Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 518d a 520d dostanou od léta 2014 trochu výkonu k dobru
10.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hodnotami 150 a 190 koní se budou moci v kolonce „výkon” od léta pyšnit modely 518d a 520d od BMW. Spotřeba paliva pochopitelně zůstane při zemi.
Loni faceliftované BMW řady 5 na trhu dožije svá poslední léta, bez inovací se to ale neodehraje. Někde zkouší štěstí s verzí „516i“, to je ale jen lokální záležitost. Provedení 518d a 520d naopak patří mezi ta „globální” a přinejmenším v zemích penalizujících vyšší než určitou papírovou spotřebu paliva (a že jich je...) resp. emise CO2 také mezi ta populární. Není proto divu, že se letos BMW, navzdory loňskému faceliftu, rozhodlo právě tyto verze znovu vylepšit a nadělit jim trochu výkonu k dobru.
Jedná se v obou případech o jednotky koní, nejde ale jen o posílení jednoduchým softwarovým vylepšením. Oba diesely jsou zcela nové, nebo přinejmenším zásadně vylepšené, neboť nově disponují mimo jiné hliníkovou klikovou skříní s tepelně spojenými vložkami, což se má postarat o snížení vnitřního tření motoru. Dále se chlubí integrovanými vyvažovacím hřídelemi, upraveným olejovým čerpadlem s nižší energetickou náročností, pozměněným přeplňováním a dále vylepšeným vstřikováním Common-Rail nyní zvládajícím tlak až 2 000 barů.
Co všechno to bude znamenat v praxi, uvidíme jednoho dne sami, na papíře ale tyto modifikace dodávají motorům 18d resp. 20d výkon až 150 resp. 190 koní a pořídit si je brzy budete zatím jen v rámci řady 5. Cesta do dalších modelů značky je ale jistě jen otázkou času.
Budeme-li konkrétnější v případě specifikací obou inovovaných modelů, pak 518d s karoserií sedan nyní zrychluje na stovku za 9,1 sekundy, maximální rychlost BMW zatím nezveřejnilo. Verze kombi alias Touring zrychlí na stovku za 9,5 sekundy, kombinovaná papírová spotřeba paliva se pak pohybuje v závislosti na provedení v rozmezí 4,3 až 4,7 litru nafty na 100 km u sedanu a 4,6 až 5,0 l u kombíku.
BMW 520d se 190 koňmi pak zrychluje na stovku za 7,9 sekundy jako sedan a 8,1 s jako kombi. K dispozici je také s pohonem všech kol xDrive, který akceleraci na stovku u sedanu ponechá na 7,9 sekundy (i díky zvýšení výkonu v nižších a středních otáčkách vyjádřeném dodatečnými 20 Nm točivého momentu navrch oproti zadokolce - až 400 Nm), u kombíku ji zhorší na 8,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,3 až 4,7 l nafty na 100 km u sedanu resp. 4,6 až 5,0 u kombi, pohon všech kol zhorší tato čísla o 0,4 litru na 100 km.
Obě novinky jdou do prodeje letos v létě a předpokládáme, že změnu cifer v cenících nezpůsobí. Na potvrzení českých cen si ale budeme muset ještě chvíli počkat.

Základní specifikace inovovaných pětek v kostce
Pětka se pro letošek vizuálně pochopitelně nezměnila, drobné novinky se týkají pouze naftových motorů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před hodinouNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 3 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 4 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva