Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníkům britské značky stačí 512 koní, 1 020 Nm, automat a pohon zadních kol. Další peníze utratí raději za výbavu než za moderní technologie.
Od té doby, co koncern Volkswagen Group převzal v roce 1998 otěže značky Bentley, doznala britská automobilka značné modernizace. Představena byla hlavně řada Continental, se kterou dorazil také šestilitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor W12. Ten v nabídce zůstává dodnes, přičemž zejména díky němu se Bentley může nazývat největším výrobcem dvanáctiválců na světě. Jen touto pohonnou jednotkou ovšem v Crewe nežijí.
Před pár lety tak Bentley pustilo do prodeje rovněž čtyřlitrový osmiválec, na jehož vývoji spolupracovalo s Audi. Svým výkonem přitom tato pohonná jednotka dokáže téměř vyrovnat svého objemnějšího kolegu, díky menšímu objemu a možné deaktivaci poloviny válců však rozhodně nežere i trávu okolo silnice. A co je podstatnější, po její implantaci není přední náprava tak zatížená, což prospívá i jízdnímu projevu.
Ani po příchodu osmiválcového agregátu ovšem Britové s Němci za zády neopouštějí téma modernizace svého portfolia. Nedávno jsme tak mohli uvést, že Bentley plánuje výraznou hybridizaci a dokonce se zabývá i turbodiesely. Ty sice podle nás naruší celkovou kultivovanost, snahy značky však lze chápat - pravidla Evropské unie platí pro všechny a ani britská automobilka si se svými maržemi nemůže dovolit platit nehorázné pokuty za každý nadlimitní gram emitovaného CO2.
Je tedy dost možné, že „naftožroutů“ se pod kapotou Bentley nakonec dočkáme. S čím ovšem v nejbližších letech rozhodně nemáme počítat, je absence 6,75litrového motoru V8, který pohání model Mulsanne. A to navzdory letitým kořenům agregátu - vůbec poprvé jej totiž Britové pod názvem L Series představili již v roce 1955. Od té doby se samozřejmě mnohé změnilo, základní architektura je však shodná.
Momentálně tedy osmiválec produkuje 512 koní v 4 200 otáčkách a 1 020 Nm točivého momentu, jež jsou k dispozici již při 1 750 ot./min. Tuto sílu na zadní kola přenáší osmistupňový automat, což je pro většinu zákazníků dostačující technika, přičemž podle zdrojů z automobilky publikum ani po ničem modernějším netouží. Důraz je v tomto směru kladen spíše na výbavu a případnou personalizaci.
Pohonná jednotka s udávanou průměrnou spotřebou 16,9 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 393 g/km tedy zůstane v nabídce Bentley i nadále, což je podle nás chvályhodný počin. Agregátů s charakterem totiž již mnoho neexistuje.
Majitelům Bentley Mulsanne spotřeba a emise 6,75litrového osmiválce zjevně vrásky nedělají. Pohonná jednotka proto do důchodu ještě pár let nezamíří
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 4 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 6 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva