Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S8 plus: sedan jak pro Kurýra má pod kapotou 605 koní
5.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná sportovní verze německé limuzíny zvládá stovku za 3,8 s a jede až 302 km/h. Mimo to se pyšní karbonovými doplňky či Alcantarou.
Modernizované Audi S8 jsme si mohli představit již v roce 2013. Tehdy jsme přitom zmínili, že čtyřlitrový osmiválec dostal do vínku 520 koní, se kterými zvládne zrychlit z klidu na stovku za 4,2 sekundy. To rozhodně není špatná hodnota, zvláště na dvoutunovou limuzínu. Řadě úpravců však tovární nastavení nepřišlo jako dostatečné, pročež se v mezičase ukázalo třeba MTM Talladega S. Tedy Audi S8 vyladěné na 802 koní, s nimiž dosáhne nejvyšší rychlosti 350 km/h.
Nově se ovšem rozhodla pochlapit také sama automobilka. Ta sice laťku nastavenou tuningovou firmou MTM přeskočit jistě nechtěl, nicméně i tak existuje řada důvodů, proč navštívit oficiálního dealera značky. Pohonná jednotka 4,0 V8 TFSI totiž nově produkuje 605 koní v pásmu 6 100 až 6 800 otáček a točivý moment 700 Nm dostupný při 1 750 až 6 000 ot./min. (při aktivaci funkce Overboost máte k dispozici dokonce 750 Nm, a to od 2 500 do 5 500 otáček).
Daný nárůst oproti standardu má na svědomí nejen upravená řídicí jednotka, ale také jiná geometrie turbodmychadla a pozměněné výfukové ventily. Osmistupňová automatická převodovka se pyšní novým softwarem, přičemž spřažena je se sportovním diferenciálem. Součástí standardní výbavy je na některých trzích i paket Dynamic Package, který zahrnuje karbon-keramické brzdy a sportovní výfuk se dvěma dvojicemi koncovek.
Při tomto výčtu úprav můžete logicky očekávat i pozměněnou dynamiku oproti standardnímu provedení. Stovku tak Audi S8 plus zvládne za 3,8 sekundy, maximálně se pak rozjede na 305 km/h (v takovém Německu, kde Dynamic Package není standardní výbavou, však jen na 250 km/h). Kromě vyššího výkonu se přitom novinka chlubí i 21palcovými koly, které obouvají pneumatiky o rozměru 275/35.
Dále můžete očekávat příchod matricových LEDek vpředu nebo spoileru na hraně zavazadlového prostoru. Ten je vyroben z uhlíkových vláken, stejně jako kryty zpětných zrcátek, lamely v čelním nárazníku nebo lem zadního difuzoru. Dovnitř se pak nastěhovala Alcantara s kontrastními červenými švy nebo dekorace lakované piánovou černí či z broušeného hliníku. Vše pak korunuje audio systém Bose.
K mání je nové Audi S8 plus pouze v neprodloužené verzi, přičemž ceny pro německý trh startují na sumě 145 200 Eur (cca 3 926 000Kč). Filmový Kurýr by asi nepohrdl. Pro ty ze skutečného světa dodáme, že živá premiéra vozu se odehraje v září na autosalonu ve Frankfurtu, prodej pak odstartuje na konci listopadu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


























Audi S8 plus dostalo do vínku 605 koní, stovku tak zvládne za pouhých 3,8 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
