Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
(+ videa) Nejnovější stíhačka z rodiny ingolstadtských RS dostala nový motor 2,5 TFSI s výkonem 400 k, který spolu s quattrem zajistí stovku za 4,1 s.
Tohle je další z pařížských premiér, které nás sice nemají čím překvapit, ale přesto mají moc potěšit. Audi RS3 zabalené do čtyřdveřové karoserie sedanu bylo nejdříve odhaleno na interní prezentaci automobilky, aby se nakonec v nedbalkách prohánělo po Severní smyčce Nürburgringu. Přesto tato ingolstadtská novinka nepochybně stojí za pozornost a tady máte detailní souhrn nejdůležitějších informací.
Předně stojí za zmínku motor. Ačkoli by se mohlo zdát, že Audi jen s drobnými retušemi recykluje původní pětiválec, pravda je taková, že se pod přední kapotou ostrého sedanu usídlila jeho nejnovější generace, která je díky hliníkové klikové skříni o 26 kilogramů lehčí než agregát v RS3 Sportback. Novinkou je také zdvojené vstřikování, přičemž jedna sada vstřikovačů dávkuje palivo do nasávacího potrubí, zatímco ta druhá přímo do spalovacích komor.
Výše uvedené berte jako důležitou úsporu hmotnosti nad předními koly, tím ale výčet dobrých zpráv nekončí. Nejnovější reinkarnace přeplňované řadové pětky o objemu 2,5 litru produkuje rovných 400 koňských sil v rozmezí od 5 850 do 7 000 otáček za minutu a maximální točivý moment 480 newtonmetrů dostupných od 1 700 do 5 850 ot./min.
Tohle všechno stačí malému sedanu v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol k akceleraci z místa na 100 km/h za 4,1 sekundy, což je - pro ilustraci - naprosto stejný čas, který při stejné disciplíně potřebuje o třídu větší BMW M3 se šestiválcem o výkonu 431 koní.
Nejvyšší rychlost kompaktního sedanu se čtyřmi kruhy na přídi činí 250 km/h, nicméně za příplatek si Audi trochu pohraje se softwarem a posune elektronický omezovač až na 280 kilometrů v hodině.
Pokud jde o podvozek, navenek mu dominují standardně dodávané devatenáctky s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, které lze na přání vyměnit za poněkud širší gumové válce s rozměrem 255/30 R19. Neméně impozantně vypadají také brzdy. Ty přední mají průměr 370 mm a kombinují se s až osmipístkovými třmeny, zadní pak mají 310 mm. V případě, že by vám to nestačilo, Audi vymění přední ocelové kotouče za karbon-keramiku, rozměry však neuvádí.
Audi RS3 Sedan má ve srovnání se sériovým autem o 25 mm snížený podvozek, agilitu v zatáčkách ale vylepšují i další úpravy. Přední náprava byla rozšířena o 20 mm, ta zadní pak o 14 mm. U základního provedení budou k mání pasivní tlumiče, součástí podvozku s přídomkem RS sport ale dostanete adaptivní jednotky pracující v režimech comfort, auto anebo dynamic.
Uvnitř nejnovější RS3 následuje své sourozence a podobně jako modely TT či R8 nabídne digitální přístrojový panel, kožené čalounění s kontrastním prošíváním, karbonové či kovové panely či výsuvný displej na palubní desce. Samozřejmostí jsou sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kombinací kůže a alcantary, přičemž tento materiál najdete také na stropnici, dveřích či středovému tunelu.
Pokud si nepotrpíte na zvuk pětiválce, můžete si objednat také špičkové audio Bang & Olufsen se čtrnácti reproduktory a výkonem přes 700 wattů. Kolik bude Audi chtít za tohle všechno, prozatím nebylo specifikováno, nicméně i s ohledem na vyšší výkony je stoprocentně jisté, že více, než momentálně svým zákazníkům účtuje za RS3 Sportback.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
{
Audi RS3 sedan se naživo v Paříži ukázalo v neobvyklé modré barvě
Pětiválec pod kapotou RS 3 je zcela nový, ve srovnání s minulou generací se jeho hmotnost snížila o 26 kg a výkon poskočil o 33 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 3 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nejnovější články
- Nezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 2 hodinami - Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 3 hodinami - VW vyhrál soud s dealerem, který dovážel jeho o polovinu levnější auta z Číny, nejspíš je čeká sešrotování
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
včera - Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 09:37 - mlunovozík
- BMW Divize 06.17. 09:26 - pavproch
- Onboard videa 06.17. 07:15 - Truck Daškam
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB