Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS TDI nebudou, písmena zůstanou vyhrazena jen objemnějším benzinům
9.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Místo čtyřválce pětiválec, žádné RS s naftou a V8 namísto přeplňované R6. Ano, Audi se zřejmě opravdu vydá s nejsilnějšími modely vstříc fandům.
V posledních týdnech jsme se v souvislosti s Audi nejčastěji věnovali modelu TT a jeho připravovaným derivátům, které v příštích letech rozšíří jeho řadu za účelem využití veškerého potenciálu, jakým rodina s dvojitým T údajně disponuje. Skoro jsme přitom už zapomněli na všechno ostatní včetně nejostřejších modelů divize Quattro GmbH, jejichž slávu hodlá Audi dle slov nového šéfa tohoto oddělení Heinze Petera Hollerwegera dobývat v budoucnu i na trzích, jako je například USA a Čína. Tam totiž zdaleka nemají takové jméno, jako u nás v Evropě.
Ten také prozradil, že co se týče naftových verzí modelů RS naznačených konceptem RS5 TDI, práce na nich ještě stále není u konce a pokud se jí podaří dokončit, takto motorizovaná eR-eSa nezamíří za Atlantik. Z toho vyplývá, že v Evropě se jich zřejmě dočkáme, v souvislosti s tím však vytanulo na povrch, že se tak nestane s emblémy RS, nýbrž pod jiným označením, které by znamenalo vznik divize podobné mnichovskému M Performance Automobiles. Ta má na svědomí například M135i. Hollerweger si totiž není jistí tím, zda by náhodou ostřejší divizi RS neuškodila existence dvou motorizací pod jedním označením.
Co se týče elektrifikace, Hollerweger už zní o dost pozitivněji. Vysoce výkonné modely s elektrickou asistencí údajně není nutné stavět s použitím velkých baterií, a tak se vůz obejde bez dodatečných 250 kilogramů, které jsou s nimi jinak spojeny. Zároveň dodává, že neexistuje motor s lepším točivým momentem v nulových otáčkách, než je elektrický. Pokud tedy můžeme tipovat, elektrické, nebo částečně elektrické modely budou, avšak s malými akumulátory.
Jistotou jsou v budoucnu ovšem elektrická turbodmychadla, na nichž Audi už pilně pracuje, a sice se 48voltovým elektrickým systémem v modelech nové generace. Zda se objeví v dílech divize vyrábějící RS, zatím není jasné, ale pravděpodobné to je. Potvrzena pro ně však byla aktivní aerodynamika, která zlepší přítlak a sníží spotřebu, chystaná už do nové generace R8. Kromě toho padla zmínka o motoru 2,0 TFSI (nebo TSI chcete-li) řady EA888, který se stále šponuje výkonem výše - v konceptu TT Sportback má ostatně už 400 koní.
Překvapivé je tvrzení, že ho Audi nehodlá implantovat do menších modelů RS, protože sází spíše na stávající pětiválec z RS3 a TT RS, který se objeví i v nadcházejících generacích těchto modelů. Čtyři stovky koní totiž pro tento motor nejsou žádnou hranicí, navíc se vyznačuje zajímavějším zvukovým projevem a po drobných úpravách i vyšším výkonem v nízkých otáčkách.
Divize Quattro si také hodlá ponechat osmiválec, přestože požadavky na snižování emisí CO2, respektive spotřeby paliva, jsou stále přísnější. Příští generace R8 plánovaná na příští rok si tedy udrží atmosférický osmiválec a dokonce i desetiválec, v nejhorším případě zvolí šestiválec a na něj navěsí turbodmychadla, avšak jen na trzích, kde budou nízké emise klíčové. Dvojitě přeplňovaná čtyřlitrová V8 z modelu RS7 se bude dále rozvíjet, protože lidé za své peníze chtějí podle Hollerwegera u Audi především koně pod kapotou. Na redukci emisí dojde souběžně s navyšováním výkonu.
Velice vítanou zprávou je, že se Audi nevydá cestou, kterou zvolilo BMW u modelů M3/M4, a nabídne prý i příští generaci RS5 (respektive RS4) s motorem V8. V budoucnu v segmentech C a D (tedy u modelů A6 a A8) zůstane osmiválec a Ingolstadt by ho rád zachoval i v segmentu B (modely A4/A5) stejně, jako Mercedes u posledního C 63 AMG. U něho sice došlo na přeplňování a Audi to nebude jiné, ale důležité je, že se RS4 a RS5 zjevně dočkají jednotky V8, nikoliv šestiválce.
Poslední bod rozhovoru amerických kolegů s novým šéfem divize Quattro se věnuje novým modelům. Ty by měly na americkou půdu zamířit v ještě větším množstvím než do Evropy, ale zatím není jasné, o jaké se přesně bude jednat. Není však prý nezbytné mít RS v každé řadě. RS1 by prý mohla být zajímavou alternativou, stejně jako RS Q7 - nic z toho se ale zatím nedá ani potvrdit, ani vyloučit, a tak nezbývá než čekat na další informace. Prozatím nám ale stačí vědět, že se Audi v myšlenkách na rychlé modely staví tak, jak bychom od něho ještě donedávna vůbec nečekali.



Audi nás nepřestává překvapovat. V R8 by rádo zachovalo motory V8 a V10, u RS4 a RS5 zase plánuje podržet osmiválec. K redukci emisí tak zřejmě poslouží jen přeplňování, nechme se překvapit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ford říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 3 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch