Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bizarní nový VW Passat sedan udělaný ze Škody dostal tři displeje, v interiéru už skoro není místo na nic jiného
22.3.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto vypadá opravdu zvláštně, může nám ale být blízké už kvůli tomu, že jde fakticky o předělanou škodovku. U nás se neprodává, v novém míří do Číny, kde bude chtít bodovat vpravdě čínskou vychytávkou na palubě.
Sázka Volkswagenu na elektromobily nevyšla, to je po slovech šéfa volajících po úlevách od EU jasné. Kvůli investicím do bateriového pohonu přitom Němci obětovali i mnohé své bestsellery, především pak Passat. Jeho vůbec poslední generace totiž dorazila jen jako kombík, i když třeba spřízněný Superb se vrátí rovněž v méně praktickém hávu. Tedy měl by se vrátit, prozatím ale v nabídce figuruje pouze verze s „batohem“ na zádech. Kdy se portfolio fakticky rozšíří, je otázkou, neboť také v Mladé Boleslavi propadli stejné vizi, a tak se raději zabývali malým elektromobilem Epiq.
Passat jakožto sedan je nicméně minulostí pouze v Evropě, Čína s ním může i dál počítat. A je jen pikantní, že jde znovu o vůz vzešlý ze Škody Superb, v Říši středu si nicméně říká Magotan. Němci přitom ve spolupráci s tamní automobilkou FAW dokončují ladění nové generace, která se již dříve ukázala zvenčí díky registraci pojetí vozu u tamního MIIT, ministerstva pro informační technologie. Nyní tu máme ještě méně oficiální pohled dovnitř z rukou Grega Kabla, který ukazuje, že se na palubní desce objevují hned tři displeje - vedle digitálního přístrojového štítu a centrální obrazovky multimédií nechybí ani jeden před spolujezdcem. Ovládat se stejně jako ten prostřední bude dotykově.
Takový krok dává smysl, neboť zatímco pro Evropany je klíčová dynamika, spotřeba a jízdní vlastnosti jako takové, Číňané kladou velký důraz na vnitřní technologie. VW je přitom v Říši středu přítomný již od roku 1978, k prvnímu joint venture s tamními výrobci pak přistoupil o šest let později. Němci tedy měli dost času pochopit mentalitu tamních zákazníků. Ovšem v důsledku toho, že více než 25 let vládli prodejům, zjevně usnuli na vavřínech.
VW tak o pozici čínské jedničky přišel, bez boje se však vzdávat nechce. A právě proto se Superb, pardon Magotan dočká interiéru, který odpovídá vkusu tamního publika. Dá se přitom předpokládat, že trojice displejů bude nabízena již jako součást standardní výbavy a postupně se rozšíří i do dalších modelů, které Němci nabízejí v Číně. Dočkáme se také v Evropě? Nějaký pátek nejspíše nikoli, neboť auta, pro která je vhodný (Passat či ID.7) již VW představil.
Mimo Čínu navíc dané řešení bude jistě za příplatek, načež je otázkou, jak moc úspěšná by s ním automobilka byla. Jak jsme již zmínili, zvyky Evropanů jsou poněkud jiné. Většina lidí tak již stále komplikovanější multimediální systémy využívá jen kvůli základním funkcím, ve zbytku pak spoléhá na své mobilní telefony. I to je ostatně jeden z důvodů, proč se někteří zákazníci na moderní auta koukají s jistou nevraživostí.
Zpět k Magotanu, který bude jistojistě nabízen s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem pod kapotou. Tato přitom nabídne 220 koní, ve finále ale nemá být jediná. Mluví se i o tom, že základní provedení bude používat jedna-pětku, které turbo pomůže až ke 160 koním. Na využití manuálu ale nejspíše nedojde ani v jednom případě, ostatně bez něj se musí obejít i evropský Passat.





Nový Magotan se díky čínskému ministerstvu průmyslu a informačních technologií ukázal zvenčí, nově jej pak Greg Kable proflákl zevnitř. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Volkswagen is going "triple screen" with its 2024 model year Magotan in China. Other models to follow ...@VW @VWGroup #VW pic.twitter.com/GP2jAyyAV1
— Greg Kable (@GregKable) March 18, 2024
Zdroj: [https://twitter.com/GregKable Greg Kable@X] přes Auto Bild
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před 4 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
před hodinou
Audi mění plány. Jeho poslední elektrické modely na některé trhy vůbec nedorazí, není o ně zájem
před 3 hodinami
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před 4 hodinami
Další nová Kia je další designový bizár navazující na jednu z největších ohavností posledních let
před 5 hodinami
Pokud máte Hondu s tímto typem kol, raději byste s ní měli okamžitě přestat jezdit
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
