BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí

(+ videa) BMW stvořilo pro Británii speciální limitované edice nesoucí ve svém označení dvojité M. Znamená to tedy i dvojnásobnou zábavu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí

11.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) BMW stvořilo pro Británii speciální limitované edice nesoucí ve svém označení dvojité M. Znamená to tedy i dvojnásobnou zábavu?

BMW se tak trochu podařilo zamotat nám hlavy. Při představení M550d od nové divize M Performance nám bylo řečeno, že toto oddělení se nebude míchat do benzínových aut, pokud v rámci konkrétní modelové řady existuje verze přímo od M GmbH. Jinak řečeno M Performance se podívá na benzínovou sedmičku, brzy vypustí M135i, ale nebude upravovat zážehové varianty řady 3, 5 nebo X5 a X6.

Jaksi nám ale nedošlo, že může M Performance čistě teoreticky místo „obyčejných“ benzínových BMW něco provést přímo s M3 a M5ě. Mnoho logiky v tom samozřejmě nebylo. Proč by bylo oddělení stojícímu za relativně lehčími úpravami svoleno vrtat se v nejostřejších modelech? A vidíte, stalo se. Jakkoli v tom někdo může postrádat smysl, tyto trojky a pětky nesou oficiální označení M3 M Performance a M5 M Performance.

Pokud se náhodou těšíte, že se BMW trojicí speciálních laků řady Frozen v odstínech bílé, modré a červené přesně strefilo do vašeho vkusu a přemýšlíte nad možností, že vám některý kousek bude říkat pane, mám jen špatné zprávy. Jednak z každé barvy a řady vznikne pouze deset aut, takže to máme dohromady šedesát kousků. To by možná ještě šlo, háček je ale v tom, že tato auta jsou určena výlučně pro trh v Británii, a proto s volantem na špatné straně.

Co všechno kromě laků je na autech jiné, nevíme. Oficiální tiskové stránky britského zastoupení zatím mlčí, ačkoli dvojice videosnímků pochází přímo z kanálu britského zastoupení BMW. Od pohledu samozřejmě vidět, že auta dostanou černá kola a trojky navíc přední karbonové spoilery po stranách nasávání předního nárazníku.

Zdroje tvrdí, že to by mělo být téměř vše, respektive úpravy se nijak neměly dotknout motorů V8 s výkonem 420 a 560 koní. Potvrdit, případně doplnit tuto informaci budeme ale moci až potom, co to vydá černé na bílém přímo automobilka.

Ceny každopádně máme a vypadají stejně drsně jako auta. K původní ceně M3 budou muset zákazníci doplatit 19 tisíc liber (600 000 Kč) a za unikátní M5 bude BMW chtít po vás navíc 22 tisíc liber (690 000 Kč).


BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 1 - BMW M3 M Performance 01BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 2 - BMW M3 M Performance 02BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 3 - BMW M3 M Performance 03BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 4 - BMW M3 M Performance 04BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 5 - BMW M3 M Performance 05BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 6 - BMW M3 M Performance 06BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 7 - BMW M3 M Performance 07BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 8 - BMW M3 M Performance 08BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 9 - BMW M3 M Performance 09

BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 10 - BMW M5 M Performance 01BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 11 - BMW M5 M Performance 02BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 12 - BMW M5 M Performance 03BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 13 - BMW M5 M Performance 04BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 14 - BMW M5 M Performance 05BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 15 - BMW M5 M Performance 06BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 16 - BMW M5 M Performance 07BMW M3 a M5 M Performance: když jedno M nestačí - 17 - BMW M5 M Performance 08
Jedno M je pro Británii podle BMW málo, takže M3 a M5 dostaly kromě černých kol a speciálních laků ještě další

Zdroje: GT Spirit, Autoblog.it, BMW Blog

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.