BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW

Model postavený na platformě UKL by mohl dorazit již do Los Angeles. Kromě pohonu předních kol dostane také přeplňovaný 1,5litrový tříválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW

14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Model postavený na platformě UKL by mohl dorazit již do Los Angeles. Kromě pohonu předních kol dostane také přeplňovaný 1,5litrový tříválec.

Mnichovská revoluce spojená s modulární platformou UKL1 je očividně tady. Po loňském představení konceptu Active Tourer na autosalonu v Paříži a úniku přední části nárazníku sériové verze zde totiž máme chystané BMW 1 GT v plné kráse. Prozatím se sice jedná jen o snímky uniklé z patentového úřadu, ty však potvrzují jen minimální odklon od zmíněné studie.

Trochu méně odvážný je tak přední nárazník a konzervativnějších tvarů nabraly též koncovky výfuku a litá kola. Povšimnout si samozřejmě můžete rovněž běžné plechové střechy, zatímco koncept nabízel rozměrný prosklený panel. V tomto směru ovšem raději nebudeme vynášet žádné soudy, minimálně střešní okno by totiž do příplatkové výbavy zamířit mohlo.

Tím ale veškeré vizuální diference opravdu končí a my se můžeme přesunout na mechaniku, kterou sice patentové snímky neprozrazují, je ale jasně daná. Řada 1 GT totiž bude prvním novodobým neelektrickým BMW s pohonem předních kol. Obdivuhodné přitom je, že v tomto směru si vedení značky vůbec nepřipouští jedinou pochybnost o ztrátě dynamiky.

„V 90. letech jsme porušili naše tradice, když jsme začali prodávat SUV současně se sedany. Zákazníci ale rychle zjistili, že nepřijdou o jízdní dynamiku, kterou je BMW proslavené. Nevidím proto jediný důvod, proč by se stejný přerod nemohl odehrát při přechodu na pohon předních kol,“ říká Frank Niederlaender, šéf divize pro výrobu předokolek.

Je tedy zřejmé, že sebevědomí automobilce nechybí. Bude ale taková skutečnost? To prý možná uvidíme již v Los Angeles, kde by se řada 1 GT měla ukázat s benzinovým tříválcem pod kapotou. V nabídce ale dlouho osamocená nezůstane. BMW totiž plánuje, že během následujících 10 let by pohon předních kol mělo dostat 40 % veškeré produkce značky.

Vedle první vlaštovky tak záhy uvidíme další, přičemž patřičného rozšíření se má dočkat i samotná řada 1 GT. Kromě základní verze totiž vznikne i model s prodlouženým rozvorem. Ten ale zřejmě zamíří jen do Číny, kde je tato koncepce vyhledávána - proto ostatně má debutovat v dubnu na autosalonu v Šanghaji.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW - 1 - BMW 1 GT patentove obrazky 01BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW - 2 - BMW 1 GT patentove obrazky 02BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW - 3 - BMW 1 GT patentove obrazky 03BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW - 4 - BMW 1 GT patentove obrazky 04BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW - 5 - BMW 1 GT patentove obrazky 05BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW - 6 - BMW 1 GT patentove obrazky 06
Patentové snímky BMW 1 GT se od loňského konceptu Active Tourer liší jen v detailech

Zdroj: Auto Sohu přes CarNewsChina

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.