Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon
4.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zamaskovaný sedan řady 1 byl opět nachytán při testech. Stejně jako A3 Sedan či CLA by mohl být vybaven pohonem předních a všech kol.
Není to kdo ví jak dávno, co jsme měli v redakci Mercedes CLA ve zcela základní motorizaci, tedy s pohonem předních kol a manuální převodovkou. O něco dříve tu bylo i silnější přeplňované Audi A3 s automatem, nic mnichovského bez ohledu na motor a převodovku však z této kategorie zatím k testu nedorazilo. Proč? BMW podobný model dosud nevyrobilo. To ale neznamená, že by se jedničková limuzína, velmi pravděpodobně vybavená platformou UKL1 a pohonem předních kol, nepřipravovala do akce.
Pro BMW už nezcela neobvyklá koncepce není velkým překvapením, navíc s ohledem na plán, že do roku 2018 chce celé portfolio stavět jen na dvou platformách, bychom spíše měli hovořit o tutovce. Ostatně ani model samotný dnes na čínských snímcích nevidíme zcela poprvé, naposledy byla čtyřdveřová řada 1 nachytána v září loňského roku. Nové fotografie nám o mnoho více neodhalují, ale související materiál nese informaci o příplatkovém pohonu všech kol xDrive, zavěšení McPherson vpředu a víceprvkové nápravě vzadu.
Model s kódovým označením F52 by měl být z hlediska designu ovlivněn kromě svých nejbližších sesterských variant také sedanem řady 3, z hlediska motorové palety pak jednoznačně tříválci v modelu 2 Active Tourer ve spojení se šestistupňovou manuální či osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. S většími agregáty, než je čtyřválec montovaný taktéž do posledního Mini Cooperu S, bychom ale raději nepočítali. Z testovací muly zbytek asi vyčteme jen stěží, avšak zatím si lze vsadit na kola do průměru až 18 palců. Některé moderní technologie by přitom mohly být převzaty z nejnovější řady 7 - zrovna to ale berte zatím s nadhledem.
Spolu s předním pohonem se novinka ukáže už v druhé polovině letošního roku, přičemž počítá se o premiéře na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by se pak mohla nová varianta nyní modernizované řady 1 dostat buď na konci letošního, popřípadě na začátku následujícího roku. Bylo by docela na čase, protože soupeři z prodejního hlediska (minimálně CLA) vykazují lepší než očekávané výsledky, a sice právě díky severoamerickém trhu.



BMW 1 Sedan byl opět nachytán v maskování a znovu tedy žádné podstatné rysy neodkryl. Na pohon předních kol bychom však vsadili i bez fotografií
Zdroj: Auto Sohu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 2 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1