Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu

Pokud jsou lidé ochotni platit až 85 milionů korun za zakázkový exemplář, pak Britové chtějí být u kasírování. Finální rozhodnutí ale zatím nepadlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu

10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jsou lidé ochotni platit až 85 milionů korun za zakázkový exemplář, pak Britové chtějí být u kasírování. Finální rozhodnutí ale zatím nepadlo.

V zakázkových úpravách se skrývají nemalé peníze. Své o tom ví zejména u Ferrari, jehož divize Special Projects má v poslední době opravdu napilno. Toto úsilí však nese své ovoce, neboť podle zákulisních drbů měla kupříkladu přestavba modelu F12 na verzi TRS stát neskutečných 3,1 milionu Eur (cca 85,25 milionu korun). Tedy o poznání více, než kolik byste zaplatili za řadu standardních modelů ověnčených veškerými myslitelnými příplatky.

Na zákazníky, kteří touží po takové individualizaci, ovšem nemá políčeno jen Ferrari, ale třeba i takový McLaren. Britská značka navíc dodává, že skrze divizi MSO projde prakticky každý prodaný exemplář, bez ohledu na to, zda jde o standardní MP4-12C nebo supersportovní hybrid P1. Asi by nás proto nemělo překvapit, že do stejných vod by ráda vyrazila za lovem i další automobilka.

Řeč je o Bentley, které by se tak navrátilo ke svým kořenům. „Na začátku životní dráhy značky jsme stavěli jen šasí a zákazník si vybral karoserii podle svých představ. V jednu chvíli tak bylo jen v samotném Londýně na 50 specializovaných karosáren,“ osvětluje minulost automobilky Kevin Rose odpovědný za prodej a marketing. A zároveň dodává, že taková myšlenka by se mu líbila i dnes.

To by samozřejmě neměl být problém, neboť např. v roce 2010 vzniklo Bentley Flying Star. Tedy na zakázku přestavěný kabriolet Continental GTC, který namísto plátěné sklápěcí střechy dostal karoserii typu Shooting Brake. Zodpovědná však za něj byla karosárna Touring Superleggera, díky čemuž nakonec nemalé peníze zacinkaly v italské pokladničce a nikoliv v té britské.

To by se ovšem napříště mělo změnit, přičemž podle Kevina Rose je „technicky možné vše, přičemž cena je irelevantní, i kdyby to bylo pět milionů liber“. Manažer Bentley však zároveň dodává, že i značka jako Bentley musí hledět na legislativu, zvláště v Evropě. Na Středním Východě a v Asii, odkud by se asi rekrutovala většina klientely, však již tak přísná pravidla nejsou.

Rose navíc dodává, že minimálně v příštích letech světové trhy již moc neporostou. Pro Bentley by tak zjevně bylo chybou, kdyby se nepokusilo vytáhnout ze zákazníků maximum peněz jen díky tomu, že jim prodají na zakázku upravený, ale o to dražší vůz. Definitivní rozhodnutí o založení nové divize však přesto stále nepadlo, jsme tedy zvědavi, kdy se ledy rozhýbají.


Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu - 1 - Bentley Flying Star 01Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu - 2 - Bentley Flying Star 02Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu - 3 - Bentley Flying Star 03Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu - 4 - Bentley Flying Star 04Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu - 5 - Bentley Flying Star 05Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu - 6 - Bentley Flying Star 06Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu - 7 - Bentley Flying Star 07
Stylové třídveřové kombi Flying Star nemá na svědomí přímo Bentley, nýbrž karosárna Touring Superleggera. Napříště by ovšem Britové rádi zvládli takové kreace pod vlastní střechou

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše