BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl

BMW 120i, jako je toto, jezdí po silnicích celého světa spousta. Alespoň na pohled, ve svých útrobách skrývá tento kousek poněkud zajímavější techniku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl

16.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW 120i, jako je toto, jezdí po silnicích celého světa spousta. Alespoň na pohled, ve svých útrobách skrývá tento kousek poněkud zajímavější techniku.

Fakt, že 1M má pod kapotou přeplňovaný motor, leží evidentně spoustě lidem v žaludku. Ti, kteří mají dovednosti a finance, se občas pokoušejí řadový šestiválec N54 o dvou turbech a výkonu 340 koní vyměnit za něco většího. Kupé ale není jediná verze BMW řady 1, které se dostane obrovského srdce - v Norsku, zemi proslulé šílenými daněmi na silná auta, putovala atmosférická čtyřlitrová V8 S65B40 z M3 E92 do pětidveřové jedničky.

Nizozemci se nechtěli nechat zahanbit, proto pod kapotu jiného, avšak shodou okolností také pětidveřového BMW 1, které svůj život začalo se čtyřválcem jako model 120i. Podobně jako v případě výše zmíněné úpravy, ani tato není dílem žádné renomované tunerské firmy - u G-Poweru vytvořili něco podobného, ale to jsou profesionální úpravci. Například známá firma Manhart Racing se o to však ani nepokusila.

U holandské firmy Sterkens Auto však pod kapotu této 120i z roku 2006 vecpali dvojnásobný motor, než tam byl původně, tedy konkrétně znovu čtyřlitrovou V8 S65B40 z M3 E92, a celých 420 koní poslali na zadní kola přes manuální šestikvalt.

Na obrázcích je skrz okna vidět závodní klec od Biesheuvel Autosport, která se s takovouto silou určitě může hodit, zejména pokud se proháníte po okruhu - a některé snímky jsou právě z okruhu Zandvoort, ležícího u mořského pobřeží nedaleko Amsterdamu. Je zde určitě větší zábava, než na (holandských) veřejných silnicích, ale i tam s tímto strojem můžete, jak naznačují registrační značky - přestavba buď dostala posvěcení úřadů, nebo se jich prostě nikdo neptal. Na semaforech tak nezbude netušícím řidičům čipovaných TDI nic jiného, než oči pro pláč.

Tohle dílo je zajímavé jednak proto, že oproti dřívější norské mršce je ještě citelně méně nápadné, tomuhle by výkony supersportu hádal málokdo. A za pozornost stojí i proto, že je aktuálně na prodej - podle autora přestavby má vůz na hrbu zhruba 12 000 km a vaše může být za 44 950 Eur, tedy něco přes 1,13 milionu korun. A můžete si být téměř jisti, že stejné auto ve své ulici (no, možná i zemi...) nepotkáte.


BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 1 - bmw 120i v8 01BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 2 - bmw 120i v8 02BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 3 - bmw 120i v8 03BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 4 - bmw 120i v8 04BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 5 - bmw 120i v8 05BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 6 - bmw 120i v8 06BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 7 - bmw 120i v8 07BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 8 - bmw 120i v8 08BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 9 - bmw 120i v8 09BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 10 - bmw 120i v8 10BMW 120i s motorem V8: dvoulitr nestačil, čtyřlitr by mohl - 11 - bmw 120i v8 11
Na první pohled je to obyčejná 120i, ale na semaforech jí máloco ujede

Zdroj: Autoblog.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše