Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Sedan F52 přistiženo při testech v Číně, na platformě pro přední pohon
4.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zamaskovaný sedan řady 1 byl opět nachytán při testech. Stejně jako A3 Sedan či CLA by mohl být vybaven pohonem předních a všech kol.
Není to kdo ví jak dávno, co jsme měli v redakci Mercedes CLA ve zcela základní motorizaci, tedy s pohonem předních kol a manuální převodovkou. O něco dříve tu bylo i silnější přeplňované Audi A3 s automatem, nic mnichovského bez ohledu na motor a převodovku však z této kategorie zatím k testu nedorazilo. Proč? BMW podobný model dosud nevyrobilo. To ale neznamená, že by se jedničková limuzína, velmi pravděpodobně vybavená platformou UKL1 a pohonem předních kol, nepřipravovala do akce.
Pro BMW už nezcela neobvyklá koncepce není velkým překvapením, navíc s ohledem na plán, že do roku 2018 chce celé portfolio stavět jen na dvou platformách, bychom spíše měli hovořit o tutovce. Ostatně ani model samotný dnes na čínských snímcích nevidíme zcela poprvé, naposledy byla čtyřdveřová řada 1 nachytána v září loňského roku. Nové fotografie nám o mnoho více neodhalují, ale související materiál nese informaci o příplatkovém pohonu všech kol xDrive, zavěšení McPherson vpředu a víceprvkové nápravě vzadu.
Model s kódovým označením F52 by měl být z hlediska designu ovlivněn kromě svých nejbližších sesterských variant také sedanem řady 3, z hlediska motorové palety pak jednoznačně tříválci v modelu 2 Active Tourer ve spojení se šestistupňovou manuální či osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. S většími agregáty, než je čtyřválec montovaný taktéž do posledního Mini Cooperu S, bychom ale raději nepočítali. Z testovací muly zbytek asi vyčteme jen stěží, avšak zatím si lze vsadit na kola do průměru až 18 palců. Některé moderní technologie by přitom mohly být převzaty z nejnovější řady 7 - zrovna to ale berte zatím s nadhledem.
Spolu s předním pohonem se novinka ukáže už v druhé polovině letošního roku, přičemž počítá se o premiéře na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by se pak mohla nová varianta nyní modernizované řady 1 dostat buď na konci letošního, popřípadě na začátku následujícího roku. Bylo by docela na čase, protože soupeři z prodejního hlediska (minimálně CLA) vykazují lepší než očekávané výsledky, a sice právě díky severoamerickém trhu.
BMW 1 Sedan byl opět nachytán v maskování a znovu tedy žádné podstatné rysy neodkryl. Na pohon předních kol bychom však vsadili i bez fotografií
Zdroj: Auto Sohu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva