které nebudou konzumovat podle Audi více než 5,7 l/100 km. Jako daleko šťavnatější se však jeví RS Q3, která spolu s modernizovanou pětiválcovou benzinovou jednotkou 2,5 TFSI dostala o 30 koní a 30 Nm více než dosud. V jejím případě bude zajímavější sledovat zrychlení z klidu na stovku za 4,8 sekundy (maximální rychlost je omezena na 250 km/h) a i velmi dobrou pružnost ve všech rychlostech. Také kvůli pohonu quattro a sedmistupňové převodovce S tronic se u ní spotřeba usadila výše, na 8,4 l/100 km, o reálný údaj ale ani tak nepůjde.
Zajímavostí nejsilnějšího modelu je rovněž výfuková klapka, která bude z tichého a rychlého vozu zuřící a prskající záležitost. Je také dobré vědět, že distribuci točivého momentu na obě nápravy zde zajišťuje Haldex 5. generace a že ve standardu má RS devatenáctipalcová kola a osmipístkové brzdy s většími předními kotouči. Adaptivní tlumiče budou za příplatek a to platí také pro některé slabší motorizace. Podvozek u Q3 ale už v základu preferuje pohodlí v ještě větší míře než předtím a vy ho pravděpodobně nejvíce ovlivníte koly, která mu dáte - na výběr budou varianty s průměrem od 16 do 20 palců.
Prodeje faceliftovaného Audi Q3 podle všeho odstartují v únoru příštího roku, přičemž základní cena bude stanovena na 29 600 Euro (zhruba 820 tisíc korun). Nejsilnější RS Q3 pak údajně zamíří do showroomů také ještě na jaře, avšak u ní počítejme s částkou kolem 1,57 milionu korun (56 600 Euro).










Audi Q3 po faceliftu vypadá trošku jinak, zejména se o to starají nové přední partie v čele s maskou protaženou ke světlometům
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
