Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS5 DTM 2014: loňský vítěz po lehké revizí opět cílí na vrchol
5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní verze německého kupé dostala nová zrcátka, zavěšení kol, boční spoilery a zadní blatníky. Ambice či motorový prostor se nemění.
Pokud na letošním ženevském autosalonu přijde řeč na motorsport, pak se dozajista bude točit hlavně kolem Le Mans. Výstaviště Palexpo hostí minulé i budoucí hvězdy legendárního vytrvalostního závodu. Vedle toho se ovšem také stává svědkem debutů speciálů určených pro Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM. Mnichovské BMW M4 jsme si již představili, nyní přichází řada na jeho největšího konkurenta, Audi RS5.
Zatímco model s ledvinkami a vrtuli je zcela nový, RS5 je evolucí loňského vozu. Ve srovnání s minulou sezónou přijede s lehce pozměněnou aerodynamikou. Nová jsou zpětná zrcátka, přibyly boční spoilery a zadní blatníky prošly revizí. Vedle toho se vpředu objevuje výplet čelní masky imitující včelí plástve a přeprofilované vstupy vzduchu, které mají lépe zásobovat motor a brzdy čerstvým vzduchem.
Tyto změny jsou samozřejmě jen minoritní, podle Stefana Aichera, šéfa designu divize Audi Sport, „jsou pravidla DTM velmi striktní. A protože se musíme pohybovat na velmi úzkém prostoru, je třeba doslova hodinářské práce.“ Proto se vyjma výše zmíněného oproti loňskému roku jen lehce pozměnilo zavěšení přední i zadní nápravy.
Vůbec poprvé se zrevidované Audi RS5 DTM zakousne do asfaltu na konci března, kdy jsou v plánu testy na Hungaroringu. Další pak proběhnou v polovině dubna na Hockenheimu, kde se zároveň 4. května odehraje i začátek letošní sezóny. Do té čtyři kruhy zasáhnou s osmi vozy rozdělenými mezi tři týmy (dva dostane loňský vítěz Audi Sport Team Phoenix).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Audi RS5 DTM se pro letošní sezónu změnilo jen v detailech. Výkon s největší pravděpodobností zůstal na loňských 466 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda