Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze německého SUV spáruje třílitrový diesel s elektromotorem. Výkon tak naroste na 374 koní, žíznivost pro změnu má klesnout na 1,7 l/100 km.
Novou generaci Audi Q7 jsme si mohli představit již na sklonku loňského roku, přičemž virtuální premiéra předcházela výstavnímu debutu na lednovém autosalonu v Detroitu. Nyní tak můžeme jen čekat na české ceny, za které se budou prodávat modely 3,0 TFSI a 3,0 TDI. Kromě nich má ovšem v příštím roce dorazit také hybridní provedení e-tron, které spáruje onen třílitrový šestiválcový turbodiesel s elektromotorem.
Díky kolegům z Motor.es ale došlo k odhalení základních parametrů již nyní, i když mnohé z nich již známe od samotného představení. Pokud k tomu navíc přidáme aktuálně prozrazená data, pak si o novince můžeme udělat vcelku slušný obrázek. Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen se krátce zastavíme u vzhledu. Ten se od standardního provedení vůbec neliší, povšimnout si můžeme jen jiného designu litých kol.
V rámci mechaniky pak lze zmínit tolik, že diesel bude produkovat 258 koní, zatímco elektromotor přispěje dalšími 128. Celkový výkon soustavy tak vyšplhá na 374 koní, což by mělo stačit ke zrychlení z klidu na stovku za rovných 6 sekund. V čistě elektrickém režimu pak Audi Q7 e-tron zvládne urazit 58 kilometrů, přičemž onen sprint pokoří o jednu desetinu pomaleji než v hybridním módu.
Zatímco přitom tyto údaje jsou při pohledu na 17,3kilowatthodinovou kapacitu baterií vcelku reálné, spotřeba je z opravdu vzdálené říše fantazie. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž zmiňuje 1,7litrový průměr, což je opravdu razantní pokles vůči standardnímu dieselovému modelu, který jezdí za 5,7 l/100 km. I tato hodnota přitom zavání spíše laboratořemi - pánové z Ingolstadtu zjevně studovali v Ampérově.
Dieselový model se navíc může alespoň pochlubit hmotností sníženou na 1 995 kg, u hybridního modelu ale s příchodem elektromotoru a baterií lze počítat s daleko vyšší hodnotou. Pokud tento fakt následně skloubíme s realitou, že Q7 e-tron po oněch 58 kilometrech dojde „šťáva“, pak není třeba doktorátu, abyste si spočítali, že těžší model bude sotva úspornější než ten lehčí.
Žádná další data momentálně k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze tolik, že hybridní ústrojí sice počítá s rekuperací brzdné energie, ta ale stoprocentně nebude tak účinná, aby vám každých 100 kilometrů ony baterie zcela nabila. Jak jsme ovšem zmínili výše, na ověření si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
 Audi Q7 e-tron odhalilo své parametry...























 
...po stránce vizuální však k výraznému odklonu nedojde
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před hodinou
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    