BMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru

Hodnotami 150 a 190 koní se budou moci v kolonce „výkon” od léta pyšnit modely 518d a 520d od BMW. Spotřeba paliva pochopitelně zůstane při zemi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru

10.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hodnotami 150 a 190 koní se budou moci v kolonce „výkon” od léta pyšnit modely 518d a 520d od BMW. Spotřeba paliva pochopitelně zůstane při zemi.

Loni faceliftované BMW řady 5 na trhu dožije svá poslední léta, bez inovací se to ale neodehraje. Někde zkouší štěstí s verzí „516i“, to je ale jen lokální záležitost. Provedení 518d a 520d naopak patří mezi ta „globální” a přinejmenším v zemích penalizujících vyšší než určitou papírovou spotřebu paliva (a že jich je...) resp. emise CO2 také mezi ta populární. Není proto divu, že se letos BMW, navzdory loňskému faceliftu, rozhodlo právě tyto verze znovu vylepšit a nadělit jim trochu výkonu k dobru.

Jedná se v obou případech o jednotky koní, nejde ale jen o posílení jednoduchým softwarovým vylepšením. Oba diesely jsou zcela nové, nebo přinejmenším zásadně vylepšené, neboť nově disponují mimo jiné hliníkovou klikovou skříní s tepelně spojenými vložkami, což se má postarat o snížení vnitřního tření motoru. Dále se chlubí integrovanými vyvažovacím hřídelemi, upraveným olejovým čerpadlem s nižší energetickou náročností, pozměněným přeplňováním a dále vylepšeným vstřikováním Common-Rail nyní zvládajícím tlak až 2 000 barů.

Co všechno to bude znamenat v praxi, uvidíme jednoho dne sami, na papíře ale tyto modifikace dodávají motorům 18d resp. 20d výkon až 150 resp. 190 koní a pořídit si je brzy budete zatím jen v rámci řady 5. Cesta do dalších modelů značky je ale jistě jen otázkou času.

Budeme-li konkrétnější v případě specifikací obou inovovaných modelů, pak 518d s karoserií sedan nyní zrychluje na stovku za 9,1 sekundy, maximální rychlost BMW zatím nezveřejnilo. Verze kombi alias Touring zrychlí na stovku za 9,5 sekundy, kombinovaná papírová spotřeba paliva se pak pohybuje v závislosti na provedení v rozmezí 4,3 až 4,7 litru nafty na 100 km u sedanu a 4,6 až 5,0 l u kombíku.

BMW 520d se 190 koňmi pak zrychluje na stovku za 7,9 sekundy jako sedan a 8,1 s jako kombi. K dispozici je také s pohonem všech kol xDrive, který akceleraci na stovku u sedanu ponechá na 7,9 sekundy (i díky zvýšení výkonu v nižších a středních otáčkách vyjádřeném dodatečnými 20 Nm točivého momentu navrch oproti zadokolce - až 400 Nm), u kombíku ji zhorší na 8,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,3 až 4,7 l nafty na 100 km u sedanu resp. 4,6 až 5,0 u kombi, pohon všech kol zhorší tato čísla o 0,4 litru na 100 km.

Obě novinky jdou do prodeje letos v létě a předpokládáme, že změnu cifer v cenících nezpůsobí. Na potvrzení českých cen si ale budeme muset ještě chvíli počkat.


BMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 1 - BMW 518d a 520d 2014 leto specifikace nove
Základní specifikace inovovaných pětek v kostce

BMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 2 - BMW 5 2014 facelift oficialni 018 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 3 - BMW 5 2014 facelift oficialni 019 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 4 - BMW 5 2014 facelift oficialni 020 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 5 - BMW 5 2014 facelift oficialni 021 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 6 - BMW 5 2014 facelift oficialni 022 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 7 - BMW 5 2014 facelift oficialni 023 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 8 - BMW 5 2014 facelift oficialni 024 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 9 - BMW 5 2014 facelift oficialni 025 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 10 - BMW 5 2014 facelift oficialni 026 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 11 - BMW 5 2014 facelift oficialni 027 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 12 - BMW 5 2014 facelift oficialni 028 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 13 - BMW 5 2014 facelift oficialni 029 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 14 - BMW 5 2014 facelift oficialni 030 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 15 - BMW 5 2014 facelift oficialni 031 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 16 - BMW 5 2014 facelift oficialni 032 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 17 - BMW 5 2014 facelift oficialni 033 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 18 - BMW 5 2014 facelift oficialni 034 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 19 - BMW 5 2014 facelift oficialni 035 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 20 - BMW 5 2014 facelift oficialni 036 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 21 - BMW 5 2014 facelift oficialni 037 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 22 - BMW 5 2014 facelift oficialni 038 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 23 - BMW 5 2014 facelift oficialni 039 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 24 - BMW 5 2014 facelift oficialni 040 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 25 - BMW 5 2014 facelift oficialni 041 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 26 - BMW 5 2014 facelift oficialni 042 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 27 - BMW 5 2014 facelift oficialni 043 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 28 - BMW 5 2014 facelift oficialni 044 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 29 - BMW 5 2014 facelift oficialni 045 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 30 - BMW 5 2014 facelift oficialni 046 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 31 - BMW 5 2014 facelift oficialni 047 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 32 - BMW 5 2014 facelift oficialni 048 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 33 - BMW 5 2014 facelift oficialni 049 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 34 - BMW 5 2014 facelift oficialni 050 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 35 - BMW 5 2014 facelift oficialni 051 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 36 - BMW 5 2014 facelift oficialni 052 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 37 - BMW 5 2014 facelift oficialni 053 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 38 - BMW 5 2014 facelift oficialni 054 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 39 - BMW 5 2014 facelift oficialni 055 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 40 - BMW 5 2014 facelift oficialni 056 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 41 - BMW 5 2014 facelift oficialni 057 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 42 - BMW 5 2014 facelift oficialni 058 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 43 - BMW 5 2014 facelift oficialni 059 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 44 - BMW 5 2014 facelift oficialni 060 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 45 - BMW 5 2014 facelift oficialni 061 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 46 - BMW 5 2014 facelift oficialni 062 sedanBMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru - 47 - BMW 5 2014 facelift oficialni 063 sedan
Pětka se pro letošek vizuálně pochopitelně nezměnila, drobné novinky se týkají pouze naftových motorů

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.