Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: třetí generace se vrátí zpátky v čase, bude i výrazně lehčí
5.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po designové stránce se Audi TT hodlá vrátit ke stylu první generace. Navíc dostane širší rozchod kol a větší rozvor, na váze ovšem ukáže méně kil.
První generace Audi TT zasáhla automobilový sektor opravdu velkou měrou. Rázem po něm toužil kde kdo, přičemž většině modelek randících s bohatými fotbalisty nebo hokejisty se jeho pořízení skutečně podařilo. Důvodem ale byla hlavně vizáž, nikoliv dynamické vlastnosti, které zejména u raných exemplářů patřily k těm nejproblematičtějším, jaké trh tehdy nabízel. Následné revize přinesly kýžené vylepšení, ještě lépe se ovšem jezdilo v druhé generaci. Ta však již modelky či Leoše Mareše tolik nezaujala. Není proto divu, že Audi s příchodem nového modelu chystá návrat ke kořenům.
Třetí generace by po stránce vizuální měla čerpat z obou svých předchůdců. Dostane tak sice současnou šestiúhelníkovou masku Audi, ovšem doplněnou vystouplými blatníky a zadním spoilerem. Postavena navíc bude na platformě MQB, která vozu umožní dosažení kratších převisů a delšího rozvoru. Mimo to bude rozšířen rozvor kol, což souvisí s cílem v rámci dynamiky. Audi TT totiž bude mít vzor v novém Boxsteru. Krást zákazníky koncernovému Porsche by ovšem nemělo, neboť po motorické stránce bude postaveno o trochu níže.
K dispozici by totiž měly být přeplňované motory EA888 o 1,8litrovém a dvoulitrovém objemu. Vybaveny budou deaktivací válců kvůli úspoře paliva, ještě větší ekonomičnost by pak měl přinést poladěný dvoulitrový turbodiesel. Tyto motory přitom dorazí v roce 2014 pod kapotou kupé, kabrio by mělo být k mání o rok později. Tedy ve stejné době, kdy se objeví vrcholný model TT RS s 2,5litrovým pětiválcem.
Na výběr má být pohon předních kol nebo 4x4, přičemž Audi již nyní počítá v obou případech s redukční dietou. Hmotnost by přitom měla klesnout pod současných 1 240 kg, což opravdu slibuje hodně. Teď už jen můžeme doufat, že značka z Ingolstadtu zapracuje také na řízení TT. Až doposud to totiž nic slavného nebylo.



Třetí generace Audi TT bude po stránce designu mísit styly svých předchůdců, vzorem v rámci dynamiky je pak nové Porsche Boxster
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nejnovější články
Japonci dál posouvají možnosti nového řešení spalovacího motoru. S téměř nulovými emisemi ho nasadí ve světové rallye
před hodinouOjetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor
včeraStudie ukázala, kolik kapacity baterií ztrácí elektromobily postupem času. Tragickou bilanci někteří zkouší podat jako dobrou zprávu
včeraK mání je neobvyklé BMW M3 s posuvnými zadními dveřmi. Vypadá jako rozbité, ale je to speciální tovární úprava
včeraPorsche trvá na tom, že stvořilo nejlepší elektromobil světa. Je to ale nejhůř prodávané auto značky, za 2 roky přišlo o polovinu kupců
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva