Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností
12.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka nakonec upřednostnila výrobu prvního představeného konceptu před hybridem. Důvodem bude nejspíš hmotnost.
O snahách Audi dostat koncepční Quattro do produkce jsme již hovořili. Stejně jako jsme zmiňovali, že v Ingolstadtu přemýšlejí, zda dát zelenou spíše pětiválcovému konceptu nebo novějšímu hybridu, který do hvězdných výšin vyšponoval jak výkon, tak i hmotnost. Nakonec však vedení čtyř kruhů chce dokázat, že ví, po čem sportovní fanoušci touží a legendární Quattro se tedy vrátí se stejným počtem válců, jaký byl zasvěcen i originálu.
To znamená, že německá novinka by v roce 2015 měla dorazit nejen na zkrácené platformě Audi A6, ale rovněž s 2,5litrovým pětiválcem. Ten by měl být naladěn na 340 až 360 koní, problémem ale prý nebude ani vyšponování této síly až na rovné čtyři stovky. Díky tomu by se produkční verze konceptu Sport Quattro dostala mezi Audi R8 a TT RS, což by německé automobilce více než vyhovovalo.
V rámci koncepce máme počítat s motorem uloženým vpředu a pohonem všech kol (s názvem Quattro to ostatně ani jinak nejde). Navzdory zapojení obou náprav se ale Audi chce zaměřit na co nejnižší možnou hmotnost. Ručičky vah se tak mají pohybovat okolo 1 300 kilogramů, na čemž bude mít velkou zásluhu hojné využití hliníku a karbonových vláken.
Neznámou je tak momentálně především design, podle všeho by ale taktovku nad celým projektem měla držet společnost Italdesign, kterou značka v posledních letech odkoupila. Cena pak rozhodně nebude lidová, přičemž v interiéru by vůz mohl nabídnout dva plnohodnotné přední sedáky a nouzovou zadní lavici. Na detaily si ale raději počkáme.









Původní koncept Audi Sport Quattro se nakonec stane realitou
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva