Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS5 DTM 2014: loňský vítěz po lehké revizí opět cílí na vrchol
5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní verze německého kupé dostala nová zrcátka, zavěšení kol, boční spoilery a zadní blatníky. Ambice či motorový prostor se nemění.
Pokud na letošním ženevském autosalonu přijde řeč na motorsport, pak se dozajista bude točit hlavně kolem Le Mans. Výstaviště Palexpo hostí minulé i budoucí hvězdy legendárního vytrvalostního závodu. Vedle toho se ovšem také stává svědkem debutů speciálů určených pro Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM. Mnichovské BMW M4 jsme si již představili, nyní přichází řada na jeho největšího konkurenta, Audi RS5.
Zatímco model s ledvinkami a vrtuli je zcela nový, RS5 je evolucí loňského vozu. Ve srovnání s minulou sezónou přijede s lehce pozměněnou aerodynamikou. Nová jsou zpětná zrcátka, přibyly boční spoilery a zadní blatníky prošly revizí. Vedle toho se vpředu objevuje výplet čelní masky imitující včelí plástve a přeprofilované vstupy vzduchu, které mají lépe zásobovat motor a brzdy čerstvým vzduchem.
Tyto změny jsou samozřejmě jen minoritní, podle Stefana Aichera, šéfa designu divize Audi Sport, „jsou pravidla DTM velmi striktní. A protože se musíme pohybovat na velmi úzkém prostoru, je třeba doslova hodinářské práce.“ Proto se vyjma výše zmíněného oproti loňskému roku jen lehce pozměnilo zavěšení přední i zadní nápravy.
Vůbec poprvé se zrevidované Audi RS5 DTM zakousne do asfaltu na konci března, kdy jsou v plánu testy na Hungaroringu. Další pak proběhnou v polovině dubna na Hockenheimu, kde se zároveň 4. května odehraje i začátek letošní sezóny. Do té čtyři kruhy zasáhnou s osmi vozy rozdělenými mezi tři týmy (dva dostane loňský vítěz Audi Sport Team Phoenix).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.














Audi RS5 DTM se pro letošní sezónu změnilo jen v detailech. Výkon s největší pravděpodobností zůstal na loňských 466 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva