Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Je až trochu komické, že se někteří děsí pětisetkoňových aut s ručním řazením s tím, že je nejde zkrotit. Tento stroj má ještě čtyřikrát větší výkon, a přesto je spojen s „fofrklackem” v principu nikoli nepodobným tomu ve vaší Octavii.
Texaskou společnost Hennessey od jejího založení v roce 1991 prováží motto „děláme rychlá auta rychlejšími“. Po většinu své existence se zaměřovala na úpravy modelů značek jako Dodge, Ford, Chevrolet nebo Jeep, nicméně už u svého prvního vlastního vozu, supersportu Venom GT, ukázala, že svatá jí nebude ani její vlastní produkce. I když totiž vyrobila jen 13 kusů, z čehož sedm připadlo na kupé a šest na roadster, dva roky před koncem výroby (ta probíhala v letech 2011 až 2017) přišla s tuningem, který zvedl výkon motoru z 1 261 na 1 471 koní.
Ve šlépějích svého předchůdce pak zjevně kráčí také novější model Venom F5, jakkoli u něj je cesta k vyšší rychlosti trochu složitější. Texasané se totiž rozhodli, že fantazie a přání některých klientů si vyžadují zvláštní pozornost, která je pochopitelně poté odměněna nemalým množstvím peněz. Došlo tak na založení zakázkové divize Maverick, která „umožňuje zákazníkům, aby náš americký supersport pozvedli do zcela nových dimenzí. Vnímám to jako dokonalé vyjádření amerického snu“. To k divizi řekl šéf firmy John Hennessey.
Venom F5 Revolution LF je přitom prvním počinem této divize, kdy poslední dvojice písmen odkazuje na Louise Floreyho, majitele vozu. Ten požadoval kombinaci větru ve vlasech a okruhového naladění, načež Texasané vyrazili do větrného tunelu, kde ladili především rozměrné zadní křídlo. Zrevidovány ovšem byly i stabilizační boční křídla, stejně jako čelní splitter. Jak moc se nicméně tyto změny projevily zejména na okruhových časech, Hennessey zatím neupřesnilo.
Novinka vychází z nedávno představené verze Venom F5 Evolution, u které firma přikročila k zvýšení výkonu 6,6litrového osmiválce z původních 1 847 koní na šílených 2 059 kobyl. Co je pak více než překvapivé, tato modifikace byla nabídnuta všem dosavadním majitelům. U Louise Florayho se ovšem začínalo pěkně z čistého listu papíru, ostatně jde o zatím vůbec první roadster s navýšeným výkonem. Dosud se totiž V8 zvaný Fury upravoval kupátkům.
Hennessey navíc o úroveň výše pozdvihlo interiér, neboť zcela nová je středové konzole ozdobená nejen ovladači inspirovanými dílem hodinářských mistrů, ale především šestistupňovým manuálem s otevřenou kulisou. Jak moc to jde dohromady s „býčími rohy“ místo volantu, je otázkou, ovšem třeba oproti řešení Yoke od Tesly se v tomto případě od počátku pracovalo s odlišným převodem řízení. Zákazníci firmy jsou známi tím, že své vozy jen nevystavují, ale aspoň čas od času používají.
Louis Floray by neměl být výjimkou už proto, že v jeho voze debutuje nová generace karbonového monokoku XCell_2. Ta navyšuje torzní tuhost, stejně jako zlepšuje ergonomii sedadel a geometrii boxu s pedály. Pozice za volantem by tak nově měla být přirozenější. Tohoto vylepšení se ovšem dočkají pouze majitelé nově vyrobených a nikoli již existujících aut, na rozdíl od zvýšení výkonu je výměna šasí přeci jen trochu náročnějším krokem.



























Venom F5 Revolution LF spojuje 2 059 koní s pohonem zadních kol, manuálem, otevřenou střechou a nízkou hmotností. Co víc si přát? Snad jen pár desítek milionů korun, které jsou potřeba na jeho koupi. Foto: Hennessey Special Vehicles
Zdroj: Hennessey Special Vehicles
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
před 5 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025
Nejčtenější články
Ohromující čísla ukazují, o kolik prodejů se automobilka připravila zaříznutím motorů V8. Musela vyhodit šéfa, aby to vrátila
21.7.2025Elektrické Mercedesy jsou takové fiasko, že je automobilka někde s létem zlevnila až o 320 tisíc Kč
21.7.2025Neobvyklá vývozní Škoda 130 L v dodnes krásném originálním stavu je poklad, který zítra může stát ve vaší garáži
21.7.2025Neexistuje žádný moment v životě elektrického auta, kdy se ho opravdu vyplatí koupit, nové i ojeté vypadá jako past
21.7.2025Elektrický Range Rover je u ledu, i když na něj prý čekají davy. Že by to bylo celé trochu jinak?
21.7.2025
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 08.19. 16:23 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.19. 16:19 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.18. 21:22 - Vrooom
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom