Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli

Osmiválcový model s výkonem 560 koní je lehčí o 100 kg než dosud, jede až 305 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s. A vypadá o dost agresivněji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli

5.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Osmiválcový model s výkonem 560 koní je lehčí o 100 kg než dosud, jede až 305 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s. A vypadá o dost agresivněji.

Tak takhle vypadá igolstadtská odpověď na mnichovské BMW M5. Audi nový kombík RS6 Avant popisuje jako „výkonný sportovní vůz na každý den“, což souvisí se změnou vzhledu i nárůstem výkonu pod kapotou oproti standardu. Oproti předchozím reinkarnacím jsou přitom sportovní doplňky viditelnější než kdy předtím. Zvláště při pohledu na čelní masku, která dostala matné hliníkové rámování a obří nápis quattro. Ještě větší jsou pak chladící otvory v předním nárazníku.

Upravovala se také záď, kterou nyní zdobí střešní spoiler, integrovaný difuzor a dvojice koncovek výfuku. Změny oproti standardu pak ještě zahrnují vytažené blatníky, do nichž ideálně zapadají 20palcová litá kola (za příplatek jsou k mání jednadvacítky). Mimo to Audi při výrobě použilo více odlehčených materiálů, nové RS6 tak váží o 100 kg méně než předchůdce (nebyla to ale zřejMě až taková výzva, předchozí RS6 byla s 2 025 kg dost těžké auto). Jeho délka přesto narostla na 4 979 mm, zatímco zavazadelník nabídne až 1 680 litrů objemu.

Interiér byl oháknut do kůže, Alcantary a karbonu, kterým společnost dělají metalické doplňky. Volant se samozřejmě pyšní naprosto neužitečnou (i když velmi populární) zploštělou spodní částí, dveřní prahy dostaly podsvícené ozdobné lišty a multimediální systém MMI zahrnuje navigaci. Za příplatek je navíc k mání head-up displej, připojení k internetu nebo audio systém Bang & Olufsen s 15 reproduktory.

Zákazníci se kromě toho mohou rozhodnout, zda vzadu chtějí dva standardní sportovní sedáky, třímístná lavice je totiž za příplatek. V případě převodovek je jedinou volbou osmistupňový automat, který sílu motoru směřuje na všechna čtyři kola. Na výběr je ovšem podvozek, kde základem je vzduchové odpružení a světlá výška snížená o 20 mm.

Dokoupit ovšem lze sportovní variantu, která používá ocelové pružiny a tlumiče Dynamic Ride Control umožňující hned tři úrovně nastavení. Stabilizační program pak byl obdařen módem Sport, jenž umožňuje úplné vypnutí stabilizace. V tu chvíli zřejmě oceníte možnost nákupu karbon-keramických brzd o průměru 420 mm, standardem jsou 390 mm ocelové kotouče svírané šestipískovými červeně lakovanými třmeny.

Výraznou změnou samozřejmě prošel motorový prostor, kde již nenajdete desetiválcový motor z produkce Lamborghini, nýbrž čtyřlitrový osmiválec, který svou práci odvádí také v Bentley Continental. Oproti předchozímu RS6 poklesl výkon z 580 na 560 koní, nové Audi přesto stovky dosáhne za pouhých 3,9 s. Tedy o půlsekundy rychleji než minulá generace, o čtyři desetinky rychleji než BMW M5 a třeba také jen o dvě desetiny pomaleji než inovované Gallardo.

Nejvyšší rychlost motoru, který 700 Nm točivého momentu nabízí v rozmezí 1 750 až 5 500 otáček, končí obligátní hodnotou 250 km/h. Audi ovšem nabízí hned dvojí překalibrování. V rámci paketu Dynamic můžete RS6 rozjet na 280 km/h, s balíčkem Dynamic Plus pak dokonce na 305 km/h. Díky deaktivaci poloviny válců a systému start/stop by přitom průměrná spotřeba měla klesnout na 9,8 l/100 km.

Tato hodnota je samozřejmě teoretická a záviset bude hlavně na míře sešlápnutí pedálu. Stejně tak se cena bude odvíjet od množství příplatků. Startovat by ovšem měla na sumě okolo 2 250 000 Kč.


Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 1 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 01Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 2 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 02Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 3 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 03Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 4 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 04Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 5 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 05Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 6 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 06Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 7 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 07Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 8 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 08Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 9 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 09Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 10 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 10Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 11 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 11Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 12 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 12Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 13 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 13Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 14 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 14Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 15 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 15Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 16 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 16Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 17 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 17Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 18 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 18Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 19 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 19Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 20 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 20Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 21 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 21Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 22 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 22Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli - 23 - Audi RS6 Avant 2013 prvni sada 23
Nová RS6 vypadá agresivněji než dříve a také je o dost rychlejší. A to přesto, že její výkon poklesl a hmotnost se zase tak moc nesnížila

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.