Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno

Holanďané zaznamenali za první tři měsíce letošního roku nejhorší výsledek za 45 let. Stěžovat si ale nemají na co, za výsledek si mohou hlavně sami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno

1.4.2014 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Holanďané zaznamenali za první tři měsíce letošního roku nejhorší výsledek za 45 let. Stěžovat si ale nemají na co, za výsledek si mohou hlavně sami.

S holandským trhem se to má jako na houpačce - jednou je dole, jednou nahoře. Zatímco tedy v průběhu loňského června došlo k sešupu přímo do pekel, červenec se již pod vlivem nižších státních penalizací nesl ve znamení úspěchu. V takovém prosinci pak v zemi tulipánů evidovali zlepšení prodejů dokonce o 115 procent, díky čemuž se mohlo zdát, že hubená léta jsou u konce. Jenže úvod letošního roku naznačuje, že mizérie je zpátky. A dokonce ještě horší než dosud.

V průběhu března bylo totiž prodáno 29 530 nových vozů, což oproti loňskému - již tak bídnému - výsledku představuje pokles o 17 procent. Leden i únor sice byly lehce silnější, celkově však prodeje za první čtvrtletí poklesly ve srovnání s loňským rokem o 7,1 procenta z 115 423 registrací na 107 265 kusů. Tedy nejhorší výsledek, jaký Holandsko eviduje za posledních pětačtyřicet let.

„Musíme se vrátit až do roku 1969, abychom měli tu čest s horším startem do nového roku. Jde přitom hlavně o soukromý sektor, kde prodeje stagnují. Musíme tak jednoduše konstatovat, že koupě nového vozu rozhodně není na seznamu priorit zákazníků,“ říká k danému výsledku Clem Dickmann, šéf společnosti Aumacon, jež registrace v Holandsku eviduje.

Zajímavé ale je, že ve svém výhledu tato firma počítá s razantním zlepšením ve zbytku roku. Podle předpovědi by se totiž letos mělo prodat 415 000 nových vozů, což oproti loňsku představuje zhoršení o pouhé dvě tisícovky neboli o pouhé půlprocento. Jak jsme si přitom řekli, dosud došlo již k více než sedmiprocentnímu zhoršení.

Uvidíme tedy v následujících měsících, jak se celá situace vyvrbí. Dá se ale předpokládat, že se stále většími klacky, jež zákazníkům hází pod nohy nejen Evropská unie, ale ve velké míře i holandská vláda, se nějakého dramatického zlepšení asi nedočkáme. Naopak se zdá, že kalich hořkosti za nejnižší průměrné emise CO2 v Evropě vydupané právě lokálními regulacemi, si holanďané vypijí až do dna.

Nejprodávanější značky v Holandsku, březen 2014

1. Opel - 2 643
2. Renault - 2 474
3. Volkswagen - 2 458
4. Peugeot - 2 240
5. Ford - 1 887

Nejprodávanější značky v Holandsku, leden-březen 2014

1. Volkswagen - 12 300
2. Peugeot - 8 050
3. Renault - 8 031
4. Kia - 6 630
5. Ford - 6 604

Nejprodávanější modely v Holandsku, březen 2014

1. Volkswagen Golf - 1 101
2. Renault Clio - 1 015
3. Škoda Octavia - 943
4. Mitsubishi Outlander - 931
5. Renault Captur - 918


Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 1 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 004Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 2 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 005Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 3 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 006Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 4 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 007Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 5 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 008Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 6 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 009Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 7 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 010Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 8 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 011Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 9 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 012Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 10 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 048Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 11 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 049Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 12 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 050Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 13 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 051Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 14 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 052Prodeje aut Holandsko, březen 2014: daní za rekordní CO2 je pád až na dno - 15 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 053
Se stávající holandskou mizérií se prozatím nejlépe popasoval Volkswagen, který po prvních třech měsících vede žebříček výrobců. Golf pak byl nejprodávanějším březnovým modelem

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.