Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW dál zanevírá na tradice, revoluční luxusní interiér mění zažité pořádky
9.1.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka odhalila svou představu o luxusním interiéru budoucnosti. Ten přináší více komfortu a působivou bezpečnost, ovšem nikoliv ve druhé, nýbrž v první řadě sedadel.
První polovina ledna již nebude spojována s autosalonem v Detroitu, namísto prvního měsíce v roce se tradiční severoamerická motor show přesunula do letního období. Stojí za tím mimo jiné stále větší význam veletrhu spotřební elektroniky CES, který se vždy konal o pár dnů dříve v Las Vegas. Této akci totiž začali dávat větší přednost právě i výrobci aut, a tak mnoho stánků v Detroitu rázem prázdnotou. Rošáda se tak jevila jako jediné logické východisko, zda to ovšem povede k záchraně autosalonu a případně na jak dlouho, je prozatím ve hvězdách.
NAIAS 2020 proto raději hoďme za hlavu a místo toho se zaměříme na jednu z lasvegaských premiér. BMW totiž ve věstě hříchu představilo vizi interiéru budoucnosti zvanou ZeroG Lounger, který je hned v několika ohledech revoluční. Osazeno jím bylo největší firemní SUV X7, u kterého došlo na překvapivý posun - nejluxusnější sedadlo se již nenachází ve druhé řadě napravo za řidičem, jak tomu bylo snad odpradávna. Místo toho je absolutní komfort spojen se sedadlem spolujezdce v řadě první.
Oproti standardu se velké SUV dočkalo především odlišného sedadla, jehož opěradlo lze sklonit v úhlu až 60 stupňů. To na první pohled možná jako příliš velká inovace nevypadá, neboť řada výrobců umožňuje dokonce úplné sklopení opěradla, aby tak mohly být maximalizovány přepravní kapacity aut. Nicméně v takovém případě mohou cestující dopředu usednout jen stěží, i proto, že by nedošlo k jejich bezpečnému připoutání. BMW však pás integrovalo do samotného sedadla.
Jen u tohoto prvku však nezůstalo, mnichovská automobilka se zaobírala zároveň i airbagem, který je skryt na každém boku sedadla a jenž cestujícího obemkne jako kukla. Kolejnice sedadla pak zároveň byly vytvořeny tak, aby dokázaly pohltit energii při nárazu. I kdyby tedy došlo na havárii, ochrana posádky zůstává na vrcholné úrovni. Proto ostatně automobilka dodává, že interiér ZeroG Lounger nezůstane vyhrazen pouze lasvegaskému konceptu, ale zakrátko zamíří do výroby.
Kdy přesně se tak stane a které modely budou mít přední luxusní sedadlo k dispozici, ovšem již upřesněno nebylo. Můžeme tedy jen dodat, že kromě nemalé bezpečnosti je luxusní kokpit spojen také s jemnou kůží či zábavním systémem, jehož obrazovka byla instalována do sluneční clony. Na této obrazovce se zároveň mohou objevovat také informace o jízdě, hlavně grafika předvídající změnu směru apod. BMW přitom dodává, že tím jsou zredukovány cestovní zdravotní potíže.
Automobilka mimo to kokpit osadila ještě inovovanou odkládací plochou umožňující bezdrátové dobíjení mobilů, jejichž obrazovka je viditelná z předního sedadla při jakémkoliv sklonu. Tím je jen potvrzeno, že ty nejvýznamnější osoby již neusedají do druhé řady. Dá se přitom předpokládat, že vůči tomu mnichovskému boření tradic nebude na rozdíl od eliminace atmosférických motorů či manuálních převodovek nikdo protestovat.




















BMW X7 bylo osazeno konceptem kokpitu budoucnosti. Ten má pod názvem ZeroG Lounger zakrátko dorazit i do série
Zdroj: BMW
Bleskovky
Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní
dnesPolicista nezvládl pronásledování ujíždějícího auta a havaroval, jeho řidič měl víc štěstí než rozumu
včeraDoba je zlá, když si policisté v označených autech pletou kolegy v těch neoznačených se zločinci a bourají do nich
9.12.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Jedno z nejlevnějších nových aut posledních let koupíte ojeté ještě levněji, přitom jako správné Mitsubishi vydrží
před 3 hodinamiFord prodává už dva obří motory 7,3 V8 pro osobní auta, Godzilla a Megazilla nabízí až 624 koní od 192 tisíc Kč
před 4 hodinamiEuro NCAP se překvapivě obul do moderních aut, SUV a elektromobily označuje za „problém”
před 6 hodinamiS koupí ojetého dieselu v Německu bychom počkali do příštího roku. Budou levné a mohou být ještě levnější
před 7 hodinamiLitevci začali prodávat své vlastní Porsche 911. Musíte si ho poskládat sami, ušetříte ale miliony
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Poradte auto 6 valec komfortne do 10k € najlepsie benzin 4x4 ale nemusi byt 12.11. 18:26 - rado11
- Benzina paliva 12.11. 18:18 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 12.11. 18:02 - řidičBOB
- BMW Divize 12.11. 15:10 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.11. 10:00 - Truck Daškam
- Tiguan 2009 vs Duster 2010-13 12.11. 08:47 - Ditar7Nadir
- Onboard videa 12.10. 19:38 - brnenska.odchytova
- Samosvorné diferenciály pro BMW 12.10. 17:04 - pavproch