Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 slaví 40 let luxusní specialitou. Podívejte se, jak vyrostlo a ztěžklo
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď značky měřila původně méně než pět metrů, nyní je úplně jinde. Své kulatiny slaví luxusním speciálem s exkluzivní výbavou.
Není žádným tajemstvím, že nová auta rostou, však automobilky se tímto posunem v tiskových zprávách chlubí při premiéře každé nové generace. Důvodem je pochopitelně očekávané zvětšení prostoru v kabině, které ocení zákazníci vozů většiny tříd. Pozoruhodné ovšem je, že když dojde na srovnání modelů, které dělí několik generací, chlubení je to tam.
Nejlépe jsme si to mohli ukázat o uplynulém víkendu, před nímž se BMW vytasilo s fotkami současné a původní řady 3, které dělí 40 let. Velikost obou vozů se rázem liší o desítky centimetrů, značka ovšem obě auta na fotkách postavila vedle sebe tak, že daný růst pomalu není patrný. A když už ano, spíše bychom s ním spojili generaci E21 než stávající model, přestože právě ten je větší - na délku takřka o 30 cm.
O ještě větší porci centimetrů přesahuje původní model stávající řada 7. Originál debutoval v roce 1977 a i v jeho případě tedy přichází ke slovu řádná oslava. A i tentokrát značka vyrukovala s novou limitovanou edicí, která je nazvána Edition 40 Jahre.
Ve srovnání se základem disponuje třeba specifickými barvami Frozen Silver a Petrol Mica, jenž spadají do katalogu divize BMW Individual. Bez ohledu na vaší volbu se přitom standardem stává jindy příplatkový aerodynamický paket M Performance, se kterým jsou spárovány černě lakované přední ledvinky. Kromě toho nechybí ani 20palcová litá kola, sada Shadow Line či plaketky na dveřních prazích a středovém sloupku. Další pak nalezneme v kabině na palubce před spolujezdcem.
Mimo to mohou zákazníci počítat v interiéru s nejlepším koženým čalouněním (opět z katalogu BMW Individual) ve variantách Smoke White/Cohiba či Smoke White/Black. Vpředu i vzadu lze očekávat komfortní sedadla, jejichž pohodlí ještě umocňují zakázkové polštáře. Dále pak nechybí specifické koberečky, za něž je rovněž zodpovědná divize BMW Individual. A to jsou pochopitelně jen ta nejzajímavější specifika upravené kabiny, která hýří luxusem. Nakonec, podívejte se do ní sami.
Pro celý svět bude k dispozici 200 exemplářů, přičemž zákazníci si mohou vybrat i libovolnou motorizaci. A volit mohou i mezi standardní či prodlouženou verzí, kdy první dosahuje délky 5 098 milimetrů, druhá pak 5 238 mm. Čtyřicet let stará řada 7 E23 vůči tomu měřila 4 860 mm, tedy o více než dvacet, respektive dokonce čtyřicet centimetrů méně.
Změnami prošla také šířka i výška, kdy novince naměříme 1 902 a 1 467 (resp. 1 479) milimetrů, zatímco originálu 1 800 a 1 430 mm. Zde tedy již rozdíl tak markantní není, v rámci hmotnosti ale jde znovu o pořádnou propast - i s plnou polní totiž generace E23 vážila 1 629 kilo, zatímco současné provedení zatíží váhu 1 755 kg už v základu. Pokud bychom vzali opačné extrémy, pak sedmička E21 v základu vážila 1 470 kg, vrcholná G11 v prodlouženém provedení (tedy vlastně G12) ukáže na váze 2 255 kg...











Nové limitované BMW řady 7 se ukázalo vedle originálu, jenž prodloužená verze přesahuje dokonce o více než 40 centimetrů na délku. Hmotnost se může lišit i o skoro 800 kg...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před hodinouAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před hodinouToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 2 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 3 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 5 hodinamiŠéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.02. 12:27 - Vrooom
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch