Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R10: dieselový supersport je zpátky ve hře, už ale ne jako R8
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka zvažuje výrobu vrcholného supersportu, který bude kombinovat výkon turbodieselu s dvojicí elektromotorů v předních kolech.
Dieselové motory jsou pro Audi vrcholnou prioritou. Není ale divu, v Evropě takto vybavené modely tvoří většinu prodejů, špatně si značka nevede ani na závodních polích. Zejména 24 hodin Le Mans nezná za posledních sedm let (s výjimkou roku 2009, i v tomto případě však šlo o naftožrouta, jen s logem Peugeotu) jiného vítěze než dieselové Audi. Díky tomu značka začala opětovně zvažovat vrcholný supersport, jemuž by z výfuku nezněla serenáda, nýbrž lítaly saze. Prozatím sice není jisté, kdy by model s pravděpodobným názvem R10 mohl dorazit, pár informací však známe.
Inspirací pro vůz stojící v hierarchii firmy nad modelem R8 by měla být aktuální verze speciálu R18 e-Tron quattro, díky čemuž je jasné, že i silniční verze dostane kombinaci turbodieselu a elektromotoru. Oproti R18, jenž je poháněna 3,7litrovým šestiválcem, však zřejmě půjde o osmiválec. Motor V12 TDI, který značka použila u konceptu R8 z roku 2008, pak byl zavržen z důvodu velké hmotnosti a obav z poškození image jinak dobře přijaté R8.
Detaily ohledně elektromotorů jsou ještě střídmější, vycházet v podstatě můžeme jen z koncepce R18. A ta používá v každém předním kole jeden elektromotor, které skrze setrvačník napájí energie získaná regenerativním brzděním. Ovšem jen po překročení rychlosti 120 km/h. Zda je však dostane silniční verze, či zda jen použije separátní elektromotor pro přední nápravu, je prozatím ve hvězdách.
Tím veškerá dostupná data končí. Alespoň co se Audi týče. Podle informací britského Autocaru to ale neznamená konec dieselové revoluce v rámci celého koncernu. Nedávno se totiž v britském Crewe objevil prototyp Bentley Flying Spur poháněný osmiválcem TDI.
To by znamenalo velký odklon oproti předchozím prohlášením značky. Na druhou stranu, současné Bentley již není natolik svázané s tradicemi, díky čemuž by se diesel pod jeho kapotou objevit vskutku mohl. Zvláště, pokud nakonec půjde do prodeje koncept EXP 9 F, který by si v produkční podobě říkat znovu (ale tentokrát nezkráceně) Falcon.




















Koncept Audi R8 V12 TDI se nikdy nestal realitou. Nyní značka uvažuje o modelu R10, který by vycházel ze závodního speciálu R18 e-Tron quattro. Pod kapotou by přitom kombinoval turbodiesel s elektromotory
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Německo je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před hodinouNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 2 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto nebo letadlo
před 4 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 5 hodinamiSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 17:23 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch