Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 GTS bude, ostřejší verze se vstřikováním vody dorazí již v srpnu
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě ostřejší M4 dorazí s nižší hmotností i rozměrným křídlem safety caru. Pod kapotou pak přidá více koní, pamatovat ale bude i na sklerotiky.
Mnichovská automobilka nám letos představila hned dvě novinky založené na BMW M4. Zatímco v lednu se jednalo o koncept Iconic Light, který na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas „zamrkal“ svými organickými diodami, ženevský autosalon byl pro změnu svědkem debutu safety caru pro šampionát MotoGP. Obě tyto novinky by přitom podle nejnovějších informací měli mít vliv na budoucnost značky, zejména pak na příchod modelu, který jistojistě rozzáří oči všem nadšencům.
V srpnu na Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach má totiž BMW představit koncepční verzi modelu BMW M4 GTS, která do vínku dostane nejen ony OLEDky, ale také vstřikování vody do sacího traktu, čímž se pyšnil výše zmíněný safety car. Toto řešení snižuje teplotu ve spalovací komoře, což dále napomáhá účinnosti motoru a tedy i vyššímu výkonu. Souběžně s tím ovšem vyžaduje také větší péči, což bylo vždy podstatným limitem pro jeho širší rozšíření.
Abychom upřesnili, o co jde, pak v rychlosti zmíníme, že implementace nové technologie si vyžádala umístění pětilitrové nádržky s vodou do zavazadlového prostoru. Tento objem má safety caru vystačit na jeden závod, silniční provedení by však mělo natáhnout daný interval až na patero natankování palivové nádrže. Pokud však v takové chvíli vodu nedolijete, nic špatného se nestane. Tedy nic, s čím byste museli následně do servisu.
Místo toho elektronika přehodí naladění motoru na méně agresivní mapu, respektive jej vrátí do stavu, s jakým počítá i standardní BMW M4. To dostalo do vínku 431 koní a 550 Nm točivého momentu, což je výkon, která je v případě verze osazené šestistupňovým manuálem spárována s hmotností 1 497 kg. Stovku tak daný model pokoří za 4,3 sekundy a varianta s automatem M DCT dokonce ještě o dvě desetiny rychleji.
Provedení GTS by však s i bez vstřikování vody mělo být rychlejší než základní kupé. Očekává se, že jeho hmotnost ještě více poklesne, zejména s ohledem na okleštěný interiér. Vyjma toho dojde k poladění podvozku, přičemž sériové pneumatiky nahradí semi-slicky. Kromě toho se dočkáme i agresivnějšího bodykitu, jemuž má vévodit rozměrné zadní křídlo jako u safety caru a nízko položený spoiler čelního nárazníku.
Pokud ke všemu řečenému přihodíme ještě organické diody, které se pyšní lepší svítivostí a menší spotřebou energie, pak zde máme opravdu přitažlivé kombo. Již dopředu lze proto počítat s nemalým zvýšením pořizovací ceny, zvláště pokud BMW stejně jako v minulé generaci pustí daný model do světa pouze v limitované edici.
Dá se ale předpokládat, že pro movité zájemce půjde jen o drobnou pihu na kráse. A všem ostatním by náladu mohl spravit dlouho proklamovaný příchod modelu M2. Ten se má ukázat rovněž v Pebble Beach, přičemž do prodeje zamíří ještě před koncem roku. Danou techniku sice bude postrádat, vše ale vykompenzuje ještě nižší hmotností.















Chystané BMW M4 GTS dostane technologii i vzhled safety caru pro šampionát MotoGP
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva