Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano
3.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Bajaj Auto představil nový, extrémně malý model RE60. Firma sama se považuje za „antiautomobilku”, podle toho její novinka vypadá.
Jen dny zbývají do začátku autosalonu v indickém Dillí. Ten je s ohledem na předpokládaný rozmach indického trhu s auty pečlivě sledován všemi významnými světovými automobilkami a uvidíme na něm zřejmě i několik světových premiér, třeba odhalení malého SUV Ford EcoSport. Vedle nich s ale v Indii ukáže i řada novinek místních výrobců, z nichž někteří by rádi dosáhli úspěchu i za hranicemi Indie.
Právě takový sen kdysi obcházel dodnes nejlevnější a jedno z nejmenších sériově vyráběných aut světa, Tata Nano, nakonec ale jeho výrobce může být rád, že jej s proměnlivými úspěchy prodává alespoň ve své domovině. Pro Tatu tak jistě nebude dobrou zprávou ani dnešní předpremiéra vozu nazvaného Bajaj RE60. Jeho výrobce sice po světovém úspěchu netouží, do indických hájemství Nana ale dozajista zamíří.
Většina z vás patrně vůbec nebude vědět, co je firma Bajaj Auto zač. K překvapení nás všech nejde o bokovku prince Bajaji, ale součást větší skupiny firem vlastněné indickým podnikatelem Rahulem Bajajem. Firma Bajaj Auto je její významnou součástí a i přes svůj název se zabývá hlavně výrobou motocyklů a tříkolek. V jejím čele stojí konstruktér Rajiv Bajaj (hádejte, čí je to syn) a právě on dnes na tiskové konferenci představil nejnovější model výrobce.
Jde o skutečně mimořádně malé, až anorekticky působící auto, které je vyšší než širší. Sám Bajaj na tiskové konferenci zdůraznil, že jím řízená společnost je „antiautomobilkou” („anti car company”, můžete si to přeložit i jinak), a tak ani RE60 není autem. Jde prý jen o vývojového nástupce tříkolek firmy, které firma úspěšně v Indii prodává. Berme toto vyjádření ale spíše jako účelový marketing - tříkolky se v Indii dnes prodávají lépe než auta (loni se jich prodalo půl milionu kusů) a Bajaj by rád neztratil zájem právě zákazníků tohoto typu přibližovadel.
RE60 vedle nich má nabídnout o něco komfortnější, přesto levné řešení pro krátkou přepravu osob. Výrobce dokonce RE60 označuje za řešení pro přepravu na poslední míli, což zní trochu jako cesta na hřbitov, ale tak to jistě míněno nebylo.
Přejdeme-li od představ rodiny Bajajů k faktům, pak - pokud diplomaticky přeskočíme rozbor skutečně svérázného vzhledu vozu - můžeme říci, že model RE60 je 2 752 mm dlouhý, 1 312 mm široký a 1 650 mm vysoký a ve vskutku spartánském interiéru nabízí prostor až pro čtveřici lidí v uspořádání 2+2 nebo 1+3 a místo pro 44 litrů zavazadel (400 po sklopení zadních sedadel, dalších 7 litrů je ještě pod přední kapotou). Vůz díky svému pojetí i použití lehkých materiálů váží jen 400 kg, a tak k jeho pohonu stačí čtyřtaktní, vodou chlazený čtyřválec (!) s dvojicí svíček na válec o objemu 0,2 litru s výkonem okolo 20 koní, který bude sto spalovat benzin, LPG i CNG.
Přesnější dynamické parametry neznáme, maximální rychlost vozu používajícího 12" kola s pneumatikami 135/70 R12 by se ale měla pohybovat na hranici 70 km/h a při testech se byl schopen pohybovat po silnicích se spotřebou okolo 2,5 litru benzinu na 100 km. I běžný uživatel by se pak se spotřebou měl vejít nejhůře do hranice 3,5 litru benzinu na 100 km. A když jsme u čísla 3,5, právě tolik činí i poloměr otáčení a vůz by tak měl manévrovat doslova na pětníku.
O přesné ceně vozu zatím nebyla řeč, počítá se ale s cifrou v přepočtu okolo 50 000 Kč. Vůz se dostane do sériové výroby ještě letos a jeho hlavním cílem je pět milionů dnešních vlastníků tříkolek Bajaj, kterým by RE60 měla nabídnout odhadnutelný posun vpřed co do komfortu a bezpečnosti jejich přepravy.

















Toto je Bajaj RE60, firma Tata by mu říkala Piko
Zdroje: Bajaj, Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 3 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva