Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až přímé srovnání nové nejlevnější Dacie s tou starou ukazuje, jak velký skok udělala
11.10.2020 | Petr Miler
Člověku stačí zdravý zrak na to, aby pochopil, že dosavadní a nová generace nejlevnějšího modelu Dacie jsou úplně jiná auta. Až jejich srovnání bok po boku ale ukáže, jak moc.
Dacia před pár týdny odhalila nové generace nejlevnějších modelů Sandero a Logan a přes mnohá avíza o tom, kam se posunou, dokázala příjemně překvapit. Vizuálně, technicky i výbavově představují novinky velký krok vpřed a pokud Rumuni dokážou udržet ceny okolo jejich dosavadních úrovní, budou si muset konkurenti začít velmi intenzivně drbat hlavy.
Ačkoli tato auta ještě nejsou v prodeji, kolegové z francouzského Auto Moto dostali možnost postavit přímo vedle starou a novou generaci Dacie Sandero Stepway a natočit o tom video přiložené níže. My k tomu přidáme srovnání stejných iterací standardního Sandera pomocí oficiálních fotek zachycujících auta v podobných pózách, abyste měli obrázek úplný. A je třeba říci, že teprve takto vyplouvá na povrch, jak obrovský skok tento model mezigeneračně udělal.
Patrné je to už zvenku díky světlometům s vnitřní grafikou ve tvaru písmene Y, pro která si už Sandero stihlo vysloužit přezdívku „Lamborghini Urus pro chudé”, neboť italské SSUV (sic) používá docela podobné řešení. Změnila se ale i zadní světla, maska chladiče nebo kliky dveří, které upustily od horního ukotvení a přešly k soudobějšímu pojetí. I když se tedy základní tvary vozu zase tak moc nezměnily, je to prostě takový „generický” hatchback, ztvárnění některých partií a zmíněné detaily posouvají jeho vnímání do jiných sfér.
Není to přitom jen přepudrování stejného zboží, auto místo základů druhé generace Renaultu Clio (skutečně auta z roku 1998) používá moderní modulární platformu CMF-B sdílenou s aktuálním Cliem číslo pět. To je jako skok od Felicie k Octavii, který provází i některé z výše zmíněných změn (hádejte, jaké kliky dveří používalo Clio II...) a velký posun díky tomu nastal i v oblasti interiéru.
Pohled níže znovu řekne nejvíce, ale základní architektura, použité ovladače, jejich rozmístění či dostupné prvky jako propojení auta s chytrými mobily, to všechno je znovu o světelný rok jinde. Zapomenout bychom pak neměli ani na vnitřní prostor, který má být opět o něco větší a také na jeden krok stranou - eliminace jednak velmi dobře fungujících dieselů 1,5 dCi a také mnohými zákazníky preferovaných čtyřválcových motorů na úkor v mnoha ohledech „nenapravitelných” tříválců může Sanderu (a Loganu) další existenci poněkud zkomplikovat.
















Novou Dacii Sandero Stepway s předchozí srovnává video níže, fotky vám přiblíží, jak si proti sobě stojí obě standardní provedení. Zdroj: Dacia
Zdroj: automotomagazine@Youtube
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 2 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 3 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 5 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva