Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Sedan F52: předokolka plně odhalena, startuje na 665 tisících Kč
22.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové BMW určené čínskému publiku dostalo pohon předních kol. S tím je možné spojit až 231 koní, výbava je bohatá již v základu.
Nové BMW 1 Sedan je další jeden z kroků na cestě, po které mnichovská automobilka kráčí směrem od svých tradic. Novinka je postavena na modulární platformě UKL a stejně jako v případě BMW 2 Active Tourer nebo všech variant Mini lze tedy ve standardu počítat s hnanými předními koly.
To samozřejmě není nic nového, v souvislosti s debutem vozu na autosalonu v Kantonu to ale stojí za připomenutí. Místo premiéry bylo zvoleno záměrně - BMW 1 Sedan byl vyvinut pro čínský trh a mimo něj se asi nepodívá, alespoň zatím. Tam má přitom oslovit zejména mladší zákazníky, kterým primárně jde o znak na kapotě a ne o tradice v podobě náhonu zadních kol či atmosférických šestiválců.
„Zcela nové BMW 1 Sedan je nejmladším členem našeho produktového portfolia. A my v něj máme velkou důvěru, neboť bylo zrozeno „v pravý čas na pravém místě pro ty pravé lidi“. Prémiové kompaktní vozy jsou totiž nejrychleji rostoucím trhem - to je to ten „pravý čas“. Mladí zákazníci v Číně se stávají hlavními uživateli prémiových vozů - to je to „pravé místo“. A vývoj produktu právě pro ně znamená ony „pravé lidi“,“ dodává šéf prodejního oddělení BMW Brilliance Jochen Goller.
Pod kapotou novinka nabídne výběr 1,5litrových tříválců a dvoulitrových čtyřválců, jež bude možné spojit s šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem. Základem se stane provedení 118i (136 koní), nad ním budou stát 120i Luxury (194 koní) a 125i Sport (231 koní).
Ve všech případech nechybí systém start/stop či rekuperace brzdné energie, stejně jako volič jízdních režimů (Comfort, Sport a Eco Pro). Dále tisková zpráva zmiňuje příchod přednárazového bezpečnostního systému s autonomními brzdami a detekcí chodců či monitoring jízdních pruhů. Mimo to pak uvnitř nechybí klimatizace, kůže či 8,8palcový centrální monitor.
Pod kapotou to možná BMW není, vhledem se k rodině hlásí. Nechybí čelní ledvinky s přilehlými LEDkovými světlomety, dlouhá kapota či krátké převisy na obou koncích vozu. Startovní cena, se kterou nové BMW 1 Sedan zamíří v první půlce příštího roku do prodeje, je 180 000 čínských yuanů (cca 665 tisíc korun).









Nové BMW 1 Sedan zamíří k čínským zákazníkům v první polovině příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 10:33 - Ariel19
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus