Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bentley Mulsanne: za britský sedan platí zákazníci v průměru 9 milionů korun
14.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani superluxusní limuzíny „v základu” zjevně příliš nefrčí. Za lepší kůži či jemnější dřevo si zákazníci obvykle připlatí tolik jako za nové Porsche 911.
Vnímání luxusu je mnohdy velmi subjektivní. Zatímco pro nás v České republice může luxus představovat třeba paleta zlatých cihel, pro obyvatele pouštních oblastí to může být i kýbl s vodou. A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. I v případě automobilového průmyslu lze luxus vnímat všelijak, v absolutním měřítku je však význam tohoto slova poměrně jasně dán - už léta jej definují dvě britské automobilky aktuálně vlastněné německými koncerny. Prim hraje Rolls-Royce spadající pod BMW, my se ovšem dnes zaměříme na druhou značku v pořadí, Bentley, ovládané Volkswagenem.
Základní vstupenkou do klubu „létajícího B“ je samozřejmě osmiválcová řada Continental, tu však v případě zadních sedadel můžeme za luxusní považovat jen stěží. Krom dvoudveřového kupé GT a kabrioletu GTC sice můžete mít i čtyřdveřový Flying Spur, jehož nová generace míří na letošní Ženevu, pokud ale chcete to nejlepší, musíte zvolit Mulsanne, který v základu vychází na 205 000 GBP (cca 5,95 milionu korun).
Standardem se v takové chvíli stává skoro sedmilitrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 512 koní, což by již samo o sobě mohlo pro někoho představovat nic výjimečného. Základní výbava Bentley Mulsanne ovšem mimo to zahrnuje rovněž čtyřzónovou klimatizaci, zadní sedadla stavitelná v osmi směrech (to řidiče ve dvanácti), 60 GB harddisk, audio systém se 14 reproduktory, satelitní navigaci nebo výběr z 25 standardních barev koženého čalounění, 22 odstínů koberečků a 23 barev bezpečnostních pásů. Pro běžného člověka pomyšlení, pro průměrného zákazníka Bentley ale maximálně slušný základ.
Obvykle se o těchto věcech nemluví, automobilka ale bůh ví proč zveřejnila, že průměrný účet na nové Bentley Mulsanne na sobě nese částku 300 000 GBP (8 700 000 Kč). To znamená, že jen na příplatcích utratí majitelé britské limuzíny tolik, co stojí třeba nový Range Rover, Porsche 911 991 Carrera S nebo Nissan GT-R. S vyčerpávajícím seznamem doplňkové výbavy to ale není žádný problém. Bentley navíc v tomto směru život zákazníkům velmi usnadňuje představováním ucelených paketů, jako byl např. Executive Interior Concept z předloňského Frankfurtu. Za přestavbu na mobilní kancelář, která pracovníkům v Crewe zabere 170 hodin, si totiž britská značka účtuje 85 000 GBP (2 465 000 Kč).
Zacházet ale samozřejmě nemusíme tak daleko, stačí jen vzpomenout na první Mulsanne dovezený do ČR. Jeho specifikace víceméně jen zahrnovala pár položek z příplatkové výbavy, přesto končila na částce 8,38 milionu korun. Tedy na sumě, za kterou bychom si my pořídili třeba zmíněné Porsche, Nissan a Range Rover a ještě by nám zbylo na BMW M3.
Bentley v roce 2011 představilo Mulsanne Executive Interior Concept, který k základní ceně přihazoval dalších 2,5 milionu korun
Pro srovnání si můžete prohlédnout první Bentley Mulsanne dovezené do ČR, které je „jen” standardním vozem s menšími příplatky. Přesto stojí 8,38 milionu korun
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
před hodinou - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před 2 hodinami - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 4 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 5 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva