Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až dorazí Škoda Kamiq RS, oslní nejspíše jen vzhledem, s technikou to bude horší
28.2.2019 | Petr Prokopec
Škoda poslední dobou topí pod kotlem SUV neuvěřitelným způsobem a nebojí se ani jejich sportovních derivátů. RS už je Kodiaq, potvrzený je také Karoq a Kamiq bude další na řadě. Takto by mohl vypadat.
Ještě před několika málo lety Škoda nemohla ani pomýšlet na to, že by někdy v polovině příští dekády mohla prodávat dva miliony aut ročně. Nižší ovšem nebyly pouze její prodeje, poměrně úzké bylo i firemní portfolio. I přesto však automobilka nabízela hned dva sportovní deriváty, a sice Fabii RS a Octavii RS. První zmíněný byl navíc k dispozici jako hatchback i kombík, záběr v tomto segmentu měla tedy Škoda poměrně široký. Jenže Fabia byla k dispozici jen s automatem, což omezilo potenciální zásah jako takový a výrazně to zvýšilo cenu.
Ve výsledku by nás tedy nemělo překvapit, že menší RS skončilo v propadlišti dějin a na trhu zůstala pouze Octavia RS. Ta sice loni dostala posilu, řada lidí má ale pocit, že Kodiaq RS na legendární dvojici písmen nemá nárok. Dáno je to hlavně tím, že obě jeho nápravy roztáčí dieselový motor - sice naladěný na 240 koní a 500 Nm točivého momentu - ovšem pro sportovní derivát tak velkého auta to přesto není není mnoho, jakkoliv se jedná o SUV, jimž diesely obecně lépe padnou k pleti.
Ve světle těchto faktů pak asi není zarážející, že se čím dál častěji mluví o příchodu dalšího „eReSa“, tentokráte již pravověrnějšího. Karoq RS už je jistotou a před několika málo měsíci se hojně mluvilo i o možné Škodě Scala RS. Nyní na přetřes přišla ostřejší verze nového SUV Kamiq. Automobilka pak sice žádné takové zvěsti nepotvrdila, ovšem shodná technika obou vozů je poměrně lákavým soustem.
Pokud si totiž uvědomíme, že „skálu“ a „kamzík“ dělí jen pár milimetrů přidaných tuhle a pár ubraných tamhle, pak by automobilka mohla snadno zaplácnout dvě mouchy jednou ranou při relativně nízkých nákladech. Problém je ovšem tak trochu v technice, Scala i Kamiq totiž stojí na modulární platformě MQB A0, a ta neumožňuje zástavbu pohonu všech kol. U hatchbacku by to problém být nemusel, u SUV mohl.
Ani to nemusí být překážkou, v prvé řadě ale čekejme variantu RS u zmíněného Karoqu - i proto, že recept na takový vůz již existuje, a to v podobě (Seatu) Cupra Ateca. Tento vůz má přitom pod kapotou 300 koní, díky posazení na základní verzi platformy MQB je však posílá na obě nápravy. Totéž by Škoda mohla učinit u svého kompaktu, byť se dá předpokládat, že vůči Španělům by došlo na lehčí oslabení přeplňovaného agregátu.
U Kamiqu můžeme příchod verze RS očekávat spíše s ohledem na aktuální nálady na trhu a poslední kroky škodovky a jak by mohl vypadat, si můžeme prohlédnout na nových ilustracích Nikity Aksyonova, který „kamzíkovi“ dodal pár nových spoilerů, obří litá kola a limetkový odstín karoserie. Kamiq je designově výrazný, RS se z něj dělá dobře a více sportovního espritu by mu rozhodně slušelo. S technikou to může být horší, ani tak ale nepochybujeme, že by se takový vůz prodával jako housky na krámě...



Škoda Kamiq RS vypadá působivě, technikou už bude oslňoval složitěji
Takto dnes vypadá sériový Kamiq pro Evropu
Ilustrace: Nikita Aksyonov@Behance
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 2 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 08:04 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales