Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R10: dieselový supersport je zpátky ve hře, už ale ne jako R8
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka zvažuje výrobu vrcholného supersportu, který bude kombinovat výkon turbodieselu s dvojicí elektromotorů v předních kolech.
Dieselové motory jsou pro Audi vrcholnou prioritou. Není ale divu, v Evropě takto vybavené modely tvoří většinu prodejů, špatně si značka nevede ani na závodních polích. Zejména 24 hodin Le Mans nezná za posledních sedm let (s výjimkou roku 2009, i v tomto případě však šlo o naftožrouta, jen s logem Peugeotu) jiného vítěze než dieselové Audi. Díky tomu značka začala opětovně zvažovat vrcholný supersport, jemuž by z výfuku nezněla serenáda, nýbrž lítaly saze. Prozatím sice není jisté, kdy by model s pravděpodobným názvem R10 mohl dorazit, pár informací však známe.
Inspirací pro vůz stojící v hierarchii firmy nad modelem R8 by měla být aktuální verze speciálu R18 e-Tron quattro, díky čemuž je jasné, že i silniční verze dostane kombinaci turbodieselu a elektromotoru. Oproti R18, jenž je poháněna 3,7litrovým šestiválcem, však zřejmě půjde o osmiválec. Motor V12 TDI, který značka použila u konceptu R8 z roku 2008, pak byl zavržen z důvodu velké hmotnosti a obav z poškození image jinak dobře přijaté R8.
Detaily ohledně elektromotorů jsou ještě střídmější, vycházet v podstatě můžeme jen z koncepce R18. A ta používá v každém předním kole jeden elektromotor, které skrze setrvačník napájí energie získaná regenerativním brzděním. Ovšem jen po překročení rychlosti 120 km/h. Zda je však dostane silniční verze, či zda jen použije separátní elektromotor pro přední nápravu, je prozatím ve hvězdách.
Tím veškerá dostupná data končí. Alespoň co se Audi týče. Podle informací britského Autocaru to ale neznamená konec dieselové revoluce v rámci celého koncernu. Nedávno se totiž v britském Crewe objevil prototyp Bentley Flying Spur poháněný osmiválcem TDI.
To by znamenalo velký odklon oproti předchozím prohlášením značky. Na druhou stranu, současné Bentley již není natolik svázané s tradicemi, díky čemuž by se diesel pod jeho kapotou objevit vskutku mohl. Zvláště, pokud nakonec půjde do prodeje koncept EXP 9 F, který by si v produkční podobě říkat znovu (ale tentokrát nezkráceně) Falcon.




















Koncept Audi R8 V12 TDI se nikdy nestal realitou. Nyní značka uvažuje o modelu R10, který by vycházel ze závodního speciálu R18 e-Tron quattro. Pod kapotou by přitom kombinoval turbodiesel s elektromotory
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
dnes
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 6 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 8 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 9 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 11 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
