Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 GTS bude, ostřejší verze se vstřikováním vody dorazí již v srpnu
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě ostřejší M4 dorazí s nižší hmotností i rozměrným křídlem safety caru. Pod kapotou pak přidá více koní, pamatovat ale bude i na sklerotiky.
Mnichovská automobilka nám letos představila hned dvě novinky založené na BMW M4. Zatímco v lednu se jednalo o koncept Iconic Light, který na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas „zamrkal“ svými organickými diodami, ženevský autosalon byl pro změnu svědkem debutu safety caru pro šampionát MotoGP. Obě tyto novinky by přitom podle nejnovějších informací měli mít vliv na budoucnost značky, zejména pak na příchod modelu, který jistojistě rozzáří oči všem nadšencům.
V srpnu na Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach má totiž BMW představit koncepční verzi modelu BMW M4 GTS, která do vínku dostane nejen ony OLEDky, ale také vstřikování vody do sacího traktu, čímž se pyšnil výše zmíněný safety car. Toto řešení snižuje teplotu ve spalovací komoře, což dále napomáhá účinnosti motoru a tedy i vyššímu výkonu. Souběžně s tím ovšem vyžaduje také větší péči, což bylo vždy podstatným limitem pro jeho širší rozšíření.
Abychom upřesnili, o co jde, pak v rychlosti zmíníme, že implementace nové technologie si vyžádala umístění pětilitrové nádržky s vodou do zavazadlového prostoru. Tento objem má safety caru vystačit na jeden závod, silniční provedení by však mělo natáhnout daný interval až na patero natankování palivové nádrže. Pokud však v takové chvíli vodu nedolijete, nic špatného se nestane. Tedy nic, s čím byste museli následně do servisu.
Místo toho elektronika přehodí naladění motoru na méně agresivní mapu, respektive jej vrátí do stavu, s jakým počítá i standardní BMW M4. To dostalo do vínku 431 koní a 550 Nm točivého momentu, což je výkon, která je v případě verze osazené šestistupňovým manuálem spárována s hmotností 1 497 kg. Stovku tak daný model pokoří za 4,3 sekundy a varianta s automatem M DCT dokonce ještě o dvě desetiny rychleji.
Provedení GTS by však s i bez vstřikování vody mělo být rychlejší než základní kupé. Očekává se, že jeho hmotnost ještě více poklesne, zejména s ohledem na okleštěný interiér. Vyjma toho dojde k poladění podvozku, přičemž sériové pneumatiky nahradí semi-slicky. Kromě toho se dočkáme i agresivnějšího bodykitu, jemuž má vévodit rozměrné zadní křídlo jako u safety caru a nízko položený spoiler čelního nárazníku.
Pokud ke všemu řečenému přihodíme ještě organické diody, které se pyšní lepší svítivostí a menší spotřebou energie, pak zde máme opravdu přitažlivé kombo. Již dopředu lze proto počítat s nemalým zvýšením pořizovací ceny, zvláště pokud BMW stejně jako v minulé generaci pustí daný model do světa pouze v limitované edici.
Dá se ale předpokládat, že pro movité zájemce půjde jen o drobnou pihu na kráse. A všem ostatním by náladu mohl spravit dlouho proklamovaný příchod modelu M2. Ten se má ukázat rovněž v Pebble Beach, přičemž do prodeje zamíří ještě před koncem roku. Danou techniku sice bude postrádat, vše ale vykompenzuje ještě nižší hmotností.














Chystané BMW M4 GTS dostane technologii i vzhled safety caru pro šampionát MotoGP
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 10 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 11 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
