Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT3: ostrá silniční verze bude, jako zadokolka se 700 koňmi
10.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odlehčené kupé dostane výkon okolo 700 koní, do prodeje však zamíří jen jako limitovaná edice. Zálohy od zákazníků přijímají Britové již nyní.
Bentley Continental GT3 bylo velkým překvapením předloňského pařížského autosalonu. V té době šlo přitom o pouhý koncept, v mezičase však dorazila i sériová verze britského závoďáku. Ta se navíc minulý měsíc dočkala svého historicky prvního vítězství na okruhu Silverstone, kdy deklasovala zbytek startovního pole tvořený značkami jako Ferrari, Porsche, Aston Martin, McLaren či Audi, BMW a Nissan. Asi by nás proto nemělo překvapit, že automobilka začíná stále častěji hovořit také o příchodu silniční verze. Ta je dokonce za rohem, neboť debutovat má na stejném místě jako závodní provedení.
Řeč teď není o autosalonu v Paříži, kde se ukázal koncept, ale o Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který byl svědkem premiéry zmiňované sériové verze závoďáku. Nyní přivítají pozemky lorda Marche také silniční model, který by měl nabídnout výkon okolo 700 koní. Ten zamíří skrze automatickou převodovku pouze na zadní kola, neboť systém 4x4 dostal padáka kvůli snižování hmotnosti. Konkrétní kila sice Britové neoznámili, drastickou tisícikilovou dietu, jakou podstoupilo závodní provedení, ovšem neočekáváme.
I přesto by ovšem silniční Continental GT3 mohl zamířit výrazně pod dvě tuny „živé váhy“, neboť kromě absence pohonu všech kol dostane také karbonovou karoserii. Ze stejného materiálu pak budou i dekory v interiéru, kde lze navíc počítat se spartánštějším přístupem. To ovšem neznamená, že by přes palubu letěly veškeré komfortní prvky. Pryč je ovšem třeba automaticky výsuvný zadní spoiler, na jehož místo dorazí mohutné napevno uchycené zadní křídlo.
Důležitou zprávou pro všechny zájemce je pak fakt, že GT3 nebude běžným produkčním modelem, ale spíše limitovanou edicí, která se bude počítat jen na desítky kusů (30 z nich je předurčeno britskému trhu). Zálohy se přitom již začaly přijímat, času na přemýšlení tedy není nazbyt.













Závodní Bentley Continental GT3 se nedávno dočkalo premiérového vítězství. Nyní má v jeho úspěšných šlépějích kráčet i silniční verze
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 2 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
