Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 LMS 2015: okruhová verze má 585 koní na 1 225 kg
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Speciál kategorie GT3 odpovídá bezpečnostní vyšší kategorii LMP. Navíc dostal novou převodovku, s níž k zákazníkům zamíří ještě před koncem roku.
Novou generaci Audi R8 jsme si představili opravdu důkladně. Mimo základní provedení osazené desetiválcovým motorem jsme navíc informovali o příchodu verze e-tron a opomenut nebyl ani otevřený Spyder, i když v jeho případě jsme se od oficiálních fotek, videí a dat vzdálili do říše spekulací. Nyní ale můžeme opětovně otočit o 180 stupňů a vrátit se zpátky do továrny, ze které kromě již jmenovaných variant bude vyjíždět také závodní provedení R8 LMS.
Tato novinka byla vyvinuta s ohledem na regule roku 2016, pročež jakožto první vůz kategorie GT3 profituje z karbonových deformačních sekcí vpředu a vzadu. Díky tomu splňuje nároky, jež jsou kladeny na prototypy třídy LMP, mezi něž patří kupříkladu Audi R18 e-tron quattro. Z tohoto modelu si „nižší divize“ ostatně vypůjčila také závodní skořepinu PS 1, jež byla kvůli vyšší tuhosti napevno přišroubována k podlaze.
Stavitelný je tedy pouze pedálový box a sloupek řízení, který si řidič může uzpůsobit v podélném směru i výškově. Střecha se pro změnu pyšní specifickým otvorem, který byl dosud užíván jen ve vozech DTM a který umožňuje vytažení závodníka i s helmou, aniž by došlo kupříkladu k poškození páteře. Mimo to tu pak máme hliník-karbonový prostorový rám, který váží pouhých 252 kg a je tak o 66 kilo lehčí než u předchůdce.
Tato modifikace se projevila na celkové hmotnosti, která poklesla na 1 225 kg. Torzní tuhost ovšem narostla o 39 procent, pročež lze počítat s lepší ovladatelností i bezpečnostní. Mimo to by novinka měla také zrychlit, neboť ač se o pohon stará opět 5,2litrový desetiválec, jeho výkon narostl na 585 koní. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší nová šestistupňová převodovka s pádly pod volantem.
Data spojená s dynamikou již Audi nezmiňuje, v tomto směru ostatně vše bude záviset na individuálním nastavení. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že objednávková listina se otevře ve druhé půli letošního roku, přičemž první vozy mají k zákazníkům dorazit před Vánoci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Okruhovou verzi jsme si v Ženevě mohli prohlédnout do nejmenšího detailu
Audi R8 LMS dostalo do vínku 585 koní a 1 225 kg. Zároveň se pyšní příkladnou bezpečností
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz