Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R10: dieselový supersport je zpátky ve hře, už ale ne jako R8
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka zvažuje výrobu vrcholného supersportu, který bude kombinovat výkon turbodieselu s dvojicí elektromotorů v předních kolech.
Dieselové motory jsou pro Audi vrcholnou prioritou. Není ale divu, v Evropě takto vybavené modely tvoří většinu prodejů, špatně si značka nevede ani na závodních polích. Zejména 24 hodin Le Mans nezná za posledních sedm let (s výjimkou roku 2009, i v tomto případě však šlo o naftožrouta, jen s logem Peugeotu) jiného vítěze než dieselové Audi. Díky tomu značka začala opětovně zvažovat vrcholný supersport, jemuž by z výfuku nezněla serenáda, nýbrž lítaly saze. Prozatím sice není jisté, kdy by model s pravděpodobným názvem R10 mohl dorazit, pár informací však známe.
Inspirací pro vůz stojící v hierarchii firmy nad modelem R8 by měla být aktuální verze speciálu R18 e-Tron quattro, díky čemuž je jasné, že i silniční verze dostane kombinaci turbodieselu a elektromotoru. Oproti R18, jenž je poháněna 3,7litrovým šestiválcem, však zřejmě půjde o osmiválec. Motor V12 TDI, který značka použila u konceptu R8 z roku 2008, pak byl zavržen z důvodu velké hmotnosti a obav z poškození image jinak dobře přijaté R8.
Detaily ohledně elektromotorů jsou ještě střídmější, vycházet v podstatě můžeme jen z koncepce R18. A ta používá v každém předním kole jeden elektromotor, které skrze setrvačník napájí energie získaná regenerativním brzděním. Ovšem jen po překročení rychlosti 120 km/h. Zda je však dostane silniční verze, či zda jen použije separátní elektromotor pro přední nápravu, je prozatím ve hvězdách.
Tím veškerá dostupná data končí. Alespoň co se Audi týče. Podle informací britského Autocaru to ale neznamená konec dieselové revoluce v rámci celého koncernu. Nedávno se totiž v britském Crewe objevil prototyp Bentley Flying Spur poháněný osmiválcem TDI.
To by znamenalo velký odklon oproti předchozím prohlášením značky. Na druhou stranu, současné Bentley již není natolik svázané s tradicemi, díky čemuž by se diesel pod jeho kapotou objevit vskutku mohl. Zvláště, pokud nakonec půjde do prodeje koncept EXP 9 F, který by si v produkční podobě říkat znovu (ale tentokrát nezkráceně) Falcon.




















Koncept Audi R8 V12 TDI se nikdy nestal realitou. Nyní značka uvažuje o modelu R10, který by vycházel ze závodního speciálu R18 e-Tron quattro. Pod kapotou by přitom kombinoval turbodiesel s elektromotory
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
31.5.2025Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis