Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové si s emisními normami poradí pomocí přímého vstřikování. Do budoucna plánují také navýšení výkonu, limitem je ale převodovka.
Stále přísnější emisní limity jsou důvodem, proč se dnes o pohon celé řady nových automobilů starají tříválcové či dokonce pouze dvouválcové motory. Mimo ně tu pak máme hybridy a elektromobily, které si zjevně dle úředníků Evropské unie „cucají“ vstupní energii z prstu. Ta přitom pochází především z fosilních paliv, ve výsledku tak mnohý takový vůz za svůj životní cyklus vyprodukuje více CO2 než klasický rodinný hatchback osazený efektivním spalovacím ústrojím.
To jsou však fakta, která již dávno znáte. Proč je zde tedy znovu zmiňujeme? Hlavně kvůli značce Bentley, která v hybridních modelech vidí značný potenciál. Proto bychom se do budoucna měli dočkat hned několika vozů osazených alternativním pohonným ústrojím. Toto opatření však má svůj důvod, a to nikoliv pouze ve snaze vyhnout se přemrštělým emisním poplatkům. Díky němu totiž Bentley může ponechat ve výrobě také své objemné benzinové agregáty.
O osmiválci, jenž se stará o pohon modelu Mulsanne, jsme již nedávno hovořili. Nyní ovšem Britové potvrdili svůj více než příznivý vztah k motoru W12. Automobilka uvedla, že chce být „posledním výrobcem dvanáctiválců na světě“. Z toho důvodu ovšem bude muset sáhnout k výrazné modernizaci pohonné jednotky, jež zahrnuje třeba příchod přímého vstřikování. Poté by ovšem měla plnit normy na obou stranách Atlantiku.
Automobilka navíc počítá s navýšením produkce v okamžiku, kdy dorazí chystané SUV. Loni bylo vyrobeno pět tisíc dvanáctiválcových agregátů, někdy po roce 2016 chtějí Britové expedovat 9 000 kusů. Očekávat přitom máme i navýšení výkonu, s točivým momentem se ale již tolik čachrovat nebude. Bentley nemá k dispozici převodovku, která by snesla o moc více než 820 Nm, jež nabízí Continental GT Speed.
Takový problém ale nebude mít nový model Mulsanne Speed, který se stoprocentně objeví na autosalonu v Paříži. O jeho pohon se bude starat již zmíněný 6,75litrový osmiválec. Výkon by ovšem měl narůst ze standardních 512 koní na přibližně 550koňové stádo, se kterým se bude pojit sprint z klidu na stovku pod 5 sekund a nejvyšší rychlost zvýšená z 296 km/h na přibližně 320 km/h.
Vyjma posíleného motorového prostoru pak dorazí i agresivnější bodykit, lehce poladěný interiér a dost možná také nižší hmotnost. Komfort a luxus však budou i nadále na vysoké úrovni, neboť Bentley tyto oblasti staví nad ovladatelnost či jízdní zážitky. Očekávat tak můžeme spíše přiostřené GéTéčko než čistokrevný sporťák.










Bentley Continental GT Speed se může pochlubit točivým momentem až 820 Nm. Vyšší porci ale již limituje převodovka
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Oznámení IRRC se na mnoha místech setkává s nepochopením včera 20:00
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho včera 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením včera 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko včera 10:25
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out 3.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiMuž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
před 9 hodinamiElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
před 10 hodinamiEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.04. 23:32 - niemand10
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch