Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze německého SUV spáruje třílitrový diesel s elektromotorem. Výkon tak naroste na 374 koní, žíznivost pro změnu má klesnout na 1,7 l/100 km.
Novou generaci Audi Q7 jsme si mohli představit již na sklonku loňského roku, přičemž virtuální premiéra předcházela výstavnímu debutu na lednovém autosalonu v Detroitu. Nyní tak můžeme jen čekat na české ceny, za které se budou prodávat modely 3,0 TFSI a 3,0 TDI. Kromě nich má ovšem v příštím roce dorazit také hybridní provedení e-tron, které spáruje onen třílitrový šestiválcový turbodiesel s elektromotorem.
Díky kolegům z Motor.es ale došlo k odhalení základních parametrů již nyní, i když mnohé z nich již známe od samotného představení. Pokud k tomu navíc přidáme aktuálně prozrazená data, pak si o novince můžeme udělat vcelku slušný obrázek. Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen se krátce zastavíme u vzhledu. Ten se od standardního provedení vůbec neliší, povšimnout si můžeme jen jiného designu litých kol.
V rámci mechaniky pak lze zmínit tolik, že diesel bude produkovat 258 koní, zatímco elektromotor přispěje dalšími 128. Celkový výkon soustavy tak vyšplhá na 374 koní, což by mělo stačit ke zrychlení z klidu na stovku za rovných 6 sekund. V čistě elektrickém režimu pak Audi Q7 e-tron zvládne urazit 58 kilometrů, přičemž onen sprint pokoří o jednu desetinu pomaleji než v hybridním módu.
Zatímco přitom tyto údaje jsou při pohledu na 17,3kilowatthodinovou kapacitu baterií vcelku reálné, spotřeba je z opravdu vzdálené říše fantazie. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž zmiňuje 1,7litrový průměr, což je opravdu razantní pokles vůči standardnímu dieselovému modelu, který jezdí za 5,7 l/100 km. I tato hodnota přitom zavání spíše laboratořemi - pánové z Ingolstadtu zjevně studovali v Ampérově.
Dieselový model se navíc může alespoň pochlubit hmotností sníženou na 1 995 kg, u hybridního modelu ale s příchodem elektromotoru a baterií lze počítat s daleko vyšší hodnotou. Pokud tento fakt následně skloubíme s realitou, že Q7 e-tron po oněch 58 kilometrech dojde „šťáva“, pak není třeba doktorátu, abyste si spočítali, že těžší model bude sotva úspornější než ten lehčí.
Žádná další data momentálně k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze tolik, že hybridní ústrojí sice počítá s rekuperací brzdné energie, ta ale stoprocentně nebude tak účinná, aby vám každých 100 kilometrů ony baterie zcela nabila. Jak jsme ovšem zmínili výše, na ověření si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

Audi Q7 e-tron odhalilo své parametry...
...po stránce vizuální však k výraznému odklonu nedojde
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejnovější články
Jeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před hodinouNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 5 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva