BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon

Zamaskovaný sedan řady 1 byl opět nachytán při testech. Stejně jako A3 Sedan či CLA by mohl být vybaven pohonem předních a všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon

4.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zamaskovaný sedan řady 1 byl opět nachytán při testech. Stejně jako A3 Sedan či CLA by mohl být vybaven pohonem předních a všech kol.

Není to kdo ví jak dávno, co jsme měli v redakci Mercedes CLA ve zcela základní motorizaci, tedy s pohonem předních kol a manuální převodovkou. O něco dříve tu bylo i silnější přeplňované Audi A3 s automatem, nic mnichovského bez ohledu na motor a převodovku však z této kategorie zatím k testu nedorazilo. Proč? BMW podobný model dosud nevyrobilo. To ale neznamená, že by se jedničková limuzína, velmi pravděpodobně vybavená platformou UKL1 a pohonem předních kol, nepřipravovala do akce.

Pro BMW už nezcela neobvyklá koncepce není velkým překvapením, navíc s ohledem na plán, že do roku 2018 chce celé portfolio stavět jen na dvou platformách, bychom spíše měli hovořit o tutovce. Ostatně ani model samotný dnes na čínských snímcích nevidíme zcela poprvé, naposledy byla čtyřdveřová řada 1 nachytána v září loňského roku. Nové fotografie nám o mnoho více neodhalují, ale související materiál nese informaci o příplatkovém pohonu všech kol xDrive, zavěšení McPherson vpředu a víceprvkové nápravě vzadu.

Model s kódovým označením F52 by měl být z hlediska designu ovlivněn kromě svých nejbližších sesterských variant také sedanem řady 3, z hlediska motorové palety pak jednoznačně tříválci v modelu 2 Active Tourer ve spojení se šestistupňovou manuální či osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. S většími agregáty, než je čtyřválec montovaný taktéž do posledního Mini Cooperu S, bychom ale raději nepočítali. Z testovací muly zbytek asi vyčteme jen stěží, avšak zatím si lze vsadit na kola do průměru až 18 palců. Některé moderní technologie by přitom mohly být převzaty z nejnovější řady 7 - zrovna to ale berte zatím s nadhledem.

Spolu s předním pohonem se novinka ukáže už v druhé polovině letošního roku, přičemž počítá se o premiéře na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by se pak mohla nová varianta nyní modernizované řady 1 dostat buď na konci letošního, popřípadě na začátku následujícího roku. Bylo by docela na čase, protože soupeři z prodejního hlediska (minimálně CLA) vykazují lepší než očekávané výsledky, a sice právě díky severoamerickém trhu.


BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon - 1 - BMW 1 Sedan China 2015 spy 01BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon - 2 - BMW 1 Sedan China 2015 spy 02BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon - 3 - BMW 1 Sedan China 2015 spy 03
BMW 1 Sedan byl opět nachytán v maskování a znovu tedy žádné podstatné rysy neodkryl. Na pohon předních kol bychom však vsadili i bez fotografií

Zdroj: Auto Sohu

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.