Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW dál zanevírá na tradice, revoluční luxusní interiér mění zažité pořádky
9.1.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka odhalila svou představu o luxusním interiéru budoucnosti. Ten přináší více komfortu a působivou bezpečnost, ovšem nikoliv ve druhé, nýbrž v první řadě sedadel.
První polovina ledna již nebude spojována s autosalonem v Detroitu, namísto prvního měsíce v roce se tradiční severoamerická motor show přesunula do letního období. Stojí za tím mimo jiné stále větší význam veletrhu spotřební elektroniky CES, který se vždy konal o pár dnů dříve v Las Vegas. Této akci totiž začali dávat větší přednost právě i výrobci aut, a tak mnoho stánků v Detroitu rázem prázdnotou. Rošáda se tak jevila jako jediné logické východisko, zda to ovšem povede k záchraně autosalonu a případně na jak dlouho, je prozatím ve hvězdách.
NAIAS 2020 proto raději hoďme za hlavu a místo toho se zaměříme na jednu z lasvegaských premiér. BMW totiž ve věstě hříchu představilo vizi interiéru budoucnosti zvanou ZeroG Lounger, který je hned v několika ohledech revoluční. Osazeno jím bylo největší firemní SUV X7, u kterého došlo na překvapivý posun - nejluxusnější sedadlo se již nenachází ve druhé řadě napravo za řidičem, jak tomu bylo snad odpradávna. Místo toho je absolutní komfort spojen se sedadlem spolujezdce v řadě první.
Oproti standardu se velké SUV dočkalo především odlišného sedadla, jehož opěradlo lze sklonit v úhlu až 60 stupňů. To na první pohled možná jako příliš velká inovace nevypadá, neboť řada výrobců umožňuje dokonce úplné sklopení opěradla, aby tak mohly být maximalizovány přepravní kapacity aut. Nicméně v takovém případě mohou cestující dopředu usednout jen stěží, i proto, že by nedošlo k jejich bezpečnému připoutání. BMW však pás integrovalo do samotného sedadla.
Jen u tohoto prvku však nezůstalo, mnichovská automobilka se zaobírala zároveň i airbagem, který je skryt na každém boku sedadla a jenž cestujícího obemkne jako kukla. Kolejnice sedadla pak zároveň byly vytvořeny tak, aby dokázaly pohltit energii při nárazu. I kdyby tedy došlo na havárii, ochrana posádky zůstává na vrcholné úrovni. Proto ostatně automobilka dodává, že interiér ZeroG Lounger nezůstane vyhrazen pouze lasvegaskému konceptu, ale zakrátko zamíří do výroby.
Kdy přesně se tak stane a které modely budou mít přední luxusní sedadlo k dispozici, ovšem již upřesněno nebylo. Můžeme tedy jen dodat, že kromě nemalé bezpečnosti je luxusní kokpit spojen také s jemnou kůží či zábavním systémem, jehož obrazovka byla instalována do sluneční clony. Na této obrazovce se zároveň mohou objevovat také informace o jízdě, hlavně grafika předvídající změnu směru apod. BMW přitom dodává, že tím jsou zredukovány cestovní zdravotní potíže.
Automobilka mimo to kokpit osadila ještě inovovanou odkládací plochou umožňující bezdrátové dobíjení mobilů, jejichž obrazovka je viditelná z předního sedadla při jakémkoliv sklonu. Tím je jen potvrzeno, že ty nejvýznamnější osoby již neusedají do druhé řady. Dá se přitom předpokládat, že vůči tomu mnichovskému boření tradic nebude na rozdíl od eliminace atmosférických motorů či manuálních převodovek nikdo protestovat.




















BMW X7 bylo osazeno konceptem kokpitu budoucnosti. Ten má pod názvem ZeroG Lounger zakrátko dorazit i do série
Zdroj: BMW
Bleskovky
Superdiesel, který pohřbila pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu, dostat z něj lze až 480 koní
včeraNovodobý Horst Fuchs dělá shyby na otevřených dveřích nejdražších aut, ukazuje tím jejich kvalitu
27.6.2022Upadající značka oddaná elektromobilům pořád dělá auto s motorem V8, na Autobahnu ukázalo skoro 280 km/h
26.6.2022
Nejnovější články
Poslední kroky Tesly ukazují, jak obrovský chaos dnes americkou automobilkou zmítá
před 3 hodinamiNová Škoda Superb poprvé nafocena při testech ve finální karoserii, automobilka slibuje revoluci
před 5 hodinamiObří výletní loď se srazila s ledovcem jako Titanic v roce 1912, reakce pasažérů je pozoruhodná
před 6 hodinamiFrancouzi znovu zkusí uspět s typem auta, na kterém si sami vylámali zuby, může to být další propadák
před 8 hodinamiUž za týden v EU nepůjde koupit úplně nové auto bez povinného omezovače rychlosti, za 2 roky bude ještě hůř
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 06.30. 14:40 - pavproch
- Onboard videa 06.30. 14:13 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 06.30. 13:17 - HondaMan
- BMW Divize 06.30. 12:31 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.30. 10:58 - Truck Daškam
- Pokuta za nezaplacené parkování na parkovišti označeném jenom z jedné strany 06.30. 10:05 - petr_riha
- "Bizarní" dopravní značky 06.30. 09:52 - petr_riha
- Toyota AURIS TOURING nepravidelný volnoběh 06.30. 07:36 - rudopetr