Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto s novým dieselem ukazuje, co lidé opravdu chtějí. Obrovský zájem znamená přes 10 tisíc objednávek denně
3.11.2022 | Petr Prokopec
Je až fascinující, že jeho výrobce nechce za pár let nabízet nic jiného než elektrická auta. Jsme opravdu zvědavi, které z nich se na trhu setká s takovou odezvou, většina elektrických modelů se prodává po desítkách tisíc za rok, ne za pár dnů.
Pohled na dění kolem Fordu musí bolet nejen fanoušky této automobilky. Modrý ovál totiž v posledních dekádách jde od jednoho kontroverzního rozhodnutí k druhému. Jedním z těch nedávných je konec Fiesty po šestačtyřiceti letech. Ještě předtím nicméně do důchodu zamíří Galaxy a S-Max. Ve všech případech jde přitom o velmi dobře prodávané vozy, na rozdíl od takového Fordu Mustang Mach-E. Jenže automobilka doufá, že v elektrické éře se jí povede návrat na vrchol. Bateriovému pohonu tedy cestu zametá, zatímco tomu spalovacímu hází klacky pod nohy.
Nyní se během pouhých pár dnů ukázalo, co lidé opravdu chtějí. Na konci října totiž Ford plně představil novou generaci pick-upu Super Duty. Pod tímto označením se skrývá celá rodina aut od F-250 až po F-600. Modrý ovál přitom uvádí, že zatímco níže postavená varianta F-150 je po dlouhá léta nejprodávanějším vozem Ameriky, Super Duty je pro změnu tím vozem, který Ameriku postavil na nohy. Určen je proto zejména farmářům, stavitelům a dalším profesionálům, kteří jej spíše než pro soukromé účely využívají pro ty pracovní.
Nová generace přitom své předchůdce překonává ve všech možných ohledech. V případě korby tak lze počítat s lepší obslužností, neboť nášlapné schůdky najdeme nejen na bocích, ale i v rozích. Stejně jako F-150 pak mohou i modely Super Duty zákazníkům nabídnout technologii Pro Power On-Board, která na zádi počítá s elektrickými zásuvkami a výkonem až 2 kW. Není tedy problém připojit jakýkoliv nástroj a pustit se do díla. Napájet ovšem můžete nejen elektrické pily či vrtačky, ale klidně i třeba kávovar nebo televizi.
Série Super Duty je často využívána k tahání přívěsů, novinka proto disponuje řadou technologií zaměřených právě na tuto činnost. Systém Trailer Navigation tak kupříkladu na základě rozměrů a hmotnosti přívěsu volí jen takovou cestu, která nevede skrze příliš prudké či úzké zatáčky nebo nízké mosty. Pro Trailer Hitch Assist se pak zase pro změnu stará o automatické zacouvání směrem k tažnému zařízení, a to na základě dat ze zpětné kamery. Nechybí ovšem ani systém varující před pokusem o krádež.
V kabině se pak Ford rozhodl vyřešit dlouholeté stížnosti na nedostatek komfortu. Použity tak byly materiály vyšší kvality, které doprovodil velmi přehledný a hlavně rozměrný 12palcový digitální přístrojový štít. S ním je pak u základní úrovně výbavy spojena 8palcová centrální obrazovka, všechny další stupně ovšem již disponují 12palcovým monitorem. Modrý ovál přitom odolal vábení nahradit veškerá fyzická tlačítka dotykovým ovládáním a místo toho jim vyhradil spodní část středové konzole.
Vůz tak vypadá zvenčí i zevnitř moderně, zároveň ale nadále zůstává zaměřen na své vlastníky. Bezdrátové dobíjení mobilních telefonů tak bylo posunuto blíže k řidiči, jenž zároveň může využít i speciální držák na tablet integrovaný do středového tunelu. Sedadla pak lze sklonit do takřka vodorovné polohy, neboť automobilka si byla vědoma toho, že mnozí lidé si z pick-upu na cestách dělají provizorní hotel. Nyní tak mohou daleko lépe relaxovat, stejně jako jsou 24 hodin denně připojeni k internetu.
Nejzajímavější je ale na autě paleta osmiválcových motorů, které jej pohání. Mezi nimi vyniká zejména nová verze 6,7litrového turbodieselu Power Stroke, která produkuje až 507 koní výkonu a 1 625 Nm točivého momentu, což jsou docela šílená čísla. V kombinaci s výše zmíněným se tak opravdu nelze divit neskutečnému zájmu publika. Na otevření objednávkových knih totiž došlo 27. října, po pěti dnech pak měl Ford na kontě více než 52 tisíc zájemců. Každý den si tak v průměru nové Super Duty objednalo přes 10 400 lidí.
Americká klientela tak dala jasně najevo, po čem touží. Onen zájem přitom ještě dále umocňují skutečnosti, že nová generace bude reálně k dispozici až příští rok a ceny startují na 43 970 dolarech (cca 1,1 milionu korun). To je přitom suma, za jakou nelze pořídit ani nejlevnější elektrický Mustang. S ním navíc taková praktičnost není spojena ani v nejmenším. I proto objednávky na něj přichází v daleko menší míře.


























Nové Super Duty ohromuje ve všech ohledech, mimo jiné i korbou, která je k dispozici ve dvou verzích. Ta kratší počítá s 1 852 litry nákladu, v případě té delší ovšem naložíte na palubu až 2 223 litrů. Pohon pak mají na starosti pouze osmiválcové motory. Zájem o auto je obrovský. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva