Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed

Jak snížit spotřebu 2,5tunového kupé, aniž by bylo potřeba pseudo-ekologie? Třeba převodovkou ZF. Novinky ale máme i k vrcholnému Speedu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed

22.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak snížit spotřebu 2,5tunového kupé, aniž by bylo potřeba pseudo-ekologie? Třeba převodovkou ZF. Novinky ale máme i k vrcholnému Speedu.

Zatímco včera jsme zprávu potvrzující turbodiesel pod kapotou Bentley nepřijali zrovna s nadšením, dnešní zprávu od britské automobilky lze vnímat pozitivněji. Konečně totiž své dvanáctiválcové modely propojí s osmistupňovou převodovkou ZF, kterou již užívá osmiválcový model nebo nedávno představená verze Speed. Jinak také nejrychlejší silniční Bentley všech dob.

Ani standardní verze - kupé GT a kabriolet GTC - však nově nebudou na semaforech tolik ztrácet. Osmistupňový automat totiž oproti předchozí šestistupňové převodovce zkrátil u kupé čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h o jednu desetinku na 4,5 sekundy. Kabriolet je na tom ještě lépe, s časem 4,7 s uspořil desetinky tři.

Ani poté ale potenciál převodovky a 575koňového motoru nevymizí do prázdna. Na 160 km/h se GT dostane za pouhých 9,8 sekundy, GTC to trvá 10,3 s. Kabriolet se také vrací s nepatrně vyšší spotřebou a emisemi CO2 (14,9 l/100 km a 347 g/km), zatímco kupátko by od října mohlo potěšit majitele hodnotami 14,5 l/100 km a 338 g/km.

Ceny se zřejmě lehce pozmění, to by ovšem Bentley mohlo oznámit na autosalonu v Paříži. Tamtéž se jistě dozvíme, zda s novou převodovkou náhodou nečeká Continental GT a GTC změna ve výbavě.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 1 - Bentley Continental GTC 01Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 2 - Bentley Continental GTC 05Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 3 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 11
Bentley Continental GTC se od října bude pyšnit osmistupňovým automatem ZF, který výrazně redukuje jeho spotřebu i ekologickou stopu. Ve srovnání s kupé GT je však žíznivější

Ještě před pařížským autosalonem ale proběhne moto show v Moskvě, kde bude mít výstavní premiéru v úvodu zmíněný GT Speed. Značka proto společně s oznámením o výměně převodovky uvolnila novou sadu fotek svého nejrychlejšího modelu.

Prozrazeny jsou také veškeré detailní informace, s jednotlivými převody osmistupňového automatu ZF a dalšími podobnými technikými detaily vás ale v tuto chvíli nebudeme zatěžovat. Spíše jen doplníme, že systém pohonu všech kol bude standardně přeposílat 60 % výkonu na zadní kola a že 625 koňských sil se zároveň zasadí o zrychlení z klidu na 160 km/h za pouhých 9 sekund, tedy o poznání rychleji než standardní verze.

Cena však zůstává rovněž utajena., tedy alespoň pro Evropu. V USA bude vůz k mání od 220 750 dolarů, tedy asi 4,5 milionu korun. U nás asi bude třeba přitlačit trochu více...

Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 4 - Bentley Continental GT Speed 01Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 5 - Bentley Continental GT Speed 02Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 6 - Bentley Continental GT Speed 03Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 7 - Bentley Continental GT Speed 04Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 8 - Bentley Continental GT Speed 05Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 9 - Bentley Continental GT Speed 06Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 10 - Bentley Continental GT Speed 07Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 11 - Bentley Continental GT Speed 08Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 12 - Bentley Continental GT Speed 09Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 13 - Bentley Continental GT Speed 10Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 14 - Bentley Continental GT Speed 11Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 15 - Bentley Continental GT Speed 12Bentley Continental GT a GTC 2013: osmistupňový automat, více k verzi Speed - 16 - Bentley Continental GT Speed 13
Bentley Continental GT Speed je nejrychlejším vozem značky v celé její historii. Na 21palcových kolech dosáhne nejvyšší rychlosti 320 km/h, přičemž akceleraci z klidu na stovku zvládne za pouhých 4,2 sekundy.

Zdroje: Bentley Motors, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.