Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra
16.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi představilo omlazenou verzi mamutího SUV s označením Q7. Novinka sebou přináší více show v podobě záplavy LED na obou koncích a papírově menší spotřebu paliva.
Jako by nestačila uniformní tvář vozů Audi, automobilka systematicky doplňuje své modely o světlomety, které obsahují LE diody. Omlazená Q7 není žádnou výjimkou, zadní světlomety jsou kompletně z LED, přední, pokud si připlatíte za xenony, jsou lemovány po celém obvodu LED, které plní úlohu světel pro denní svícení. Také směrové ukazatele jsou z LED.
Tradiční omlazovací balíček obsahuje novou paletu barev, upravený tvar předních a zadních nárazníků, bočních prahů a přidává také více chromovaných doplňků.
Interiér byl vylepšen o světelné panely ve dveřích, pojmenované Ambient Light, které osvětlují i část palubní desky před spolujezdcem. Multimediální systém MMI byl osazen větším displejem a představuje se už ve své třetí generaci. Pyšní se vyšší mírou intuitivity, přesnější hlasové povely či trojrozměrné zobrazení v navigaci.
Bezpečnost zajistí například adaptivní tempomat s radarovým snímáním, který reguluje rychlost jízdy a odstup od vpředu jedoucího vozidla samočinným přidáváním plynu a brzděním v rozsahu rychlostí od 30 do 200 km/h. V případě hrozícího nebezpečí varuje řidiče ve dvou krocích integrovaný systém Audi braking guard.
Při jízdě rychlostí nad 60 km/h pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu systém „Lane Assist” s kamerou, která sleduje průběh podélného značení na vozovce. Systém „Side Assist” hlídá od 30 km/h bezpečnost přejezdu z jednoho jízdního pruhu do druhého. Radarová čidla totiž sledují provoz po stranách vozidla a za ním až do vzdálenosti 70 m. A nakonec parkovací asistent "Parking system advanced" usnadňuje parkování zadní kamerou a pomocnými liniemi na monitoru.
Nabídka motorů čítá čtyři vznětové a dva zážehové. Benzin spalující jednotky jsou zastoupeny kubaturou 3,6 l FSI V6 s výkonem 280 koní (208 kW) a 360 N.m točivého momentu a 4,2 l FSI V8 s výkonem 350 koní (257 kW) 440 N.m točivého momentu.
Za naftovou skupinu účinkuje objem 3,0 l TDI s výkonem 240 koní (176 kW) a 550 N.m točivého momentu, zároveň se chlubí spotřebou 9.1l/100 km. Tento motor je k dostání ještě ve verzi Clean Diesel a je vybaven systémem recirkulace výfukových plynů a DeNOx katalyzátorem. Jeho spotřeba je 8,9 l na 100 km. Jednotka o objemu 4,2 l V8 TDI se pochlubí taktéž nižší spotřebou s rozsahem 9,9 l až 11,1 l. Výkon motoru činí 340 koní (250 kW) a 760 N.m točivého momentu.
Do hry se s omlazenou verzi vrací také pohonná jednotka V12 TDI, s níž jsme se měli možnost okusit masivních 500 koní (368 kW) a šílených 1000 N.m točivého momentu. Ukazatele výkonnosti pro toto monstrum činí 0-100 km/h za čas 5,5 sekundy.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva