Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností
12.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka nakonec upřednostnila výrobu prvního představeného konceptu před hybridem. Důvodem bude nejspíš hmotnost.
O snahách Audi dostat koncepční Quattro do produkce jsme již hovořili. Stejně jako jsme zmiňovali, že v Ingolstadtu přemýšlejí, zda dát zelenou spíše pětiválcovému konceptu nebo novějšímu hybridu, který do hvězdných výšin vyšponoval jak výkon, tak i hmotnost. Nakonec však vedení čtyř kruhů chce dokázat, že ví, po čem sportovní fanoušci touží a legendární Quattro se tedy vrátí se stejným počtem válců, jaký byl zasvěcen i originálu.
To znamená, že německá novinka by v roce 2015 měla dorazit nejen na zkrácené platformě Audi A6, ale rovněž s 2,5litrovým pětiválcem. Ten by měl být naladěn na 340 až 360 koní, problémem ale prý nebude ani vyšponování této síly až na rovné čtyři stovky. Díky tomu by se produkční verze konceptu Sport Quattro dostala mezi Audi R8 a TT RS, což by německé automobilce více než vyhovovalo.
V rámci koncepce máme počítat s motorem uloženým vpředu a pohonem všech kol (s názvem Quattro to ostatně ani jinak nejde). Navzdory zapojení obou náprav se ale Audi chce zaměřit na co nejnižší možnou hmotnost. Ručičky vah se tak mají pohybovat okolo 1 300 kilogramů, na čemž bude mít velkou zásluhu hojné využití hliníku a karbonových vláken.
Neznámou je tak momentálně především design, podle všeho by ale taktovku nad celým projektem měla držet společnost Italdesign, kterou značka v posledních letech odkoupila. Cena pak rozhodně nebude lidová, přičemž v interiéru by vůz mohl nabídnout dva plnohodnotné přední sedáky a nouzovou zadní lavici. Na detaily si ale raději počkáme.









Původní koncept Audi Sport Quattro se nakonec stane realitou
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 18 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub