Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit
8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie uzpůsobuje přístrojový štít potřebám řidiče. Zároveň s ní pak dorazí i nová generace multimediálního systému MMI.
Je tomu již více než rok, kdy jsme informovali o třetí generaci Audi TT. Tehdy jsme přitom napsali, že novinka se hodlá vrátit zpátky v čase ke svým kořenům - to možná bude pravda v rámci jízdních vlastností, uvnitř nás ovšem čeká spíše cesta směrem k budoucnosti. Nové TéTéčko by se totiž jako první model německé automobilky mělo pochlubit novou generací multimediálního systému MMI, se kterým dorazí 12,3palcový TFT displej a rovněž technologie zvaná Audi virtual cockpit.
Zatímco v prvních dvou případech víte naprosto přesně, co si pod danými pojmy představit, ten poslední vás možná lehce mate, a proto se na něj podíváme podrobněji. Nic složitého ovšem nečekejte, neboť ve své podstatě se jedná o plně variabilní LCD operující ve dvou režimech. Mezi nimi si pak řidič přepíná stiskem tlačítka „View“ na volantu.
V prvním módu zvaném Infotainment přebírá hlavní úlohu střední část displeje, na které se promítají pokyny navigace, telefonní seznam, seznam rádií a hudebních stanic či mnoho dalších zábavních fines. Otáčkoměr a rychloměr jsou přitom minimalizované, což je v naprostém rozporu s režimem č. 2 (zvaném Classic). Ten totiž pro změnu tyto dva prvky tlačí do popředí.
Podle šéfa Audi Ruperta Stadlera, který dané zařízení představil na veletrhu elektroniky CES 2014 v Las Vegas, je přitom displej uzpůsoben potřebám každého řidiče. Automaticky totiž dokáže volit ty správné informace v závislosti na pokynech GPS - snadno tak pozná, zda parkujete nebo zda jste kupříkladu zaseklí v dopravní zácpě.
Šéf vývoje Audi Ulrich Hackenberg pak dodal pár slov k nové generaci systému MMI, který bude i nadále zahrnovat rotační ovladač a touchpad na středovém tunelu. Ten však má daleko lépe snímat vaše pokyny, přičemž reagovat bude i na povely vícero prsty. Ovládat jej tak budete moci stejně jako smartphone.
Otázkou je pak možnost zakomponování technologie Audi piloted driving, což je ingolstadtská verze autonomního řízení. Německá automobilka totiž sice na veletrhu demonstrovala, nakolik pokročil vývoj a že systémy již nezaberou celý zavazadlový prostor, o produkci však prozradila jen jediné slovo - budoucnost. Na jízdu bez řidiče si tak fanoušci čtyř kruhů očividně budou muset ještě chvíli počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.






Nové Audi TT se představí s unikátním TFT přístrojovým štítem a novou generací systému MMI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
1.7.2025Hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
1.7.2025Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
1.7.2025EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan