Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d
5.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka představí v rámci faceliftu nejen posílený osmiválec 50i, ale i nový základní diesel, který by mohl stlačit základní cenu pod milion.
Současnou řadu 5 čeká brzy mezigenerační modernizace. Podle dostupných informací se tak stane letos v červenci a auto se téměř bez prodlení dostane do prodeje. BMW vcelku pochopitelně všechny detaily o změnách pečlivě tají, přesto už dnes víme, že lidé z vývojového oddělení dostali nařízeno zaměřit se především na přiostření jízdních vlastností a designéři podle očekávání zapracovali na světlech, náraznících a nepochybně také na nových odstínech laku karoserie, či alespoň čalounění kabiny.
Z neúplných zpráv jsme rovněž věděli, že se nenudilo ani oddělení vývoje motorů, podrobnosti (kromě pár čísel k přepracované verzi 550i) však chyběly. Ne že bychom nyní mohli sloužit vším, pár zajímavých dat však jeden ze členů fóra Bimmerpost přece jen získal - původní zdroj je přitom stejný jako v případě úniku dat k nové M4 a řadě 4 vůbec. Předně můžeme potvrdit parametry BMW 550i. Přepracovaná pohonná jednotka s označením N63TUB44, která se již montuje třeba do modelu 650i Gran Coupé, bude mít 330 kW, tedy 450 koní při 5 500 ot./min a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů v rozmezí od 2 000 do 4 500 otáček.
Seznam motorizací dále obsahuje modely, které jsou známé také dnešním majitelům, jako třeba 528i, 535i, M550d, a přestože nemůžeme zcela vyloučit, že jejich výkony nebyly mírně pozměněny, zrovna o to teď nejde. Čeho si totiž nelze nevšimnout, je chystaná základní dieselová motorizace, která ponese na zádi nápis 518d. Co bude ukryto pod přední kapotou, snad nebude těžké odhadnout. Podle všeho bude vůz poháněný podladěným řadovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který v 318d produkuje 143 koní a 320 newtonmetrů.
Proč se BMW rozhodlo ubrat na výkonu, je zcela zřejmé. Předně proto, aby mohlo srazit cenu o cosi níž a především nabídnout alternativu k Mercedesu E 200 CDI o výkonu 136 koní, případně Jaguaru XF 2,2D se 147 koňmi. Cenovka mnichovského dieselového základu známá není, dosud nejlevnější 520d s manuální převodovkou však startuje na 1 085 000 Kč a je proto dost možné, že se zdejšímu zastoupení podaří srazit „cenu od“ pod milion.
Dostupné informace dále potvrzují zajímavá rozšíření příplatkové výbavy - k dispozici budou třeba LED-mlhovky, asistent pro pohyb v dopravní zácpě (de facto autopilot pro pomalou jízdu v kolonách) nebo aktivní ochrana chodců - zřejmě něco na způsob systému City Saftey u Volva. Tajemství tedy znovu ubylo, více nám bude muset říci samotné BMW.



Dieselovým základem se stane verze 518d se čtyčválcem o výkonu 143 koní, který bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou



Starší špionážní fotky naznačovaly část dnes potvrzených změn
Zdroj: Bimmerpost.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
