Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli
5.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmiválcový model s výkonem 560 koní je lehčí o 100 kg než dosud, jede až 305 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s. A vypadá o dost agresivněji.
Tak takhle vypadá igolstadtská odpověď na mnichovské BMW M5. Audi nový kombík RS6 Avant popisuje jako „výkonný sportovní vůz na každý den“, což souvisí se změnou vzhledu i nárůstem výkonu pod kapotou oproti standardu. Oproti předchozím reinkarnacím jsou přitom sportovní doplňky viditelnější než kdy předtím. Zvláště při pohledu na čelní masku, která dostala matné hliníkové rámování a obří nápis quattro. Ještě větší jsou pak chladící otvory v předním nárazníku.
Upravovala se také záď, kterou nyní zdobí střešní spoiler, integrovaný difuzor a dvojice koncovek výfuku. Změny oproti standardu pak ještě zahrnují vytažené blatníky, do nichž ideálně zapadají 20palcová litá kola (za příplatek jsou k mání jednadvacítky). Mimo to Audi při výrobě použilo více odlehčených materiálů, nové RS6 tak váží o 100 kg méně než předchůdce (nebyla to ale zřejMě až taková výzva, předchozí RS6 byla s 2 025 kg dost těžké auto). Jeho délka přesto narostla na 4 979 mm, zatímco zavazadelník nabídne až 1 680 litrů objemu.
Interiér byl oháknut do kůže, Alcantary a karbonu, kterým společnost dělají metalické doplňky. Volant se samozřejmě pyšní naprosto neužitečnou (i když velmi populární) zploštělou spodní částí, dveřní prahy dostaly podsvícené ozdobné lišty a multimediální systém MMI zahrnuje navigaci. Za příplatek je navíc k mání head-up displej, připojení k internetu nebo audio systém Bang & Olufsen s 15 reproduktory.
Zákazníci se kromě toho mohou rozhodnout, zda vzadu chtějí dva standardní sportovní sedáky, třímístná lavice je totiž za příplatek. V případě převodovek je jedinou volbou osmistupňový automat, který sílu motoru směřuje na všechna čtyři kola. Na výběr je ovšem podvozek, kde základem je vzduchové odpružení a světlá výška snížená o 20 mm.
Dokoupit ovšem lze sportovní variantu, která používá ocelové pružiny a tlumiče Dynamic Ride Control umožňující hned tři úrovně nastavení. Stabilizační program pak byl obdařen módem Sport, jenž umožňuje úplné vypnutí stabilizace. V tu chvíli zřejmě oceníte možnost nákupu karbon-keramických brzd o průměru 420 mm, standardem jsou 390 mm ocelové kotouče svírané šestipískovými červeně lakovanými třmeny.
Výraznou změnou samozřejmě prošel motorový prostor, kde již nenajdete desetiválcový motor z produkce Lamborghini, nýbrž čtyřlitrový osmiválec, který svou práci odvádí také v Bentley Continental. Oproti předchozímu RS6 poklesl výkon z 580 na 560 koní, nové Audi přesto stovky dosáhne za pouhých 3,9 s. Tedy o půlsekundy rychleji než minulá generace, o čtyři desetinky rychleji než BMW M5 a třeba také jen o dvě desetiny pomaleji než inovované Gallardo.
Nejvyšší rychlost motoru, který 700 Nm točivého momentu nabízí v rozmezí 1 750 až 5 500 otáček, končí obligátní hodnotou 250 km/h. Audi ovšem nabízí hned dvojí překalibrování. V rámci paketu Dynamic můžete RS6 rozjet na 280 km/h, s balíčkem Dynamic Plus pak dokonce na 305 km/h. Díky deaktivaci poloviny válců a systému start/stop by přitom průměrná spotřeba měla klesnout na 9,8 l/100 km.
Tato hodnota je samozřejmě teoretická a záviset bude hlavně na míře sešlápnutí pedálu. Stejně tak se cena bude odvíjet od množství příplatků. Startovat by ovšem měla na sumě okolo 2 250 000 Kč.























Nová RS6 vypadá agresivněji než dříve a také je o dost rychlejší. A to přesto, že její výkon poklesl a hmotnost se zase tak moc nesnížila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 3 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
před hodinou
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 3 hodinami
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
před 4 hodinami
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
před 6 hodinami
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
