Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 LMS 2015: okruhová verze má 585 koní na 1 225 kg
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Speciál kategorie GT3 odpovídá bezpečnostní vyšší kategorii LMP. Navíc dostal novou převodovku, s níž k zákazníkům zamíří ještě před koncem roku.
Novou generaci Audi R8 jsme si představili opravdu důkladně. Mimo základní provedení osazené desetiválcovým motorem jsme navíc informovali o příchodu verze e-tron a opomenut nebyl ani otevřený Spyder, i když v jeho případě jsme se od oficiálních fotek, videí a dat vzdálili do říše spekulací. Nyní ale můžeme opětovně otočit o 180 stupňů a vrátit se zpátky do továrny, ze které kromě již jmenovaných variant bude vyjíždět také závodní provedení R8 LMS.
Tato novinka byla vyvinuta s ohledem na regule roku 2016, pročež jakožto první vůz kategorie GT3 profituje z karbonových deformačních sekcí vpředu a vzadu. Díky tomu splňuje nároky, jež jsou kladeny na prototypy třídy LMP, mezi něž patří kupříkladu Audi R18 e-tron quattro. Z tohoto modelu si „nižší divize“ ostatně vypůjčila také závodní skořepinu PS 1, jež byla kvůli vyšší tuhosti napevno přišroubována k podlaze.
Stavitelný je tedy pouze pedálový box a sloupek řízení, který si řidič může uzpůsobit v podélném směru i výškově. Střecha se pro změnu pyšní specifickým otvorem, který byl dosud užíván jen ve vozech DTM a který umožňuje vytažení závodníka i s helmou, aniž by došlo kupříkladu k poškození páteře. Mimo to tu pak máme hliník-karbonový prostorový rám, který váží pouhých 252 kg a je tak o 66 kilo lehčí než u předchůdce.
Tato modifikace se projevila na celkové hmotnosti, která poklesla na 1 225 kg. Torzní tuhost ovšem narostla o 39 procent, pročež lze počítat s lepší ovladatelností i bezpečnostní. Mimo to by novinka měla také zrychlit, neboť ač se o pohon stará opět 5,2litrový desetiválec, jeho výkon narostl na 585 koní. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší nová šestistupňová převodovka s pádly pod volantem.
Data spojená s dynamikou již Audi nezmiňuje, v tomto směru ostatně vše bude záviset na individuálním nastavení. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že objednávková listina se otevře ve druhé půli letošního roku, přičemž první vozy mají k zákazníkům dorazit před Vánoci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.











Okruhovou verzi jsme si v Ženevě mohli prohlédnout do nejmenšího detailu
Audi R8 LMS dostalo do vínku 585 koní a 1 225 kg. Zároveň se pyšní příkladnou bezpečností
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub