Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firmy už se chystají na zlé časy, Mercedes vyhodí 1 100 lidí, ostatním zmrazí platy
11.11.2019 | Petr Prokopec
Výrobci aut ztrácí pevnou půdu pod nohama už nyní, krušné období má ale teprve přijít. Mercedes je mu kvůli vlastním problémům blíž než jiní, a tak koná.
Současnost představuje pro většinu automobilek velmi obtížné období. Po léta byla jejich největší hrozbou konkurence a jistotou Čína, ani jedno už ale neplatí. Větší hrozbou se stal sílící legislativní tlak na minimalizaci spotřeby paliva s konečným cílem „elektrický pohon”, a to vede k obrovským výdajům. Už od ledna 2020 budou muset automobilky z valné většiny plnit v praxi nesplnitelné limity, a to jim dělá těžkou hlavu. Čínský trh pak zcela zastavil svůj růst a dokonce pozvolna klesá, což je spolu s ostatními důsledky obchodní války Číny s USA další hrozbou.
Výrobci aut se tak už chvíli staví k budoucnosti skepticky a chystají se na zlé časy. Nejdále je v tom Mercedes, kterému navíc dělá problémy jeho dlouholetá evropský závislost na dieselech. Automobilku nyní dohání její minulost, ve které se snažila dosáhnout čistých pohonných jednotek podobným způsobem jako Volkswagen. Z toho důvodu musela provést rozsáhlé svolávací akce, zároveň je její hospodaření ohrožováno nemalými pokutami za ony podvody. Třícípá hvězda proto chystá škrty, které budou opravdu drastické.
Podle informací deníku Süddeutsche Zeitung opírající se o interní email zaslaný zaměstnancům Mercedesu, které nezávisle na sobě potvrdily i Handelsblatt a agentura DPA, hodlá automobilka propustit 10 procent neboli 1 100 svých zaměstnanců pracujících na administrativních a manažerských pozicích. Zároveň zmrazí platy všem 300 tisícům zaměstnanců v Německu.
Dle německých médií má tyto informace ve čtvrtek oficiálně ohlásit šéf automobilky Ola Källenius, ovšem již spekulace silně hýbou odbory. Jejich šéf Michael Brecht se již nechal slyšet, že jakkoliv shledává škrty nevyhnutelnými, rozhodně je nehodlá akceptovat. Finanční situace automobilky totiž má být ve velmi dobrém stavu, a proto záměry vedení „kategoricky odmítá“.
Kallenius a Brecht spolu již vedli mnohá jednání, prozatím však bez výsledku. Šéf odborů v tomto ohledu pouze podotkl, že „na obzoru se stále více blýská a mraky jsou stále temnější“. Zdá se tedy, že zakrátko v Mercedesu skutečně vypuknou nemalé bouře. Finanční situace automobilky totiž opravdu neodpovídá Brechtovým slovům, neboť jen v prvním pololetí musela třícípá hvězda vydat 2,6 miliardy Eur (cca 66,3 mld. Kč) na svolávací akci dieselového GLK a s tím spojené pokuty.
Kromě toho se Mercedes ve druhém čtvrtletí dočkal také ztráty 1,2 miliardy Eur (30,6 mld. Kč), která byla jeho prvním kvartálním prodělkem po deseti letech. Na pozitiva a jistoty tedy třícípá hvězda může zapomenout, místo toho ji nezbude než vyhazovat a zmrazovat. Zda takový stav povede ke stávkám, nelze předpovědět. Nicméně momentálně se zdá, že za stávající situace nebude moci Mercedes přistoupit ani na nějaké kompromisy.
Dá se navíc předpokládat, že do budoucna se situace nebude ani tak zlepšovat, jakožto spíše zhoršovat, a to bez ohledu na finanční situaci značky. Přesun k elektromobilům je sice nákladný, ovšem na jeho konci bude potřeba menších pracovních sil než dosud, neboť elektrické jednotky jsou méně komplexní. Kromě toho se navyšuje také automatizace výroby. Situace Mercedesu je tedy jen dalším důkazem, že obavy z ekonomických problémů přinejmenším Evropy nejsou nemístné, bohužel.
Mercedes prý chystá drastické škrty, propouštět se budou hlavně úředníci a manažeři
Zdroj: Süddeutsche Zeitung, Handelsblatt, DPA
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 47 minutami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz