Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové si s emisními normami poradí pomocí přímého vstřikování. Do budoucna plánují také navýšení výkonu, limitem je ale převodovka.
Stále přísnější emisní limity jsou důvodem, proč se dnes o pohon celé řady nových automobilů starají tříválcové či dokonce pouze dvouválcové motory. Mimo ně tu pak máme hybridy a elektromobily, které si zjevně dle úředníků Evropské unie „cucají“ vstupní energii z prstu. Ta přitom pochází především z fosilních paliv, ve výsledku tak mnohý takový vůz za svůj životní cyklus vyprodukuje více CO2 než klasický rodinný hatchback osazený efektivním spalovacím ústrojím.
To jsou však fakta, která již dávno znáte. Proč je zde tedy znovu zmiňujeme? Hlavně kvůli značce Bentley, která v hybridních modelech vidí značný potenciál. Proto bychom se do budoucna měli dočkat hned několika vozů osazených alternativním pohonným ústrojím. Toto opatření však má svůj důvod, a to nikoliv pouze ve snaze vyhnout se přemrštělým emisním poplatkům. Díky němu totiž Bentley může ponechat ve výrobě také své objemné benzinové agregáty.
O osmiválci, jenž se stará o pohon modelu Mulsanne, jsme již nedávno hovořili. Nyní ovšem Britové potvrdili svůj více než příznivý vztah k motoru W12. Automobilka uvedla, že chce být „posledním výrobcem dvanáctiválců na světě“. Z toho důvodu ovšem bude muset sáhnout k výrazné modernizaci pohonné jednotky, jež zahrnuje třeba příchod přímého vstřikování. Poté by ovšem měla plnit normy na obou stranách Atlantiku.
Automobilka navíc počítá s navýšením produkce v okamžiku, kdy dorazí chystané SUV. Loni bylo vyrobeno pět tisíc dvanáctiválcových agregátů, někdy po roce 2016 chtějí Britové expedovat 9 000 kusů. Očekávat přitom máme i navýšení výkonu, s točivým momentem se ale již tolik čachrovat nebude. Bentley nemá k dispozici převodovku, která by snesla o moc více než 820 Nm, jež nabízí Continental GT Speed.
Takový problém ale nebude mít nový model Mulsanne Speed, který se stoprocentně objeví na autosalonu v Paříži. O jeho pohon se bude starat již zmíněný 6,75litrový osmiválec. Výkon by ovšem měl narůst ze standardních 512 koní na přibližně 550koňové stádo, se kterým se bude pojit sprint z klidu na stovku pod 5 sekund a nejvyšší rychlost zvýšená z 296 km/h na přibližně 320 km/h.
Vyjma posíleného motorového prostoru pak dorazí i agresivnější bodykit, lehce poladěný interiér a dost možná také nižší hmotnost. Komfort a luxus však budou i nadále na vysoké úrovni, neboť Bentley tyto oblasti staví nad ovladatelnost či jízdní zážitky. Očekávat tak můžeme spíše přiostřené GéTéčko než čistokrevný sporťák.










Bentley Continental GT Speed se může pochlubit točivým momentem až 820 Nm. Vyšší porci ale již limituje převodovka
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
včeraPožár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki KLX140: zaměřeno na mládež včera 14:24
- Posledním vítězem IRRC-Superbike Erno Kostamo včera 10:20
- Důležitý krok dvojice Harry Payne/Kevin Rousseau včera 10:17
- Červený popáté šampionem IRRC-Supersport včera 10:10
- Jak Ai Ogura a mentální trénink pomohli Taiyo Furusatovi 21.9.2025
Nejnovější články
Čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v nové generaci. Na ještě větší auto za 250 tisíc Kč působí až magicky krásně
před hodinouSuzuki dalo po dekádách sbohem svému dosavadnímu logu, samurajské S už nikdy nebude jako dřív
před 3 hodinamiPrvní moderní Rolls-Royce Phantom dnes můžete mít překvapivě levně, pro první majitele je finanční katastrofou
před 4 hodinamiPorsche spustilo lavinu, další koncernová značka mění svou budoucnost z elektrické na spalovací mávnutím proutku
před 6 hodinamiNová studie odhalila další slabé místo života s elektrickými auty. Jejich nabíječky selhávají, i když jsou relativně rychlé a „funkční”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva