Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 Coupe pro MotoGP dostalo vstřikování vody, prý bude i v sérii
13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Za pomoci vody je ochlazován vzduch ve spalovací komoře, čímž dochází zejména ke zvýšení výkonu. Sériová výroba je prý jistá.
Mnichovská automobilka je již řadu let dodavatelem safety caru pro světový šampionát silničních motocyklů MotoGP. V minulosti za sebou jednostopé dopravní prostředky v případě krize vodily modely jako 1M Coupe či M6, loni se pak vyvoleným vozem stalo BMW M4 Coupe. To se letos dočká své druhé sezóny, nově ale již trikolora M divize nebude zdobit bíle lakovanou karoserii, nýbrž takovou, která je vyvedena v matné černi
Tato změna ovšem není v rámci vzhledu jedinou novinkou, dále můžeme zmínit rozměrné zadní křídlo či pár odlišností na předním nárazníku. To je ale víceméně vše, za dalšími změnami již musíme do motorového a zavazadlového prostoru. Důvod je ten, že safety car dostal nový systém vstřikování vody do sání, což napomůže zvýšení výkonu a snížení spotřeby.
Konkrétní hodnoty BMW do placu nedalo, podrobnosti o tomto řešení k dispozici máme - to ostatně není ničím novým a naposledy jsme o něm podrobně psali před více než rokem. Víme tedy, že voda je vstřikována do sacího traktu, kde snižuje teplotu stlačeného vzduchu. Ten má následně vyšší hustotu, což zlepšuje spalovací proces a motor ve výsledku podává vyšší výkon. Ve zkratce řečeno, již zmiňovaný článek vám vše přiblíží podrobněji.
Souběžně s tím je prý zlepšena účinnost pohonného ústrojí a veškeré komponenty jsou vystaveny nižšímu tepelnému opotřebení. Dalším bonusem technologie tedy má být delší životnost motoru, i když tady si přesvědčením BMW jisti nejsme. V Mnichově v tom ale mají jasno, a tak není divu, že automobilka hodlá systémem vstřikování vody vybavit i běžné silniční modely. Dokonce zmiňuje, že se tak stane v brzké budoucnosti.
Je otázkou, zda implementací nové technologie dojde ke zmenšení objemu zavazadelníku, neboť pětilitrovou nádržku na vodu najdeme společně s pumpou a potřebnými senzory právě za zadními sedadly. Vše kontroluje elektronická řídicí jednotka, přičemž vodní pumpa pracuje při tlaku 10 barů a je odvislá od míry stlačení plynového pedálu.
BMW dodává, že v rámci závodního využití je třeba nádrž doplnit před každou jízdou, zatímco v běžném silničním provozu byste na dolití vody neměli zapomenout po každém pátém natankování paliva. Systém přitom nemá vyžadovat extra údržbu, ceny v servisech se tedy nejspíše nezvýší. Ty pořizovací ale narostou zcela určitě.
Safety car BMW M4 Coupe MotoGP se dočkal pro letošek nejen vizuálního přepracování, ale také nového vstřikování vody do spalovací komory. Díky tomu naroste výkon a klesne spotřeba
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda