Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW dál zanevírá na tradice, revoluční luxusní interiér mění zažité pořádky
9.1.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka odhalila svou představu o luxusním interiéru budoucnosti. Ten přináší více komfortu a působivou bezpečnost, ovšem nikoliv ve druhé, nýbrž v první řadě sedadel.
První polovina ledna již nebude spojována s autosalonem v Detroitu, namísto prvního měsíce v roce se tradiční severoamerická motor show přesunula do letního období. Stojí za tím mimo jiné stále větší význam veletrhu spotřební elektroniky CES, který se vždy konal o pár dnů dříve v Las Vegas. Této akci totiž začali dávat větší přednost právě i výrobci aut, a tak mnoho stánků v Detroitu rázem prázdnotou. Rošáda se tak jevila jako jediné logické východisko, zda to ovšem povede k záchraně autosalonu a případně na jak dlouho, je prozatím ve hvězdách.
NAIAS 2020 proto raději hoďme za hlavu a místo toho se zaměříme na jednu z lasvegaských premiér. BMW totiž ve věstě hříchu představilo vizi interiéru budoucnosti zvanou ZeroG Lounger, který je hned v několika ohledech revoluční. Osazeno jím bylo největší firemní SUV X7, u kterého došlo na překvapivý posun - nejluxusnější sedadlo se již nenachází ve druhé řadě napravo za řidičem, jak tomu bylo snad odpradávna. Místo toho je absolutní komfort spojen se sedadlem spolujezdce v řadě první.
Oproti standardu se velké SUV dočkalo především odlišného sedadla, jehož opěradlo lze sklonit v úhlu až 60 stupňů. To na první pohled možná jako příliš velká inovace nevypadá, neboť řada výrobců umožňuje dokonce úplné sklopení opěradla, aby tak mohly být maximalizovány přepravní kapacity aut. Nicméně v takovém případě mohou cestující dopředu usednout jen stěží, i proto, že by nedošlo k jejich bezpečnému připoutání. BMW však pás integrovalo do samotného sedadla.
Jen u tohoto prvku však nezůstalo, mnichovská automobilka se zaobírala zároveň i airbagem, který je skryt na každém boku sedadla a jenž cestujícího obemkne jako kukla. Kolejnice sedadla pak zároveň byly vytvořeny tak, aby dokázaly pohltit energii při nárazu. I kdyby tedy došlo na havárii, ochrana posádky zůstává na vrcholné úrovni. Proto ostatně automobilka dodává, že interiér ZeroG Lounger nezůstane vyhrazen pouze lasvegaskému konceptu, ale zakrátko zamíří do výroby.
Kdy přesně se tak stane a které modely budou mít přední luxusní sedadlo k dispozici, ovšem již upřesněno nebylo. Můžeme tedy jen dodat, že kromě nemalé bezpečnosti je luxusní kokpit spojen také s jemnou kůží či zábavním systémem, jehož obrazovka byla instalována do sluneční clony. Na této obrazovce se zároveň mohou objevovat také informace o jízdě, hlavně grafika předvídající změnu směru apod. BMW přitom dodává, že tím jsou zredukovány cestovní zdravotní potíže.
Automobilka mimo to kokpit osadila ještě inovovanou odkládací plochou umožňující bezdrátové dobíjení mobilů, jejichž obrazovka je viditelná z předního sedadla při jakémkoliv sklonu. Tím je jen potvrzeno, že ty nejvýznamnější osoby již neusedají do druhé řady. Dá se přitom předpokládat, že vůči tomu mnichovskému boření tradic nebude na rozdíl od eliminace atmosférických motorů či manuálních převodovek nikdo protestovat.




















BMW X7 bylo osazeno konceptem kokpitu budoucnosti. Ten má pod názvem ZeroG Lounger zakrátko dorazit i do série
Zdroj: BMW
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 2 hodinamiProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 3 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 5 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva