Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed

Jak snížit spotřebu 2,5tunového kupé, aniž by bylo potřeba pseudo-ekologie? Třeba převodovkou ZF. Novinky ale máme i k vrcholnému Speedu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed

22.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak snížit spotřebu 2,5tunového kupé, aniž by bylo potřeba pseudo-ekologie? Třeba převodovkou ZF. Novinky ale máme i k vrcholnému Speedu.

Zatímco včera jsme zprávu potvrzující turbodiesel pod kapotou Bentley nepřijali zrovna s nadšením, dnešní zprávu od britské automobilky lze vnímat pozitivněji. Konečně totiž své dvanáctiválcové modely propojí s osmistupňovou převodovkou ZF, kterou již užívá osmiválcový model nebo nedávno představená verze Speed. Jinak také nejrychlejší silniční Bentley všech dob.

Ani standardní verze - kupé GT a kabriolet GTC - však nově nebudou na semaforech tolik ztrácet. Osmistupňový automat totiž oproti předchozí šestistupňové převodovce zkrátil u kupé čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h o jednu desetinku na 4,5 sekundy. Kabriolet je na tom ještě lépe, s časem 4,7 s uspořil desetinky tři.

Ani poté ale potenciál převodovky a 575koňového motoru nevymizí do prázdna. Na 160 km/h se GT dostane za pouhých 9,8 sekundy, GTC to trvá 10,3 s. Kabriolet se také vrací s nepatrně vyšší spotřebou a emisemi CO2 (14,9 l/100 km a 347 g/km), zatímco kupátko by od října mohlo potěšit majitele hodnotami 14,5 l/100 km a 338 g/km.

Ceny se zřejmě lehce pozmění, to by ovšem Bentley mohlo oznámit na autosalonu v Paříži. Tamtéž se jistě dozvíme, zda s novou převodovkou náhodou nečeká Continental GT a GTC změna ve výbavě.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 1 - Bentley Continental GTC 01Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 2 - Bentley Continental GTC 05Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 3 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 11
Bentley Continental GTC se od října bude pyšnit osmistupňovým automatem ZF, který výrazně redukuje jeho spotřebu i ekologickou stopu. Ve srovnání s kupé GT je však žíznivější

Ještě před pařížským autosalonem ale proběhne moto show v Moskvě, kde bude mít výstavní premiéru v úvodu zmíněný GT Speed. Značka proto společně s oznámením o výměně převodovky uvolnila novou sadu fotek svého nejrychlejšího modelu.

Prozrazeny jsou také veškeré detailní informace, s jednotlivými převody osmistupňového automatu ZF a dalšími podobnými technikými detaily vás ale v tuto chvíli nebudeme zatěžovat. Spíše jen doplníme, že systém pohonu všech kol bude standardně přeposílat 60 % výkonu na zadní kola a že 625 koňských sil se zároveň zasadí o zrychlení z klidu na 160 km/h za pouhých 9 sekund, tedy o poznání rychleji než standardní verze.

Cena však zůstává rovněž utajena., tedy alespoň pro Evropu. V USA bude vůz k mání od 220 750 dolarů, tedy asi 4,5 milionu korun. U nás asi bude třeba přitlačit trochu více...

Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 4 - Bentley Continental GT Speed 01Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 5 - Bentley Continental GT Speed 02Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 6 - Bentley Continental GT Speed 03Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 7 - Bentley Continental GT Speed 04Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 8 - Bentley Continental GT Speed 05Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 9 - Bentley Continental GT Speed 06Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 10 - Bentley Continental GT Speed 07Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 11 - Bentley Continental GT Speed 08Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 12 - Bentley Continental GT Speed 09Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 13 - Bentley Continental GT Speed 10Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 14 - Bentley Continental GT Speed 11Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 15 - Bentley Continental GT Speed 12Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 16 - Bentley Continental GT Speed 13
Bentley Continental GT Speed je nejrychlejším vozem značky v celé její historii. Na 21palcových kolech dosáhne nejvyšší rychlosti 320 km/h, přičemž akceleraci z klidu na stovku zvládne za pouhých 4,2 sekundy.

Zdroje: Bentley Motors, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše